Re: Roger Romelart

Sorry voor de eventuele verwarring. De info werd aan mij bezorgd door mensen die in de buurt wonen (niet de buur zelf die hem gevonden maar andere buren). Hij woonde in een huurhuis, heeft thuis zelfmoord gepleegd door zijn polsen over te snijden. Hij deed dit op zijn “eigen” oprit/tuin ipv binnenshuis. Zijn directe buur heeft hem dus daar zien liggen en de politie verwittigd.

Een andere persoon (een familielid van de persoon die me de info deelde) had Roger Romelart de dag voordien nog zelf gesproken en Roger deelde aan hem mee dat hij “zou bloeden als een varken”. Roger wist dus alleszins dat hij de dag erop zou sterven (Toch zelfmoord? 1 van zijn dochters meldt in de nieuwsartikels dat hij enige tijd zenuwachtig was » Nieuws)

52

Re: Roger Romelart

Het heeft toch geen zin om hierover te speculeren?

Re: Roger Romelart

Bedankt voor de toelichting. Dit is geen speculatie. Dit is waardevolle info. Had men in 1985 en vroeger wat meer geluisterd naar de mensen ter plaatse en naar de getuigen hadden we dit forum mss niet nodig gehad. Zoveel waardevolle getuigen zijn niet gehoord. Ik moet ook toegeven dat er langs de andere kant ook blijkbaar met verschillende getuigenissen geknoeid of beter gezegd gemanipuleerd werd.

Komt er van als je bij de duivel te biechten moet gaan. Ik was er niet bij daar in Wallonie bij de filmvoorstelling maar een stukje dialoog tussen een bezoeker en Tavra sprak boekdelen. 

"Une conversation partagée avec le deuxième gendarme ex-dyane qui lui était chauffeur en 81 au moment du vol des armes de l'ESI dans la caserne à Etterbeek. Et là aussi énorme surprise, il m'explique qu'il est le dernier à s'être servi de la voiture Mazda dans laquelle les armes ont été volées. Et lors de l'enquête qui a suivi, il a été l'un des premiers interrogés. "Et savez-vous qui était mon interrogateur?" Son oeil malicieux m'a laissé entrevoir qu'il gardait le meilleur pour la fin: "Robert Beijer"!

Ik zie het scenario zo voor mij. Tavra die knipoogt terwijl hij de naam van zijn ondervrager prijs geeft; Beijer. Ik had de indruk dat "de vedetten" van die avond het best naar hun zin hadden. Of moet ik zeggen , ze stonden nog net niet de andere aanwezigen uit te lachen.

Ik denk dat ik die avond niet naar de film zou gekeken hebben maar naar de aanwezigen. Goed dat ik er niet was, het zou mij ongetwijfeld een zeer hoge bloeddruk opgeleverd hebben.

Goddank was ik toen ook geen speurder.

54

Re: Roger Romelart

coconut wrote:

Bedankt voor de toelichting. Dit is geen speculatie. Dit is waardevolle info.

Niet akkoord Het gaat hier om zelfmoord en dat is privé. Details hierover zijn het absolute alleenrecht voor de familie. Wensen zij hierover te communiceren is dat wat anders.

Re: Roger Romelart

Voor zover ik het begrepen had heeft de dochter er niet voor gekozen dit privé te houden (willens nillens waarschijnlijk). Ik vind haar houding best moedig. Niemand heeft hier iets onrespectvol gezegd.

56

Re: Roger Romelart

zeno wrote:

Niet akkoord. Het gaat hier om zelfmoord en dat is privé. Details hierover zijn het absolute alleenrecht voor de familie. Wensen zij hierover te communiceren is dat wat anders.

Helaas hiermee niet akkoord. Zelfmoord is niet privé als het in het kader van een publieke zaak plaatsvind. Het is nu alleen speculeren of dat wel of niet aan de hand is.

57

Re: Roger Romelart

Ben verrast hoe je van de zelfmoord van dhr. Romelart en publieke zaak tracht te maken zonder één officieel statement in die richting. Al dat vergoeilijken van praktijken om saillante details openbaar te maken is een kwalijke zaak.

58

Re: Roger Romelart

Dat doe ik niet, ik zeg dat ik het ook niet weet. Zijn dochter zelf zegt in haar verhaal dat het mogelijk met de recente opschudding rond de Bende van Nijvel te maken heeft.

Re: Roger Romelart

Kunnen we concluderen dat er 2 verschillende meningen zijn maar dat we zo sereen mogelijk zullen blijven zonder de gevoeligheden noch de feiten uit de weg te gaan?

60

Re: Roger Romelart

Ja hoor.  Reageer een beetje heftig omdat ik van dichtbij zoiets heb meegemaakt en zag hoe nabestaanden serieuze problemen kregen met allerlei indianenverhalen, met details, die ze dan via via terug te horen kregen. De spreekwoordelijke mug was al een serieus uit de kluiten gewassen olifant geworden. Wens je niemand toe. Het is altijd mogelijk dat nabestaanden van dhr Romelart op dit forum eens komen lezen ...