Re: Volkswagen Golf: Lennik

FreCR wrote:

Gewoon ter info, niet dat het er wellicht veel toe doet: Als het chassisnummer uit dit artikel klopt, (WVWZZZ17ZDW210880) dan heeft die Golf als modeljaar 1983. Chassisnummers zijn gestandaardiseerd en kan je van alles uit afleiden. Dit ook met het modeljaar. Het 10de karakter staat voor het modeljaar. "D" staat voor 1983 of 2013.

Ik heb overigens het chassisnummer gecontroleerd in de database van Volkswagen zelf, en het is/was een bestaand chassisnummer van hen.

Waarschijnlijk een VIN die nog niet voldeed aan ISO 3779 (1983).

52

Re: Volkswagen Golf: Lennik

vleermuisje1971 wrote:

Waarschijnlijk een VIN die nog niet voldeed aan ISO 3779 (1983).

Ik ga deze materie niet extreem in detail gaan uitleggen, heeft niemand een boodschap aan, maar: ISO3779 bestaat sinds 1977. In 1983 is er een revisie op geweest, maar speelt in bovenstaand geval geen betekenis. Volkswagen gebruikte zoals meeste West-Europese voertuigbouwers de standaardisatie al van voor ze verplicht werd. Alleen Oost-Europese (Communistisch Europa) voertuigbouwers niet. Bij lancering (in 1979) van de "VW Golf 1300 S" gebruikte VW zeker al huidige vorm van chassisnummers (VIN code) (misschien vroeger ook al, dat weet ik niet).

Overigens kan het geen oud VW chassisnummer zijn van voor ze ISO3779 gebruikten omdat die chassisnummers van VW veel korter waren en niet met WVW begonnen.

Korte ontleding van bovenstaand chassisnummer: WVWZZZ17ZDW210880

  • WVWZZZ17ZDW210880 = "Volkswagen"

  • WVWZZZ17ZDW210880 = onbetekenisvol (bekijk het als "leeg", geen info)

  • WVWZZZ17ZDW210880 = modeltype (17 staat voor "Golf 1", (19 en 1G voor "Golf 2"))

  • WVWZZZ17ZDW210880 = modeljaar (D = 1983). Volkswagen is begonnen in augustus 1979 met jaarcode "A" in plaats van in januari. Vanaf augustus 1980 gebruikten ze B (1981), enz. Volkswagen hun "productiejaar" loopt dus van augustus (het jaar er voor) tot eind juli (het jaar zelf). Modeljaar 1983 is dus ten vroegste 1 augustus 1982 van de band gerold en ten laatste op 31 juli 1983.

  • WVWZZZ17ZDW210880 = interne fabriekscode. W staat voor Wolfsburg als fabriek (Volkswagen Vorst vroeger, had B als fabriekscode).

  • WVWZZZ17ZDW210880 = het eigenlijke serienummer van de wagen van dat specifieke type uit die specifieke fabriek.

Non semper ea sunt quae videntur

53

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Ik hoor hier juist dat ze 2 VW Golf's GTI die mogelijk aan de Bende van Nijvel gelinkt kunnen worden, gevonden hebben in deze streek in dezelfde periode. Heeft er iemand info? Indien dit zo is, dan is het terug een argument dat zich rond Kester afspeelt.

54

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Ik heb het chassisnummer niet nagetrokken (mogelijk bij de fabriek) maar ik vermoed dat dit een 1.8 GTI was in Lhasa groen (LA6V).

Re: Volkswagen Golf: Lennik

kenza wrote:

Ik hoor hier juist dat ze 2 VW Golf's GTI die mogelijk aan de Bende van Nijvel gelinkt kunnen worden, gevonden hebben in deze streek in dezelfde periode. Heeft er iemand info? Indien dit zo is, dan is het terug een argument dat zich rond Kester afspeelt.

