Re: Jacques De Vlieghere

Jaspers is schuldig bevonden voor laster en valsheid in geschrifte ten nadele van Victor Bricout.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jacques De Vlieghere

een interessant , relatief recent  werk  ( 2008-2009) ,  waarin Jespers ter sprake komt,  is   "Rechter voor het Gerecht "   de masterproef van Rebekka De Smet .

Re: Jacques De Vlieghere

Wat er achter de schermen speelt staat niet in die masterproef (wat ook niet het doel ervan is), er zit daar wat smeerlapperij achter verborgen.

Iets uit mijn leven, laatst zag ik een oude vriend terug, hij zij weet je het is een wonder dat jij nog leeft, ik aja. Hij vertelde toen een vooral (mede dank zij hem leef ik nog) toen die ziekenwagen kwam, waren dit rijkswachters verkleed als ambulancier, Ik ben vlug in die ziekenwagen mijn bewustzijn verloren dat ik die rit overleefd heb is de wonder. Dit gebeurde toevallig  op een moment in het bende onderzoek dat ze iets deden dat al lang uitgesteld was geweest. De andere reeks toevalligheden zal ik om persoonlijke redenen laten. maar ik heb een vraag voor je ruf, in al die jaren al gehoord van rijkswachters verkleed als ambulancier? De (bloedige) details heb ik jullie bespaard.

Is het allemaal toeval, misschien, maar wat geen toeval is is dat ik dingen wist en weet waar weinigen een idee van hebben. In 2017 is mij gevraagd via een discrete hoek om dossiers stukken van Aalst te bekijken, toen op basis van de uitvoering en mijn kennis er over kon ik vlug zeggen zoek een bepaald iets, daarin zal je het motief vinden. Zelf weet ik niets van Aalst maar na ongeveer 14 dagen kon ik zeggen waar ze overkeken na een bepaalde tijd heb ik er ook de sporen van terug gevonden wat degene die ervan op de hoogte zijn van Aalst een beetje sprakeloos deed staan. Iemand die het dossier door en door kent zij niemand heeft dit ooit gezien. Dat later die tip van die andere nr 2 bij de SV dit onrechtstreeks bevestigd wat ik al veel eerder opmerkte maakt het nog interessanter.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jacques De Vlieghere

Wat er achter de schermen speelt staat niet in die masterproef (wat ook niet het doel ervan is), er zit daar wat smeerlapperij achter verborgen.

Iets uit mijn leven, laatst zag ik een oude vriend terug, hij zij weet je het is een wonder dat jij nog leeft, ik aja. Hij vertelde toen een vooral (mede dank zij hem leef ik nog) toen die ziekenwagen kwam, waren dit rijkswachters verkleed als ambulancier, Ik ben vlug in die ziekenwagen mijn bewustzijn verloren dat ik die rit overleefd heb is de wonder. Dit gebeurde toevallig  op een moment in het bende onderzoek dat ze iets deden dat al lang uitgesteld was geweest. De andere reeks toevalligheden zal ik om persoonlijke redenen laten. maar ik heb een vraag voor je ruf, in al die jaren al gehoord van rijkswachters verkleed als ambulancier? De (bloedige) details heb ik jullie bespaard.

Is het allemaal toeval, misschien, maar wat geen toeval is is dat ik dingen wist en weet waar weinigen een idee van hebben. In 2017 is mij gevraagd via een discrete hoek om dossiers stukken van Aalst te bekijken, toen op basis van de uitvoering en mijn kennis erover kon ik vlug zeggen zoek een bepaald iets, daarin zal je het motief vinden. Zelf weet ik niets van Aalst maar na ongeveer 14 dagen kon ik zeggen waar ze overkeken na een bepaalde tijd heb ik er ook de sporen van terug gevonden wat degene die ervan op de hoogte zijn van Aalst een beetje sprakeloos deed staan. Iemand die het dossier door en door kent zij niemand heeft dit ooit gezien. Dat later die tip van bij de SV dit onrechtstreeks bevestigd wat ik al veel eerder opmerkte maakt het nog interessanter.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

45

Re: Jacques De Vlieghere

The End, ik geloof niet dat Nederlands jouw moedertaal is. Soms heb ik het moeilijk om je te volgen.

Re: Jacques De Vlieghere

Wat ik daarnet gepost heb is niet echt de bedoelingen dat het zomaar gevolgd kan worden, mijn excuses ervoor, het is een openbaar forum. Het niveau waar ik naar verwijs steeds was een kleine wereld! Niet de wereld van Jannekes en Miekes dit kan ik je verzekeren.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

47

Re: Jacques De Vlieghere

the end wrote:

Wat er achter de schermen speelt staat niet in die masterproef (wat ook niet het doel ervan is), er zit daar wat smeerlapperij achter verborgen.

