761

Re: Aalst: Proloog

Wat je hierboven schrijft is belangrijk, je denkt in de juiste richting. wink Ik kan er niet over uitweiden maar dit element is er. Dus hou dit in je gedachten. Ik zoek er meer rond. Ergens is dit gekoppeld aan wat ik in post 660 schrijf. En in die klemtoon is zelfs het element Hofstade een duidelijk signaal.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

762

Re: Aalst: Proloog

the end wrote:

Wat je hierboven schrijft is belangrijk, je denkt in de juiste richting. wink Ik kan er niet over uitweiden maar dit element is er. Dus hou dit in je gedachten. Ik zoek er meer rond. Ergens is dit gekoppeld aan wat ik in post 660 schrijf.

Deze post is een recatie op hetgeen crtxix schreef in post 672.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

763

Re: Aalst: Proloog

Als ik het mij goed herinner kon deze ook in Dendermonde beluisterd worden. Als ik dit dan bekijk op maps en een cirkel trek kom je langs de andere kant ongeveer tot Liedekerke en Asse.

764

Re: Aalst: Proloog

Vermeulen wrote:

Radio Mi Amigo was gevestigd in de Zakstraat in Hofstade, dus echt noorden van Hofstade, beetje aan de verkeerde kant eigenlijk om specifiek heel Aalst te bereiken. Bereik was waarschijnlijk enkele kilometers, maar dat hing echt van het vermogen af die dag en werd wel eens aangepast bij dergelijke zenders. Het kan krachtiger, maar ook minder.

De boodschap of link gaat specifiek over Hofstade Mechelen, om dit wat onduidelijk te maken wordt er gebeld naar een zender in Hofstade Aalst. De beller is heel erg goed op de hoogte van wat erna op de paring in Aalst heeft afgespeeld! Het zit in de feitelijke details.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

765

Re: Aalst: Proloog

En maar zoeken nu ...

Schalala lala lala la
Schalala lala lala la
Schalala lala lala la
Oja we lusten hem zo graag

In Zichen-Zussen-Bolder
Daar kreeg een kastelein de troppe kolder
Hij riep opeens zeg mannen
Stop toch met drinken luister naar mijn plannen
We maken hier maar plezier
Verzwelgen tonnen vol bier
Ik geef u nu dit sermoen
We moeten boete doen

We gaan te voet naar Scherpenheuvel
Oja te voet naar Scherpenheuvel
Maar wanneer komen wij daar aan
Met zoveel kroegen langs de baan

Te voet op weg naar Scherpenheuvel
Helemaal echt naar Scherpenheuvel
Maar of we het halen is de vraag
Want o we lusten hem zo graag

Schalala lala lala la
Schalala lala lala la
Schalala lala lala la
Sja we lusten hem zo graag

De kastelein als herder
Zag na een dorp en tien cafeetjes verder
De meesten van zijn schapen
Lagen voor pampus en op apegapen
De eerste dag was niet best
Zo’n kilometer of zes
En verder kwamen ze niet
Maar steeds weerklonk hun lied

We gaan te voet naar Scherpenheuvel
Oja te voet naar Scherpenheuvel
Maar of we het halen is de vraag
Want o we lusten hem zo graag

Na dertien volle weken
Zijn zij in Scherpenheuvel neergestreken
En u mag zeker weten
Ze waren geen een cafe vergeten
Oja ze waren zo fier
Wat hadden zij een plezier
De kastelein die riep he
Ik heb weer een idee

We gaan naar Zichen-Zussen-Bolder
Te voet naar Zichen-Zussen-Bolder
Maar wanneer komen wij daar aan
Met al die kroegen langs de baan

We gaan naar Zichen-Zussen-Bolder
Te voet naar Zichen-Zussen-Bolder
Maar of we het halen is de vraag
Want o we lusten hem zo graag

Schalala lala lala la
Schalala lala lala la
Schalala lala lala la
Oja we lusten hem zo graag

Schalala lala lala la
Schalala lala lala la
Schalala lala lala la
Oja we lusten hem zo graag

766

Re: Aalst: Proloog

the end wrote:

De boodschap of link gaat specifiek over Hofstade Mechelen, om dit wat onduidelijk te maken wordt er gebeld naar een zender in Hofstade Aalst. De beller is heel erg goed op de hoogte van wat erna op de paring in Aalst heeft afgespeeld! Het zit in de feitelijke details.

