Ik krijg vaak de opmerking, waarom zouden we nog posten of aanwezig blijven op het forum, ik lees niets dan herhalingen van herhalingen. Dat is juist, al moet ik eerlijk toegeven dat ik toch vaak interessante dingen tegen kom die ik niet wist of waarvan ik vergeten ben dat ik ze wist. En ja, op dit moment lijkt het forum meer op een "babbelbox" dan op een kennisbank. Dit had volgens mij vermeden kunnen worden door hier ook effectief een topic te maken "babbelbox" of chitchat of weet ik veel. Ik heb het lang geleden aan Ben voorgesteld maar hij zag dat niet zitten.

Maar er is nog een reden waarom wij hier geen nieuwe zaken kunnen plaatsen. Ik citeer uit een mail die ik kreeg: "Iemand windt zich op het forum op over het gebrek aan nieuw materiaal en de vele herhalingen. Er is materiaal, daar ben ik zeker van, maar hoe krijg je dat veilig op het forum zonder een proces te riskeren?"

Er is trouwens niet alleen dat mogelijk proces dat ons tegenhoudt. Ik zie bijvoorbeeld op Facebook dat mensen die vroeger betrokken waren in cruciale onderzoeken en hier en daar als "mogelijk verdachte" genoemd werden "bevriend" zijn met forumleden. Is het dan onlogisch dat ik mij daar vragen bij stel? (Hoe ver gaat die vriendschap en real life en hoe lang kennen zij elkaar?)

En behoorde "hij" (de vriend op Dacebook) tot het vroegere doodseskader van de Belgische staat?

Ik ga in deze post nog eens een herhaling van een herhaling schrijven omdat ik vind dat we die niet mogen vergeten.

"Hij [de grootvader van David Van de Steen] was er rotsvast van overtuigd dat de rijkswacht betrokken was bij de Bende van Nijvel. Hij sprak tegen mij altijd over ‘doodseskaders van de Belgische staat’."

Vergeet vooral niet dat sommigen van dit "doodseskader" nog alive and kicking zijn en als doodnormale burger door het leven gaan. Ongestraft. Of op dit of het andere forum zitten. En wat doet de "huidige Belgische staat"? WACHTEN.

2

coconut wrote:

Maar er is nog een reden waarom wij hier geen nieuwe zaken kunnen plaatsen. Ik citeer uit een mail die ik kreeg : "Iemand windt zich op het forum op over het gebrek aan nieuw materiaal en de vele herhalingen. Er is materiaal, daar ben ik zeker van, maar hoe krijg je dat veilig op het forum zonder een proces te riskeren?"

En toch moet je dit juist wel op het forum gaan zetten, er is namelijk veel te lang gezwegen. Het is tijd voor een steen in de vijver!!

3

We kennen iemand die het op zijn eigen schofferende manier heeft gedaan, die "steen in de vijver gooien" ... Resultaat van zijn uitdagende replieken? Nihil, niks, rien, nada! Je krijgt de smeerlappen niet uit hun kot bij manier van spreken. Als je dan weet dat er nog steeds mensen rondlopen met harde bewijzen, maar die niet willen/durven spreken, wel ja dan hé. Speurders zijn gebonden aan het beroepsgeheim, advocaten dansen alleen voor het geld en de magistratuur is onschendbaar. Begin er dan maar aan met die "steen in de vijver te werpen".

4

LEO wrote:

We kennen iemand die het op zijn eigen schofferende manier heeft gedaan, die "steen in de vijver gooien" ... Resultaat van zijn uitdagende replieken? Nihil, niks, rien, nada!

Misschien lag het probleem eerder bij de (onduidelijke) schrijfstijl? wink

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

5

Kan ook zijn. Je moest inderdaad wel 'wat meer' dan begrijpend lezen. Maar soit, hij noemde feiten, datums, adressen en namen.

6

Het leek meer op een ongecontroleerde oprisping

7

Dat denk ik niet, Edd. Te veel info op te korte tijd ... geen tijd dus om alles bevattelijk voor te stellen. Dat zou sowieso niet mogelijk geweest zijn gezien zijn temperament. Ik ken de man niet, heb hem nooit ontmoet maar denk (nog steeds) dat hij te goeder trouw handelde. In het begin kon ik mits diagonaal lezen nog enigszins volgen, nadien begon ik scheel te zien.

Kan iemand miss die man zijn verhaal eens neerschrijven en een beetje editeren om het bevattelijker te maken?

9

Er is nog nieuws van/over Cobra?

Jammer dat Cobra verdwenen is. Blijkbaar een overgefrustreerde ex-politiecommissaris die wel heel veel wist maar het op een onaanvaardbare, onbegrijpelijke, agressieve manier overbracht met heel veel onduidelijkheden.