Misschien heb ik er dan wel één van gezien toen ik die wandeltocht maakte te paard! Maar ik weet echt niet meer de precieze plek na zoveel tijd edoch wat ik schreef daar omtrent is wel degelijk zo ... de brandlucht etc! Echter blijf ik er bij dat die omgeving veel gemakkelijker te bereiken is vanuit Vlezenbeek/Neerpede/Anderlecht/Brussel en het mij ook logischer lijkt want Kester acht ik nog steeds als geen optie om redenen die ik en anderen al veelvuldig aanhaalden.

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Super FreCR, is me helemaal duidelijk, compliment voor getoonde kennis.

57

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Mel33 wrote:

Ik heb het chassisnummer niet nagetrokken (mogelijk bij de fabriek) maar ik vermoed dat dit een 1.8 GTI was in Lhasa groen (LA6V).

Proficiat Mel33, klopt volledig. Dit was een VW Golf GTI 1.8. In zijn tijd was dat een snelle en vinnige wagen, die je nog wel geregeld tegenkwam (en Golf'kes in't algemeen) omdat die toen nog betaalbaar waren. Een topsnelheid van rond de 190 en van 0 naar 100 in minder dan 10 seconden, zeker niet onbegrijpelijk als keuze voor overval-bendes. Ik denk dat die rijkswachters met hun R4'ke in Aalst tamelijk zaten vloeken met hun acceleratie van 0-100 in meer dan 20sec. en een topsnelheid van max. 120 (ander feit dan deze Golf uiteraard, maar een goede vergelijking).

Overigens was het zo dat het een populaire wagen was voor criminelen, dus niet elke overval met een VW Golf zal door De bende van Nijvel gebeurd zijn.

kenza wrote:

Ik hoor hier juist dat ze 2 VW Golf's GTI die mogelijk aan de Bende van Nijvel gelinkt kunnen worden, gevonden hebben in deze streek in dezelfde periode. Heeft er iemand info? Indien dit zo is, dan is het terug een argument dat zich rond Kester afspeelt.

Begin niet opnieuw over Kester aub. Die discussie hebben we al gehad. Hou u trouwens niet van "den dommen". wink De info over het feit dat er 2 Golf'kes gevonden zijn in die streek staat hier in dit zelfde topic. Je reageerde hier al op 21/11/2014 (meer dan 3 jaar geleden) en het lijkt me logisch dat je het topic hebt gelezen voor je reageerde. Dan is "ik hoor hier juist" tamelijk ruim te zijn als je "juist" voor 3 jaar rekent. Met zo'n ruime interpretatie ligt de Kesterheide inderdaad vlakbij, zo'n 11 kilometer. Brussel ligt even ver (m.a.w. het ligt misschien wel maar op een kwartiertje rijden, maar er ligt zoveel op een kwartiertje rijden, zelfs Brussel). Met dezelfde interpretatie als jij gebruikt, woonde er vlakbij de vindplaats van die GTI een gekende autodief met Volkswagen als specialiteit die binnen de 30 seconden met een Golf'ke weg was (zonder sleutels wel te verstaan) en die ze ontmantelde voor de onderdelen als wisselstukken te verkopen.

Non semper ea sunt quae videntur

58

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Sorry, was mij ontgaan van tweede Golf. Ik las het krantenartikel dat ze mogelijk Bende van Nijvel gelinkt zijn. Toch veel toevalligheden rond Kester, ook de non-believer kan dit niet ontkennen.

59

Re: Volkswagen Golf: Lennik

OMG, hoe is het mogelijk.

60

Re: Volkswagen Golf: Lennik

Tru Dat, zoveel aanwijzingen en toevalligheden in een regio. Als je zoals u al 32 jaar op dezelfde manier als de speurders denkt, denk dan maar niet dat het ooit opgelost zal geraken. Dan zullen het wel de kabouters en de reuzen zijn uit het Bois de la Houssières. Zolang men zogezegd iets over het hoofd ziet geraakt het niet opgelost. Zoals de vraag; waarom gaan ze niet eens in Lessines duiken? Ligt de Golf en of meerde wagens daar niet dan mag deze plaats geschrapt worden.