Re: G15

Merovinger wrote:

the end, twee pure open vragen zonder bijbedoelingen noch sarcasme naar u toe (ik probeer gewoon uw denkwijze te begrijpen):

  • Kan je verduidelijken wat je bedoelt met die gedragingen en handelingen van de killer?

  • Wat 'bijzonders' deed de killer voor u?

Ik weet dat ik vreemd overkom op het en een aparte visie heb over de feiten. Oorspronkelijk dacht ik dat het doorgedraaide drugsverslaafden waren die gewoon maar in het wilde weg schoten, willekeur en chaos. Het blijkt naarmate ik meer info krijg en alles aandachtig bekijk dat ze juist heel bewust en extreem gruwelijk te werk zijn gegaan. Tijdens de uitvoering doen ze dingen waar geen enkele gangster gewoon zou aan denken.

Pint verklaart in 2017 volgende, lees goed wie waar stond toen er geschoten werd, niet alleen dit maar ook hoe, geheel onnatuurlijk en onlogisch om te doen wat ze daar deden. Dit kan enkel bewust gedaan worden het is immers bij herhaling en ook bij andere feiten.

Ik had liever geen gelijk gekregen”, vertelt Arsène Pint in een exclusief interview met Het Laatste Nieuws. De rijkswachtkolonel op rust Arsène Pint (84) wil er nog één keer over praten. Buiten, in de gure wind, komen de herinneringen aan die bloedige zaterdagavond 9 november 1985 terug.

Uit de getuigenverhoren leerde hij ter plaatse wie waar stond toen er geschoten werd. Hoe de bende had geopereerd. Als een militair commando.

Zal ik nu ook iets schrijven, jammer genoeg kom ik ook tot die vaststelling en meer dan dat ondertussen. Ik hoop dat eventuele sarcasme niet van toepassing zal zijn op hetgeen Pint na zoveel jaar herhaalt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: G15

Dat laatste van sarcasme had ik er niet bij moeten plaatsen. Het is immers een terechte vraag die je stelt en ook essentieel voor een stuk. Ik zal me best doen om daar nog specifieker op te antwoorden de komende tijd.

Het is vooral de combinatie van vele elementen, heel belangrijk is hoe ze rekening houden met omgevingsfactoren en hun reactie erop (een patroon) plus van hoe dicht en onnatuurlijk of onlogisch het gebruik van de riotgun. Ook de combinatie hoe ze rekening houden met de omgeving het naar hun hand zetten, maar vooral hoe de killer in die gecreëerde chaos zijn slachtoffers aanraakt of toch zo goed als bij het schieten, dit is hetgeen wordt onderwezen aan eliminatieteams.

Wat de Diane ook moet doen trouwens. Dit is ook de kunst ongemerkt zo dicht mogelijk bij het doel komen waarbij er enkel 100% zekerheid is wanneer je die kan aanraken bij het uitschakelen. En bij de killer is het niet alleen het aanraken van de slachtoffers maar ook het moment en de manier van schieten. Ik hoop dat het iets verstaanbaarder is wat ik bedoel en ook wat overeenkomt met trainingen van de Diane en andere? Hoeveel Diane-leden dat zoiets onderwezen kregen, weet ik niet want ik ben geen Diane maar heb er wel gekend die daar vanaf wisten.

Erbij moet er rekening houden worden dat eliminatieteams onderricht krijgen over de anatomie en wetenschap van het uitschakelen om het een beetje te beschrijven. De killer is daar 100% zeker van op de hoogte, anders zou hij niet bij herhaling bepaalde handeling doen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

73

Re: G15

Calmette beantwoordt zeker aan jouw omschrijving; minstens één forumlid ook.

74

Re: G15

Wie stond waar? En wat deed-ie 'bij herhaling'?

Re: G15

the end wrote:

Erbij moet er rekening houden worden dat eliminatieteams onderricht krijgen over de anatomie en wetenschap van het uitschakelen om het een beetje te beschrijven. De killer is daar 100% zeker van op de hoogte, anders zou hij niet bij herhaling bepaalde handeling doen.

Over bovenstaande segment en wat de killer doet in relatie tot technieken en trainingen kan ik zelfs nog wat preciezer zijn. Namelijke wat hij doet werd toen naar mijn weten niet bij de Diane onderwezen. De basis wel natuurlijk anders zou ik mezelf tegen spreken maar het gaat verder dan dat. Er is ook een psychologisch deel bij bepaalde trainingen in een onzichtbare wereld door onbekenden. In psychologische oorlogsvoering veranderen vele regels en logica waarbij anatomie ook een belangrijke rol speelt maar dan in zijn meest macabere vorm soms. Als zoiets uitgevoerd word is het de bedoeling natuurlijke dat er op voorhand heel doordacht vele valse sporen aangelegd worden, want zoiets doet men voor het psychologische effect namelijk angst creëren. Zoveel van die elementen zijn van toepassing in Aalst.

P-51 wrote:

Calmette beantwoordt zeker aan jouw omschrijving; minstens één forumlid ook.

Wel Calmette ik vermoed van niet. Maar hij moet zeker wel meer weten. En als het forumlid mij is, ik ben uitgeloten maak je geen zorgen, ik heb mij ooit voorgesteld aan Ben hij weet wie ik ben.   

Reneke wrote:

Wie stond waar?

De plaats of verhouding afstand tussen killer en slachtoffers.

Reneke wrote:

En wat deed-ie 'bij herhaling'?

Op een onlogische manier vuren op de slachtoffers van heel dichtbij.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

76

Re: G15

Dit gaat nergens over, vaagheid en raadsels. De hooiberg wordt alleen maar groter gemaakt i.p.v. dat dit bijdraagt aan serieus onderzoek.

77

Re: G15

Ja, ik geef het ook op, pffff.

Re: G15

EricF wrote:

Dit gaat nergens over, vaagheid en raadsels. De hooiberg wordt alleen maar groter gemaakt i.p.v. dat dit bijdraagt aan serieus onderzoek.

Wat Pint zegt en herhaalt is op basis wat hij daar ter plaatse gezien heeft, de details van wat daar gebeurt worden jammer genoeg niet vrijgegeven. Pint kent die details, en het is ook onvoorstelbaar de details.

Dus de hooiberg groter maken is het zeker niet, lees de gruwel in de kranten van hoe het er daar aan toe gegaan is, dit in combinatie met de militaire techniek waar Pint het over heeft hoe zijn beide te verbinden. Beide de gruwel daar zie getuigen en het militaire dat Pint zegt zijn moeilijk betwistbaar dit zit in de details.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

79

Re: G15

Als de 'details' niet zijn vrijgegeven, hoe weet jij dan dat die 'onvoorstelbaar' zijn?

Re: G15

Reneke wrote:

Als de 'details' niet zijn vrijgegeven, hoe weet jij dan dat die 'onvoorstelbaar' zijn?

Wel, omdat ik die ook ken natuurlijk. En ik ken ze omdat als het over technieken gaat ik toch iets meer weet dan de doorsnee burger mens. En het onvoorstelbare gaat over de gruwelijke of het specifieke dat de killer doet. Ik kan je zeggen; het leest niet gemakkelijk, de woede en de walging bij het lezen ...

Wat ik ook wil verduidelijken; ik heb nooit gevraagd om bepaalde technieken te leren, je kan dat ook niet vragen trouwens. Dat is me overkomen ooit. Plus over de dossierstukken; deze zijn me aangeboden met de vraag om mijn expertise. De overkomt me ook gewoon en heb ik niet gevraagd.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.