821

The End : als ik jouw posts lees (of probeer te lezen) : best wel veel moeite, hoor, en behoorlijk moeizaam ook. Niet alles zo persoonlijk opvatten, trouwens ... de figuur uit "The Jungle Book" is "Balou"de Beer.

822

The end : waarom altijd tel de doden ?

823

the end wrote:

Beste dit is een forum over de bende, de grote blonde dader; als "uitvoerder" Dinant, (Temse?) Nijvel, Beersel 82/83, Overijse (Eigenbrakel?) Aalst. Tel de doden! Hij heeft trouwens een specifieke rol naast de killer ook in het verloopt van de andere feiten. Hoeveel echte moeite heb je al gedaan om het te snappen? ik weet dat de meeste hun billen dichtknijpen als het "echt" over de bende gaat, dit is geen suske en wieske wereld!. Lees de tips van Verdeyen!

Verdeyen is al eventjes dood; the end maar dan wel letterlijk. Hij past wel in het "grotere" verhaal rondom de BvN maar voor sommigen - dom of slim - maakt dat ook geen moer uit - wie de daders echter waren, wel. Die kunnen misschien nog vervolgd worden (als ze nog in leven zijn) maar de constructie rond de BvN : no way !!

824

De tips die Verdeyen aanbracht zijn heel interessant hij wist zeker waarover het ging. Zijn tips zijn trouwen van toepassing voor het motief van Aalst. De verwijzingen naar de uitvoerders zijn vaag maar wel in de juiste richting. Zijn tip: problemen ivm Zuid Amerka is niet zoo vaag. Het probleem met de bende is: als de daders gevat worden het motief bijna automatisch boven komt.  .

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

825

Mendez is logischerwijze ook op de hoogte van de problemen uit Zuid Amerika. Er is een echte reden waarom het bende dossier en het Mendez dossier niet samen komen. Het moet voor alle speurders die in het dossier gewerkt hebben heel frustrerend zijn om geen toegang te hebben tot bepaalde stukken.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Over Scherpenheuvel is er nog dit:

De buit is te groot

De politie van Scherpenheuvel-Zichem zit met een probleem. Zij vond ten huize van L. T. een grote buit afkomstig van diefstallen met braak, gedurende de jongste drie jaren gepleegd in chalets, weekendhuisjes en voetbalkantines in de streek van Aarschot, Diest, Scherpenheuvel en Zichem.

De buit is evenwel groter dan de klachten welke de jongste jaren werden ingediend zodat de politie niet meer weet aan wie de teruggevonden spullen toebehoren.

Eigenaars van weekendhuisjes en uitbaters van kantines die werden bestolen, worden dan ook verzocht zich aan te bieden op het politiebureau van Scherpenheuvel-Zichem, Grote Markt te Zichem., waar zij hun zaken kunnen identificeren en opnieuw in ontvangst nemen.

Bron: Het Laatste Nieuws | 29 december 1982

Er zullen toch geen Royal Schwabap bijgezeten hebben zeker?

827

Dat valt mogelijks heel simpel te verklaren: iemand wiens zwart vermogen wordt gestolen die gaat dat niet aangeven aan de politie. Althans dat zou ik niet doen, mocht ik er een hebben. smile

828

Zeer verre proloog van Aalst. Ik ben op zoek naar informatie over twee of meer Amerikaanse 'toeristen' die ergens in de jaren 70 ter hoogte van de Zeebergbrug met hun auto in de Dender reden en het niet overleefden.

Ik kom nog even terug op één van mijn voorgaande posts i.v.m. de FAUL:

Vermeulen wrote:

Misschien kan er iemand het volgende bevestigen? Ik lees in één van de vorige posts dat de FAUL ook bij de overval op Dekaise in 82 gebruikt zou zijn. Was die toen al zo bruut afgezaagd? Dat zou een wapenkenner als Dekaise zeker opgevallen zijn, want dat is voor een wapensmid een beetje heiligschennis. Of was hij toen nog voorzien van zijn lange loop?

Heeft iemand er kennis over?