Wat Dekaise betreft wil ik er nog wel in mee gaan, maar Aalst bijvoorbeeld met sporen naar familiale afrekeningen en het traditionele Belgische gangster mileu; daarin kan ik deze Fransen niet plaatsen.

Wat ik wel mogelijk acht is dat zij onder druk van Bouhouche (en consoorten) of in ruil voor wat dan ook deel hebben genomen aan één of meerdere overvallen.

Een aantal jaar geleden heeft een Nederlander, Kees, hierover een zeer interessant stuk geschreven in het Xavier Sliman topic.

92

Als een speurder die wil dat het klopt, 35 jaar na de feiten, een foto toont van iemand die op de robotfoto gelijkt aan getuigen die graag de daders zou kunnen aanduiden dan is het antwoord: JA.

Voor zij die geloven in de onfeilbaarheid van getuigen, leg dan op zijn minst een map voor met een hoop gelijkaardige figuren en laat hen de juiste kiezen. Kan nu niet meer. Helaas.

93

bkv wrote:

Als een speurder die wil dat het klopt, 35 jaar na de feiten, een foto toont van iemand die op de robotfoto gelijkt aan getuigen die graag de daders zou kunnen aanduiden dan is het antwoord: JA.

Voor zij die geloven in de onfeilbaarheid van getuigen, leg dan op zijn minst een map voor met een hoop gelijkaardige figuren en laat hen de juiste kiezen. Kan nu niet meer. Helaas.

En dat is ook mijn mening , alhoewel ik de gedrevenheid van de heer Adam kan waarderen . Juist verwoordt bkv

LEO wrote:
bkv wrote:

En dat is ook mijn mening , alhoewel ik de gedrevenheid van de heer Adam kan waarderen . Juist verwoordt bkv

LEO:

Ik snap niet waarom er zo denigrerend wordt gedaan over de heer Adam? De reportage is net zoals de voorgaande interviews (hier op het forum oa door mij enkele keertjes gedeeld) zeer geloofwaardig en danig onderbouwd. Eigenlijk is het zo klaar als pompwater en rest enkel de vraag (en die stellen wij ons allemaal terecht) waarom dit spoor/deze piste niet diepgaand/verder werd onderzocht.
Dat kan, allicht zo denk ik ook, omwille van het feit dat er dus geblunderd (laat ons het zo noemen) werd en koste wat kost moet vermeden worden dat aan het licht komt dat vele doden en gewonden hadden kunnen vermeden worden.
Ook dat wordt stellig geopperd door de heer Adam en is zeker geloofwaardig. Justitie (laat het ons zo in het algemeen noemen) heeft verschrikkelijk gefaald bij deze en dat zal dus niet toegegeven worden.
Ik vermoed dat dit een trieste waarheid is.
Dat jij dus de gedrevenheid van de heer Adam kan waarderen maar verder eigenlijk geen enkel geloof hecht aan die piste is als een slag in het gelaat van deze rijkswachter.
Tja.

95

luk paard wrote:
LEO wrote:

LEO:

Ik snap niet waarom er zo denigrerend wordt gedaan over de heer Adam? De reportage is net zoals de voorgaande interviews (hier op het forum oa door mij enkele keertjes gedeeld) zeer geloofwaardig en danig onderbouwd. Eigenlijk is het zo klaar als pompwater en rest enkel de vraag (en die stellen wij ons allemaal terecht) waarom dit spoor/deze piste niet diepgaand/verder werd onderzocht.
Dat kan, allicht zo denk ik ook, omwille van het feit dat er dus geblunderd (laat ons het zo noemen) werd en koste wat kost moet vermeden worden dat aan het licht komt dat vele doden en gewonden hadden kunnen vermeden worden.
Ook dat wordt stellig geopperd door de heer Adam en is zeker geloofwaardig. Justitie (laat het ons zo in het algemeen noemen) heeft verschrikkelijk gefaald bij deze en dat zal dus niet toegegeven worden.
Ik vermoed dat dit een trieste waarheid is.
Dat jij dus de gedrevenheid van de heer Adam kan waarderen maar verder eigenlijk geen enkel geloof hecht aan die piste is als een slag in het gelaat van deze rijkswachter.
Tja.

Omdat justitie hoogstwaarschijnlijk de daders al lang kent, alleen het bewijs niet rond krijgt. Zie ook 1 van de laatste posts van HIPA

HIPA wrote:
Beste mensen; deze week is zeer belangrijk. De volledige bende ligt op tafel , namen adressen enz. ... Het ongelooflijke is dat dit ook het geval was lang geleden. Men zei toen op een dood spoor te zitten wat natuurlijk flauwekul was. De loods is de uitvalsbasis geweest waar al jullie namen van hierboven in voorkomen. De Staerke heeft maar een keer niet gelogen, dat was in '91 bij zijn verklaring.

Alles is geweten, als er nu niks van komt zal dit tot in de eeuwigheid gemanipuleerd worden, sommige loges zijn zo machtig en bezitten alles, ook justitie. Of zou er toch nog gerechtigheid bestaan? Ik hoop het voor ons allemaal.

96

Hopelijk kan of wil David zijn post (her)bevestigen. Afwachten maar ...

97

@ Luk paard ,

Uiteraard kan ik de gedrevenheid van Mr. Adam waarderen , hij tracht op zijn manier klaarheid in de zaak te krijgen . Wat ik niet kan waarderen is de uitspraak : "... een slag in het gelaat van deze rijkswachter ...." ! Dat is iets wat JIJ er van maakt Luk . Ik heb vluchtig de topics over de ' Sliman's ' even doorgenomen en merk op dat ze levendig worden gehouden door twee personen , personen die elkaar mooi aanvullen : Luk paard en ene Zeno .

En zeg nu eens eerlijk Luk , waarom Kester en Lessines afbreken en het Sliman spoor aanprijzen ?

Wat de Sliman-piste betreft:

Er is zoveel dat klopt! De tijdstippen/periodes, de lange donkere jassen, de Franse maskers, de auto met Franse nummerplaat, de tattoo op de linkeronderarm, de karakters (met eentje met echt killerinstinct), de gokwereld met diverse contacten, het grensoverschrijdende, de wapenobsessie, de robotfoto's, de stemherkenning, het opsporingbericht, de nachtclubs, de snelle wagens en ook de jacht (iets wat ook te zien was op de FB-pagina's die wel meteen na het eerste interview met de heer Adam werden op slot gezet/verwijderd etcetera... . Veel meer dus nog.
kortom: dit is niet zomaar een piste!
De heer Adam en de anderen in de documentaire komen erg geloofwaardig over. Overigens zijn ook de eerdere interviews met de heer Adam dat.

Het is dus ook heel goed mogelijk dat die Fransmannen contact hadden met het criminele milieu in ons landje en misschien zelfs op wapenbeurzen (al dan niet legale) contact hadden met Belgische criminelen enzoverder! HET milieu van zware jongens. En ja dan is veel mogelijk waar wij niet hoeven van te verschieten.