Of de beller wou verwijzen naar Hofstade óf de beller wist dat deze zender op bepaalde plaatsen opstond (of beide natuurlijk). the end: met wat je hierboven zegt toon je aan (of insinueer je) dat je de beller kent of er minstens contact mee hebt gehad. Anders kan je onmogelijk een 'erna' weten.

Re: Aalst: Proloog

@P-51: Volgens mij moet er niet echt gezocht worden in de richting van wat er specifiek in de tekst staat.

the end wrote:
the end wrote:

-- Zenga's quote --
Zoals waarschijnlijk menigeen heb ik mij al vaker het hoofd gebroken over de paradox tussen enerzijds het feit om een parameter in een goed georganiseerd plan te laten afhangen van het spelen van een verzoeknummer; en anderzijds de woordkeuze en het effectief plaatsvinden van de aanval (i.e. te toevallig).

Vandaar heb ik mezelf al afgevraagd of het geen telefoontje was van iemand uit de omgeving van de daders/iemand die iets had opgevangen/iemand .
------------
Je denkt in de goede richting, wegens redenen ivm andere topic's is het belangrijk om vaag te blijven. als de boodschap zo duidelijk is zoals hij is. Is die duidelijk voorbestemd voor elementen van iets die in Aalst aanwezig was. Forum leden Aubenel en kenza weten er stukjes van. Aan wat Aubenel schrijft is er het stuk van de 4 gemaskerde mannen. In de boodschap "te voet naar......" bende x groeten aan bende y is een knipoog naar iemand waar kenza over schrijft.

Bovenstaande wil wel nog wat meer verduidelijken zodat iedereen wat kan volgen. Ten eerste de beller wist op voorhand wat er te gebeuren stond. Hij heeft een gehele duidelijke omschrijving van wat echt gebeurt een halfuur later, in zijn aanvraag bende x doet de groeten aan bende y.

Er zijn zoveel verschillen in de uitvoering en vermomming tussen de feiten in Aalst en Overijse Eigenbrakel dat dit accent van de beller toch wel op voorkennis duid;
Maar om een beter beeld te krijgen is er het verschil van de "specifieke" "zeldzame" munitie gebruikt is beide aanslagen die in relatie staat met de boodschap en uitvoerders en hetgeen ik in bovenstaande schrijf. In bovenstaande moet men het gebruik en het parcours van de Faul ook denken en het lied!     .

Het liedje "Te voet naar Scherpenheuvel" wordt aangevraagd door de Bende van Nijvel voor de Bende van Hofstade.

Beller wist op voorhand wat er te gebeuren stond.
--> Geeft echte omschrijving van wat er gebeurt een half uur later in zijn aanvraag bende v. Nijvel doet groeten aan bende v Hofstade.
       - Wat is er dan gebeurt tijdens de overval? Of wordt er de overval zelf mee bedoeld?
       - Deden er mensen mee uit Hofstade Mechelen?

Aubenel schrijft een stuk over 4 gemaskerde mannen. (Ik vind dit niet meteen terug, links welkom)
Kenza schrijft over iemand waar de boodschap met het liedje een knipoog naar is. (Die extreem-rechtse taverne uitbater?)

Hoe het momenteel geformuleerd is, lijkt het erop dat de bende in Overijse/Eigenbrakel een andere bende is dan Aalst.
Ze gebruikten dan wel andere vermoming en hadden een andere manier van uitvoeren. Toch hadden zij dezelfde specifieke, zeldzame munitie.
Kan dit erop duiden dat de bende rondom één persoon is veranderd en dat ze de groeten doen naar die specifiek persoon? Of ben ik nu onzin aan het uitkramen?


ctrix wrote:
De Basis wrote:

Als deze zender opstond in 'The Fox' konden er mensen zich klaarhouden  op de Parklaan. Deze konden niet weten wat er op de parking gebeurde.

zo zou je onopvallend een sein kunnen geven natuurlijk.

