181

Ik zoek meer informatie over die Brusselse bende rond Halemans. Meer bepaald: Was blonde reus 'chiropractor Pol' uit Waterloo lid van bende Halemans?

182

En ik heb nog een snelle vraag : als je ervan overtuigd ben dat je de dag nadien 35 tegen 1 gaat winnen op een paard, is 700.000 bfr. dan een kleine buit of een grote ?

183

Trojan wrote:

En ik heb nog een snelle vraag : als je ervan overtuigd ben dat je de dag nadien 35 tegen 1 gaat winnen op een paard, is 700.000 bfr. dan een kleine buit of een grote ?

Als je weet dat er op dit forum namen staan van potentiële daders die veroordeeld zijn voor roofmoord met een buit van minder dan 2000 bfr. per persoon (minder dan 50€ per persoon),  dan is 700.000 bfr waanzinnig hoog in vergelijking met dat. Daarvoor hoef je zelfs niet (mogelijks) te winnen op een paard met 35 tegen 1.

Non semper ea sunt quae videntur

184

@FreCR  Jij hebt een punt, maar ik ook met mijn retorische vraag omtrent de mindset van de De Staerkes. @Ben Waarvan Ben de helft heeft verplaatst ?

185

Twee snelle vragen

1. De vader van Jean Louis Mosbeux (aka Jeannot le Manchot) is Leopold Mosbeux, is omgeving Deferm en wordt genoemd als mogelijke opdrachtgever moord Cools. Over deze bijnaam Le Manchot heb ik een snelle vraag. Het embleem van de Elementaire Vliegschool was de pinguïn = le manchot. Is dat de oorsprong van de bijnaam van Jean Louis Mosbeux?

2. Heeft iemand meer informatie over luchtacrobatiegroep Titeca?

186

Nog een vraag. In Aalst stonden circa 1980 ook woonwagens in de Spaarzaamheidsstraat. Weet iemand meer daarover ? Voor de volledigheid : aan het Guldenboomplein stonden er ook. Maar vooral de eerste interesseren mij.

187

Achter de flora hallen stonden woonwagens   Op nr baan van steenweg naar abdij van Affligem stonden ook woonwagens en op de Moorselbaan ook

188

bedankt Kenza, ikzelf woonde tot +- 1976 op Moorselbaan 500, in een stenen huis, en herinner me niet meteen woonwagens, stonden ze verder richting Moorsel ? Of ergens opzij van ?

Ondertussen nog een vraag : hoe ver woonde Hilaire Beelen van juwelier heler Valcke ? De vraag is retorisch, niet ver in elk geval.

189

Ik denk waar nu dat frietkot  is opuw rechterkant richting Moorsel

190

Trojan wrote:

Nog een vraag. In Aalst stonden circa 1980 ook woonwagens in de Spaarzaamheidsstraat. Weet iemand meer daarover ?

t.h.v. welk nummer of hedendaags gebouw ongeveer ?

Non semper ea sunt quae videntur