Iets uit mijn leven, laatst zag ik een oude vriend terug, hij zij weet je het is een wonder dat jij nog leeft, ik aja. Hij vertelde toen een vooral (mede dank zij hem leef ik nog) toen die ziekenwagen kwam, waren dit rijkswachters verkleed als ambulancier, Ik ben vlug in die ziekenwagen mijn bewustzijn verloren dat ik die rit overleefd heb is de wonder. Dit gebeurde toevallig  op een moment in het bende onderzoek dat ze iets deden dat al lang uitgesteld was geweest. De andere reeks toevalligheden zal ik om persoonlijke redenen laten. maar ik heb een vraag voor je ruf, in al die jaren al gehoord van rijkswachters verkleed als ambulancier? De (bloedige) details heb ik jullie bespaard.

Is het allemaal toeval, misschien, maar wat geen toeval is is dat ik dingen wist en weet waar weinigen een idee van hebben. In 2017 is mij gevraagd via een discrete hoek om dossiers stukken van Aalst te bekijken, toen op basis van de uitvoering en mijn kennis erover kon ik vlug zeggen zoek een bepaald iets, daarin zal je het motief vinden. Zelf weet ik niets van Aalst maar na ongeveer 14 dagen kon ik zeggen waar ze overkeken na een bepaalde tijd heb ik er ook de sporen van terug gevonden wat degene die ervan op de hoogte zijn van Aalst een beetje sprakeloos deed staan. Iemand die het dossier door en door kent zij niemand heeft dit ooit gezien. Dat later die tip van bij de SV dit onrechtstreeks bevestigd wat ik al veel eerder opmerkte maakt het nog interessanter.

Met alle eerbied The End, maar ook je andere posts op dit forum zijn zeer moeilijk te volgen, vreemde zinsbouwen, taalfouten, soms stop je plots met een zin om zonder komma of punt het plots over iets anders te hebben, en doordat je alles nogal suggestief beschrijft, wordt er, in dit complexe dossier, het er ook niet makkelijker op om te volgen. Misschien daar wat meer tijd in steken en iets zorgvuldiger zijn? Met mij beste groeten!

Re: Jacques De Vlieghere

Mijn excuses ervoor. Ik zal er wat op letten. Als het voor Nederlandstaligen al moeilijk is om te lezen is het voor niet Nederlandstaligen zo goed als onmogelijk. Denk eraan dat de daders en motief voor velen niet gekend zijn, foutloos schrijven is geen vereiste om helderheid te verkrijgen in het dossier. Dat het vervelend is mijn vage en soms moeilijk te ontcijferen manier van schrijven weet ik, wat nog vervelender is, is dat na 37 jaar daders niet gekend zijn en er nogal wat personen zijn die meer weten en hun mond houden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jacques De Vlieghere

Jacques De Vlieghere dus. Als je zijn naam leest, vergeet dan vooral niet aan vliegtuigen te denken.

Waarom hebben we de zaak Jespers er bij gehaald. Omdat daar zeer duidelijk is hoe het trio GOL COOLS DE CLERCK hun mannetjes positioneren.

JDV komt dus uit het leger ( vriendje Bougerol ) maar koos uiteindelijk voor de luchtmacht. Komt op het cabinet van een minister terecht en van daar uit wordt hij de nr 2 van de staatsveiligheid ( lees, hij moet nr 1 in de gaten houden)

Als nr 437 van de staatsveiligheid ( de naam die niet vrijgegeven mag worden) weet dat Aalst gaat gebeuren dan weet nr 2 dat zeker ook. Indien we bestaande bronnen mogen geloven dan hadden ze bij de staatsveiligheid meer werk met elkaar in het oog te houden dan met de rest van Belgie.

Ga ik dan te ver als ik stel dat bovengenoemd trio het ook wisten ( of mss opdrachtgever(s) waren) ?

Laat ons ook niet vergeten dat éne van dit trio er voor zorgde dat in de zaak Eurosytem .............

"De BBI heeft voor alle duidelijkheid geen probleem met de 8 miljard commissielonen die betaald zijn aan de Saoedi’s. Vreemd genoeg is dat op dat ogenblik perfect legaal – op voorwaarde dat een minister het goedkeurt. En dat gebeurt. 'Zonder tegenpruttelen ondertekent Willy De Clercq (PVV) in oktober 1976 de nodige documenten "

Van de Sleutelclub tot Eurosystem is maar een kleine stap voor sommigen uit het land van Waas.

De Vlieghere op staatsveiligheid plaatsen was dus deel van een stratego spelletje.

Re: Jacques De Vlieghere

ele9 wrote:

Misschien daar wat meer tijd in steken en iets zorgvuldiger zijn? Met mij beste groeten!

ele9, lees eens dit: https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … 672#p59672, ik doe niet mee aan schone schijn, en wil jullie ook geen verhaal voorschotelen. Wat zou de cryptische boodschap zijn van een filmploeg bij de cel?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.