21

Merovinger wrote:

Hector Riské, de buurman die de politie gebeld heeft na de raid op de fabriek Wittock-Van Landeghem in Temse, herkende eind 1983 op een foto in de krant het gezicht van Robert Becker als één van de moordenaars die hij gezien heeft.

Ook volgens Vittorio was Robert Becker één van de daders van de overval in Temse.

Bron: Onderzoek overval Colruyt Nijvel

Becker werd ook verdacht van de dubbele moord in Anderlues. Voor diedag bleek hij echter over een ijzersterk alibi te beschikken, want twee rijkswachters zagen hem op een kaartwedstrijd waaraan ze zelf deelnamen.

Een nichtje van Robert Becker - Anna - was kortstondiggetrouwd met Philippe De Staerke. Zijn bijnaam was Balou,wat in de zigeunertaal 'varken' betekent. Hij zou door diverse getuigen in Temse zijn opgemerkt in de Saab terwijl hij de fabriek in het oog hield. Maar ook dat spoor liep dood.

Guy Bouten ontmoette Becker tweemaal in zijn woonplaats Jemappes. Hijantwoordde heel spontaan op de vragen en ik [Guy Bouten] had nooit de indruk dat ik tegenover een moordenaar zat. Hoewel het nooit tot een proces kwam, kostte het Becker een fortuin om het honorarium van zijn dure Brusselse advocaat op te hoesten en zag hij zich verplicht zijn vrachtwagen en auto te verkopen. Op zijn rechterarm merkte ik een tattoo op met de naam Johnny.

De politie-informant Francis Van Binst zag Vincent Louvaert in Brussel in de gestolen Golf van Van Camp in het gezelschap van Becker. 

Bron: De Bende van Nijvel: Verraad, Manipulatie, Geheime Diensten| Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Van de daders in Temse zijn door de speurders de robotfoto's G4, nr. 8, nr. 9 en nr. 9 bis vrijgegeven. Geen enkele van deze robotfoto's vertoont gelijkenissen met Robert Becker. Ik ken de bron niet meer van deze tekst die ik in 2012 geschreven heb. Ik moet het nakijken maar ik vermoed dat dit komt uit één van de boeken van Guy Bouten. Er blijft natuurlijk wel de robotfoto NN8 die Boemerang in een televisieuitzending heeft opgevangen maar nooit officieel is vrijgegeven geweest.

Bovendien behoort NN8 volgens het schema op dit forum tot Waver en niet Temse.

http://nsm08.casimages.com/img/2015/08/19//15081903184914738713519400.jpg

Het wordt natuurlijk gevaarlijk als je mannen als Van Binst moet gaan geloven. Ze hebben allemaal hun eigen waarheid, vooral om zichzelf te redden.

Als ik lees hoeveel keer men Becker gezien heeft:

Dan lijkt Becker mij toch de constante van 82/83 die wapens heeft om regelmatig met een paar geschikte mensen van het moment een overval te plegen. Trouwens, Becker zegt in een interview met Bouten: "De Borains? Die konden nog niet eens deftig een hold-up plegen". Klinkt toch alsof hij ervaring had in samenwerking met de Borains. wink

Ik vind dat je de feiten moet opsplitsen, maar toch ook rekening moet houden met een aantal constanten erin. Zoals bv. een Becker.

Juister is om te zeggen: "Als ik lees hoeveel keer men Becker denkt gezien te hebben" of "Als ik lees hoeveel keer men geschreven heeft dat Becker gezien werd." wink

In Temse waren de daders gemaskerd. In Nijvel werden de daders maar zeer vluchtig gezien (door Lacroix en door de achtervolgende politieagenten tijdens de beschieting aan de Diable).

Werd omschreven als een reus van 100 kg.

29

Een zekere André Deville die wegens zijn betrokkenheid bij diefstal met geweldpleging opgesloten zat in de gevangenis van Jamioulx met een andere neef, Robert Becker, beweerde dat die hem op een dag het volgende zei: "Doden is niet erg. Als ik dood, dan heb ik plezier. Als men geld heeft, kan men zich toch altijd een alibi verschaffen. Ik zal hier uitkomen, want ze hebben geen bewijzen en ik zal me wreken door te doden, maar ik zal steeds door een alibi gedekt zijn."

Was dit reeds besproken?