Kent er iemand of heeft iemand informatie over een rijkswachter met de voornaam Carl of Karl uit de regio Aalst of Dendermonde?

Het zijn niet de slechtste vruchten waaraan de wespen knagen.

Ik vind nergens terug voor welk taxibedrijf Constantin Angelou en José Vanden Eynde gewerkt hebben? Was er anders nog een raakpunt? Hadden ze nog contact de laatste maanden? Ze hebben allebei de beau monde gekend en vervoerd...Welke bestuurders zaten in dat taxibedrijf? Kregen zij speciale opdrachten? Is dat allemaal onderzocht? Wat is de juiste link tussen die twee dat ze op korte tijd allebei vermoord zijn?

Sherlock, er bestaat een topic over de mogelijke (maar niet bewezen) verbanden tussen Angelou en Vanden Eynde » Forum

De materiële link tussen beide moorden is het gebruikte .22 wapen maar zelfs daarvan bestaat geen zekerheid over aangezien die .22 kogels zeer sterk vervormd waren door de schoten waardoor een vergelijking van de kogels eigenlijk zeer moeilijk is. Daarnaast is er de gelijkaardige modus operandi (vele schoten in het hoofd).

Mogelijks hebben Angelou en Vanden Eynde allebei gewerkt voor het taxibedrijf STI maar ook dat is nooit bevestigd geraakt. Er is ook sprake van Taxi Verts » Forum

74

Ben, heeft de overheid al eens navraag gedaan naar bepaalde forumleden? En indien ja, geeft u dan gegevens vrij? Als je, zoals bijna bij iedereen op dit forum, een nickname gebruikt, is er dan een mogelijkheid om uw software te hacken en zo de gegevens te bemachtigen?

75

1. Nee.

2. Daar kan ik niet op antwoorden: ik vermoed dat dit van de omstandigheden zal afhangen.

3. Ik vermoed dat er hackers bestaan die de forumsoftware kunnen hacken.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

76

Kenza 's vraag: Als ze een onderzoeksrechter vinden die zot genoeg is om een huiszoekingsbevel af te leveren, kan dit voor zowel bij Ben thuis bijvoorbeeld, als ook voor de hosting-provider (dan zullen ze wel via buitenland moeten gaan). Gelukkig hebben we nog nooit zotte onderzoeksrechters gehad. Alle, misschien wel enkele. wink

Wat hacken betreft, uiteraard is dat mogelijk. Gebruik gewoon uw persoonlijke gegevens niet hier en dan zijn ze er niet veel mee.

Non semper ea sunt quae videntur

Nogmaals: In de jaren 90 hing er boven elke tafel in de 'Drug Opera' een (verborgen) camera en dus waarschijnlijk ook een microfoon. Ik vraag me af of dit al sinds de jaren 80 zo was en zo ja, welke informatie hieruit gehaald werd en wat er mee gedaan werd.

78

De Basis wrote:

Nogmaals: In de jaren 90 hing er boven elke tafel in de 'Drug Opera' een (verborgen) camera en dus waarschijnlijk ook een microfoon. Ik vraag me af of dit al sinds de jaren 80 zo was en zo ja, welke informatie hieruit gehaald werd en wat er mee gedaan werd.

Enig idee hoe deze camera ws verborgen verborgen?

Non semper ea sunt quae videntur

79

kenza wrote:

Als je, zoals bijna bij iedereen op dit forum, een nickname gebruikt, is er dan een mogelijkheid om uw software te hacken en zo de gegevens te bemachtigen?

Wat forum software (en bijna elke website waar je een account hebt) opslaat in een database is:
1) je accountnaam / e-mailadres
2) een versleutelde versie van je paswoord
3) in sommige gevallen je IP-adres, zo niet dan is dat vaak in de server-logs te vinden

Punt 2 is het belangrijkste. Stel dat je wachtwoord "steengroeve" is, dan zal dat worden opgeslagen in de database als a5e66d49dbe030f42ae21dbf0ef0a889, wat een "md5 hash" noemt. Een letterreeks (woord) kan je vertalen naar een hash, maar een hash niet naar een letterreeks. Als jij je wachtwoord intypt om in te loggen op het forum, dan zet de forum software je ingegeven paswoord om naar een hash, en vergelijkt die met de opgeslagen hash in de database die bij je accountnaam hoort. Indien beide dezelfde zijn dat kan je inloggen.

De problemen:

Nu hoewel ik net zei dat een hash niet naar een letterreeks (eigenlijk tekenreeks) kan worden omgezet, bestaan er publieke lijsten met de hash en de bijhorende tekenreeks. Elk woord uit het woordenboek staat daar al in, plus een hele hoop wachtwoorden en bijhorende hash van reeds gehackte accounts.

Dus als iemand de hash van je account zou bemachtigen, dan gaat hij die direct ingeven in zo'n lijst om te kijken of je paswoord al geassocieerd is met een hash. In het geval van steengroeve is dit zo. Wat logisch is, want het staat in een woordenboek.

Als je bvb. !st33ngr03v3# als paswoord zou gebruiken en converteert naar een hash (74f9bf72debdda09efd4caf547719ec0), dan (net getest) kan je die hash niet omzetten naar !st33ngr03v3#. Dus met andere woorden, als je inlognaam, e-mail en de hash van je paswoord worden gestolen (in dit geval) van deze website, dan is niemand daar iets mee. Het enige wat ze dan hebben is je IP adres (mogelijks) je forumnaam en je e-mailadres.

Waar zit dan het risico:
1) dat je een zwak paswoord gebruikt (zoals steengroeve), en dat dit voorkomt in bestaande hash lijsten
2) het is erger als je dat paswoord ook op andere sites gebruikt, en al zeker voor je e-mailaccount

Probeer dus altijd verschillende sterke paswoorden te hebben en gebruik 2-step authenticatie als een site die mogelijkheid heeft, zeker voor je e-mail account (deze site heeft dat niet - en is ook niet nodig).

De rest van het risico zit hem natuurlijk bij de beveiliging van je eigen computer en op de sites die je bezoekt. Maar dat was je vraag niet.

80

Spreekt er hier iemand Vlaams. ? Grapje dikke merci voor de uitleg