Re: Leon Finné

Trojan wrote:

Een mogelijkheid die ik nog nergens heb gelezen, maar die bij mij spontaan opkwam, toen ik ergens las dat er in het kantoor van Finné drie rijkswachtuniformen hingen: Finné als heler van de 50 kg goud die gestolen werd bij de overval op Zwarts.

Zoals je elders kon lezen... men had geld nodig voor drugsoperaties maar er was geen. Misschien was deze transactie om de kas te spijzen. Dan probeerde François de kas bij te vullen door zelf handel op te zetten. En dan heeft hij iemand nodig uit het milieu, wie anders dan zijn Franse rechterhand .... ja hij weer. Want naast drugs en wapens is hij ook thuis in diamantwereld.

Delhaize overvallen komen strategie van de spanning goed uit ... maar ook onze fransman. Waarschuwing voor Delhaize-baas dat de prostitutie en drugshandel in Aarschotstraat aan Fransen toebehoort. Als bedank aan ARI-vrienden leent hij aan Lekeu o.a. Louvaert (om zijn heroïneschulden te vereffenen) voor Temse.

Wie praat gaat eraan bij hem. En zo kan je hem overal linken.

42

Re: Leon Finné

Beste bende experts. smile Ik heb gisteren nog eens de Ter Zake-reportage over de overval op de Delhaize van Overijse bekeken en nu viel er mij toch wel iets op dat echt wel vreemd lijkt. Ik ben redelijk nieuw op dit forum, mss. is deze vraag al eens behandeld, zo niet kunnen we het nu eens bespreken.

Dus waar ik mij zorgen om maak is dit beeld:

https://i.postimg.cc/XY2MRPpT/finne1.png

Heeft iemand hier of op het Waalse forum zich al eens vragen gesteld bij hoe die Ford Sierra van Leon Finné daar geparkeerd staat? Die wagen staat toch wel heel ver naar achteren op die parkeerplaats? De auto steekt er meer dan een meter uit! Het wordt vooral duidelijk als je de positie van het achterwiel van de Sierra bekijkt ten opzichte van de witte lijn op de grond, vergelijk die dan eens met de positie van het achterwiel van die wagen links in beeld ten opzichte van de witte lijn aan die kant. Die wagen links staat geparkeerd zoals het hoort, die van Finné helemaal niet, lijkt me.

Nu is het ook wel voor de hand liggend waarom die wagen zo ver naar achteren staat, er staat namelijk een winkelkarretje vooraan op de parkeerplaats, de auto is daar dus nonchalant achter gezet. Ook ligt er een kartonnen doos op de grond maar die zou van Finné zelf kunnen zijn. Maar daar wringt nu net het schoentje toch? Dat karretje laat je daar toch niet zomaar achter op die plaats? Dat lijkt daar eerder achtergelaten te zijn door een vluchtende klant, waarschijnlijk toen de eerste schoten vielen. En dat zou dus betekenen dat de Sierra van Leon Finné daar pas geparkeerd is na de overval al begonnen was.

Het is allemaal natuurlijk speculatie maar het sluit wel aan bij de beweringen van enkele getuigen dat die Sierra van Finné daar eerst niet stond; en ook bij de bewering van de Engelse getuige dat Finné al langer dood leek dan de andere slachtoffers.

Het kan natuurlijk toeval zijn en misschien stond dat karretje er toch al en heeft Finné inderdaad gewoon z'n auto gewoon nonchalant erachter gezet. Toch stel ik me dan de vraag, waarom? Waarom niet de lege plaats ernaast nemen waar geen winkelkarretje staat zodat de auto tenminste volledig in de plaats kan geparkeerd worden?

Ik vind het vreemd, en moesten er niet de getuigen zijn die beweren dat ze die Sierra daar niet hebben zien staan tijdens de overval zou ik er waarschijnlijk niet bij stil staan.

De originele beelden van de reportage kan je hier bekijken » YouTube Op 6:30 – 6:35 zie je waar ik het over heb, beter dan in mijn snapshot hierboven.

Re: Leon Finné

De Engelse getuige denkt dat Finné al langer dood was, omdat zijn huid geen kleur meer had. De theorie dat het lichaam van Finné er is gedumpt, is grotendeels op dit getuigenis gebaseerd. Maar uit het nieuwe boek van David Van de Steen blijkt dat elke dode er na de overval in Aalst ook zo uitzag. Een kleurloze huid is dan ook een normaal verschijnsel als iemand leegbloedt. Zelfs David zag er zo uit, en die leefde nog. Dat dit de mevrouw bij de andere lichamen die ze zag schijnbaar niet opviel, kan mogelijk aan het licht in de winkel hebben gelegen, want ze was binnen toen de overval was gepleegd. Of bij de andere lichamen was het gezicht in bloed gedrenkt, waardoor je de huid amper zag.