Nu zou niemand ervan opkijken dat je op café gebeld wordt en vertrekt.  Aangezien er toen geen gsm's bestonden, zou je walkie-talkies kunnen gebruiken.  Maar die kan iedereen ontvangen, en het gebruik van walkie-talkies op zich kan reeds als verdacht beschouwd worden.  Je zou er alleszins niet mee op café moeten een gesprek mee gaan voeren zonder op zijn minst bekeken te worden.

In een auto kan je natuurlijk wél staan wachten met W-T's, maar iedereen stond op scherp rond de Delhaizes, en een auto in de buurt waar iemand blijft inzitten zou ook opgevallen *kunnen* zijn

Daarop reageert the end:

the end wrote:

Wat je hierboven schrijft is belangrijk, je denkt in de juiste richting ,-) Ik kan er niet over uitweiden maar dit element is er. Dus hou dit in je gedachten. ik zoek er meer rond. Ergens is dit gekoppeld aan wat ik in post 660 schrijf.
En in die klemtoon is zelfs het element Hofstade een duidelijk signaal.

the end wrote:

De boodschap of link gaat specifiek over Hofstade Mechelen, om dit wat onduidelijk te maken wordt er gebeld naar een zender in Hofstade Aalst. De beller is heel erg goed op de hoogte van wat erna op de paring in Aalst heeft afgespeeld! het zit in de feitelijke details.

Het laatste wat je zegt, heb ik volledig het raden naar. Een signaal naar mensen in "The Fox" dat ze zich moeten klaarzetten om vals spoor aan te leggen? Om van start te gaan met iets anders?

De "Ergens is dit gekoppeld aan wat ik in post 660 schrijf." is voor mij te vaag om een link te kunnen leggen.
Maar ik doe mijn best smile

768

Re: Aalst: Proloog

the end wrote:

De boodschap of link gaat specifiek over Hofstade Mechelen, om dit wat onduidelijk te maken wordt er gebeld naar een zender in Hofstade Aalst. De beller is heel erg goed op de hoogte van wat erna op de paring in Aalst heeft afgespeeld! Het zit in de feitelijke details.

Wat bedoel je dan met "feitelijke details"? Wat heeft er zich daarna afgespeeld? Zijn er bepaalde details/gebeurtenissen/getuigenissen die hier nog niet eerder geciteerd werden?

769

Re: Aalst: Proloog

Basis, in functie van het forum is het dossier heel goed kennen belangrijk, de details van de uitvoering zijn heel belangrijk, die bekijk ik met een heel andere aandacht dan de meeste. Ik heb ook een andere leven gehad daarmee.

Het zit in de details van de uitvoering Aalst versus Overijse en Eigenbrakel. Sommige zijn niet openbaar. De beller is extreem goed op de hoogte van bepaalde details. De beller is volgens mij één van de uitvoerders met een boodschap voor anderen.

Erbij op basis van de uitvoering merk ik de fouten in de actie. Er zit een hoog gehalte aan hoogmoed in hun actie, hun vluchtweg hebben ze in diezelfde hoogmoed gepland en het wat te groots aan gepakt. Tot op vandaag kan je gevolgen ervan nog merken naar de zenuwachtigheid rond de vluchtweg. smile

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: Proloog

Sorry, maar hier zeg je weeral heel wat en eigenlijk niets! Je doet het steeds voorkomen alsof jij de echte info hebt en een aantal mensen kent en dus weet hoe het werkelijk is gebeurd! Wij moeten dan maar beter lezen en de puzzelstukjes die jij met graagte rondstrooit pogen goed te leggen. Wat is de bedoeling hiervan?

Jij weet duidelijk meer, van zowat alles wat er is gebeurd. Hoe het is voorbereid, wat er nadien is gebeurd, waarheen de daders zijn gevlucht en waar zij zich verder schuilhielden. Kortom, jij weet zowat alles maar als er meer uitleg wordt gevraagd dan verwijs je naar posts her en der zonder echt duidelijk te zijn. Wat is de bedoeling hiervan? Waarom hou je ons aan het lijntje op die manier? In de plaats van de dingen waarnaar je verwijst hier eventjes op een rijtje te zetten.

Het komt allemaal op die manier over alsof je zegt zowat alles te weten maar als puntje bij paaltje komt zeg je eigenlijk niks. Niks wat er dus her en der niet al zou te lezen zijn. Tja...