Dat andere getuigen niet zeker zijn dat die Sierra er al stond, zou ik niet te veel betekenis geven. Het kan ze simpelweg zijn ontgaan. Ik weet dat natuurlijk niet zeker, maar in de chaos van een dergelijk moment zijn mensen veel minder oplettend dan we, vanuit onze zetel, kunnen denken. Iedereen is dan primair bezig met overleven, en dat vernauwt je blik.

44

Re: Leon Finné

Ik weet uit ondervinding dat winkelkarretjes op alle mogelijke plaatsen worden achtergelaten door gehaaste of nonchalante kopers, zelfs een straat verder! Zo erg zelfs dat filiaalhouders een jobstudent inhuren om ze allen te verzamelen en op de aangeduide plaats te parkeren. Vermoedelijk past het karretje voor Finné's wagen in dat stramien.

Of Finné ter plaatse, zo niet ergens anders is vermoord, moet de wetsdokter simpelweg kunnen vaststellen. De bleke gelaatskleur stemt overeen met het bloedverlies. Iemand die door verschillende schotwonden is gedood, bloedt overvloedig. Was er bloed bij of onder het lijk? Ik blijf bij de stelling dat het lijk naar zijn ligplaats is gesleept door iemand. En die iemand was op de hoogte hoe je een gewond of dood lichaam moet verplaatsen!

45

Re: Leon Finné

De achterlichten van zijn Sierra waren niet gedoofd ... of toch niet? Is moeilijk uit te maken op de beelden.

46

Re: Leon Finné

Inderdaad, goed opgemerkt. Er waren lege parkeerplaatsen, dan ga je toch niet voor een winkelkarretje staan! En dat winkelkarretje is misschien in paniek achtergelaten en dat er iemand die wagen daar parkeerde in volle stress. Ook zie ik geen kogelinslagen op de auto of rond het lichaam.

47

Re: Leon Finné

Foto zonder karretje:

https://plus.lesoir.be/sites/default/files/dpistyles_v2/ena_16_9_extra_big/2017/10/22/node_120642/9193408/public/2017/10/22/B9713581795Z.1_20171022195307_000+GNRA16CI3.1-0.jpg?itok=q8OX17Zy

Geen brandend achterlicht. Lijkt me foto van vlak na de aanslag gezien de bewapening.

Kijk ook eens naar de schoenen van Finné. Het kan door de pixels komen, maar op verschillende foto's heb ik het idee dat dat eerder zwaar geprofileerde zolen, beetje type zool combat-schoen zijn. Niet echt iets voor kostuum-mijnheer. Kan ook aan de foto's liggen. Misschien heeft iemand hogere resolutie foto's.

48

Re: Leon Finné

Misschien was het gewoon wat kouder die dag ... en die zwart-wit foto van de Sierra: kan ik ook niets uit opmaken.

Bijkomend: zijn lichaam ligt in exact dezelfde richting als zijn auto. Lijkt me niet een natuurlijke houding, eerlijk gezegd.

49

Re: Leon Finné

P-51 wrote:

Bijkomend: zijn lichaam ligt in exact dezelfde richting als zijn auto. Lijkt me niet een natuurlijke houding, eerlijk gezegd.

Lijkt me eerder dat het lichaam tot daar gesleept is .

Re: Leon Finné

Als dit het geval zou zijn dan moeten er toch sporen geweest zijn ook! Een lichaam dat bloed verliest en ver de grond gesleept wordt laat een duidelijk spoor achter toch?

Of het de persoon is elders gedood en naar daar gebracht maar dan zal er nier mee gesleept zijn doch eerder neergelegd en dan kan dit zonder sleepsporen uiteraard; Maar dat is toch ook wel een opvallende bezigheid... bv. een lichtaam uit een kofferbak halen en daar neerleggen? Uiteraard was er chaos maar toch ... dit zou toch kunnen opgemerkt zijn of niet?

Wat het winkelwagentje betreft: dit komt vaak voor zoals eerder geopperd hier en je vindt de wagentjes terug op de gekste plekken, tot op tramsporen toe, in bosjes struiken, op de stoep, etc.