Re: Willy Acke

Ben wrote:

Over de dood van Willy Acke, uit het weekblad Humo:

Hertsberge, maandagochtend 19 december 1994. Linda Acke laat haar man uitstappen aan het station van Beernem. Ze merkt niks ongewoons aan hem. Hij zal zoals elke werkdag de trein nemen, rond halfnegen in Gent aankomen, waar hij om 8u45 stipt aan het werk zal gaan. Alleen: die dag ziet niemand in het Gentse gerechtshof Willy Acke. Als Linda Acke in de vooravond thuiskomt, bemerkt ze een ladder naast een boom langs de binnendreef van de tuin. Ze kijkt omhoog en versteent. (...)

Volgens de wetsdokter was de dood ingetreden om 9u50. Dat betekent dat Willy Acke na zijn aankomst in Beernem zes kilometer terug naar huis is gestapt, daar andere kleren heeft aangetrokken en zijn touw- en leibandconstructie beginnen te bouwen is.

Linda Acke: "Er klopt iets niet, dat voel je. Maar bewijs het maar eens."

Volgens de weduwe heeft haar man ooit negen kogelhulzen op de mat voor zijn bureau in Dendermonde gevonden. De 23ste brigade van de Gerechtelijke Politie kwam in haar villa apparatuur plaatsen om dreigtelefoontje te traceren. Eén keer, zegt Linda Acke, werd er geknoeid met de banden van zijn auto - daarom reisde hij liever per trein.

Bron: Humo | Douglas De Coninck | Juni 2006

Sommige zaken mogen precies niet bevraagd worden hier op het forum. Mijn vorig bericht was zonder motivering verwijderd alsof het flauwekul is of gewoonweg niet mag gevraagd worden... Ik zal het forum dan maar over slaan en rechtstreeks contact proberen te leggen met Douglas De Coninck want als bovenstaande gegevens zeker correct zijn dan....

52

Re: Willy Acke

Beste Trobken, heb gisteren onder ‘Temse: 10 September’ aangegeven wat hieraan niet deugt. Willy Acke heeft zichzelf van het leven beroofd en voor zover er redenen zijn om aan te nemen dat hij is ‘gezelfmoord’, kunnen en mogen die niet uit het stuk van Douglas De Coninck/Humo, in commissie met een tussen haar tanden liegende Lieve Acke, worden gehaald. Die ‘vrouw van 40 miljoen’ spoort niet, maar De Coninck slikte haar gezwets voor zoete koek.

Re: Willy Acke

Helemaal akkoord mee! Een gedreven persoonlijkheid die ook lang na het toegestaan was een onderzoek blijft voeren naar de bende hangt zich plots aan een boom. Een persoonlijkheid die recht naar zijn doel zeilde, ons nuttige en op de man af notities naliet, had er plots genoeg van. Elke maal er over Acke zijn dood wordt gesproken, wordt dit afgeketst. Geloof jij nu echt dat in deze omstandigheden Acke zichzelf van het leven heeft ontnomen?

54

Re: Willy Acke

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt, Insp. Witse. Waar ben (helemaal) wel/niet akkoord mee? Hiermee bevestig ik, dat ik, op basis van de mij bekende informatie, geloof dat Acke zichzelf van het leven heeft beroofd. Op basis van welke feiten geloof jij wat, Insp. Witse?

Voorts wordt er gesteld dat of gedaan alsof Willy Acke spectaculaire resultaten heeft geboekt. Bij mijn weten vloeide de sensationele vondst in het Kanaal Brussel-Charleroi, op 6 november 1986, voort uit een tip, wat ik niet beschouw als zijn verdienste. Over welke door Acke geboekte spectaculaire resultaten hebben we het eigenlijk?

FreCR wrote:

Onderstaand het rouwkaartje van Willy Acke destijds. Om de privacy van de nabestaanden te behouden heb ik hun namen onleesbaar gemaakt.

https://image.ibb.co/emuuFy/DWA2.jpg

Dit is het laatste wat 'ík' erover wil zeggen:

"Op een maandagavond, te vroeg, is hij weggegaan, hij had nog nagedacht over zijn pijn, een pijn die hij met al zijn kracht heeft gedragen, tot op het laatste ogenblik en toen besefte hij dat het goed was geweest, hij heeft zijn ogen gesloten, de laatste deur achter zich dicht gedaan."

Deze redactie, mede namens de mede te betreuren echtgenote van Willy Acke, komt mij allesbehalve voor als de weergave van een van buiten komend onheil dat Willy Acke heeft getroffen.

Ik ben er he-le-maal klaar mee.

Re: Willy Acke

Het wordt zo vaak door andere forumgebruikers gezegd en “het stemt mijn hart met droefheid te verifiëren dat de ogenschijnlijke waarachtigheid van dit verlangen niet coherent is aan de perceptie die ik in deze gaat”. Is er een reden om deze schrijfstijl aan te houden? Het gaat hem helemaal niet waarover nu uit geweid wordt. 5 woorden. Alsjeblieft! Lees en herlees aandachtig.

Ik heb ondertussen elders antwoord gekregen op de specifieke vragen. Het forum hier is duidelijk niet de juiste plek daarvoor. Excuses, ik ga nu even mijn bril (die ik niet heb) op de keukentafel gaan leggen.

56

Re: Willy Acke

Darty wrote:

Voorts wordt er gesteld dat of gedaan alsof Willy Acke spectaculaire resultaten heeft geboekt. Bij mijn weten vloeide de sensationele vondst in het Kanaal Brussel-Charleroi, op 06-11-1986, voort uit een tip, wat ik niet beschouw als zijn verdienste. Over welke door Acke geboekte spectaculaire resultaten hebben we het eigenlijk?

Datry wrote:

tussen haar tanden liegende Lieve Acke, worden gehaald. Die ‘vrouw van 40 miljoen’ spoort niet, maar De Coninck slikte haar gezwets voor zoete koek

Waarom zou men toch kogels op de deurmat deponeren? Omdat hij makreelvissers op het spoor was? Ik vind dat je weinig respect hebt voor de familieleden van een man die de leiding had in een opsporingsonderzoek. Ik dacht dat je vanuit uw 'advocatenervaring' wel iets meer voeling had ivm geschreven pers waarvoor men uiterst voorzichtig hoeft te zijn. De zaak Acke is onder andere het voorbeeld hoe men onomzichtig te werk ging ivm mogelijks verdachte overlijdens. Wetgeneesheren pleiten al jaren hoe lichtzinnig men omging met overlijdens. Gelukkig is het niet meer de normale tendens dat een huisarts een natuurlijk overlijden vaststelt. Dit op basis van gebrekkige kennis. Vroeger kon men zich terug beroepen op een opgraving dat een gerechtelijk onderzoek kon helpen. Nu zijn alle sporen op het lichaam meteen verdwenen bij lichaam verbranding. Ook al ging het aanvankelijk om een natuurlijk overlijden naar een mogelijks verdacht overlijden na enkele weken of maanden.

57

Re: Willy Acke

Volledig mee eens Bossi. Acke was iets op het spoor dat het daglicht niet mocht zien.en volgens mij was hij goed in zijn vak.

Re: Willy Acke

Darty: ik denk dat je beter eens alle topics op het forum grondig doorleest voor je je aan allerlei analyses en hypotheses waagt. Je stelt regelmatig allerlei vragen waarop het antwoord reeds op het forum verschenen is. Het zal je wat tijd kosten maar er ook voor zorgen dat we niet onnodig in herhaling vallen of feiten oprakelen die al lang en breed besproken zijn

Re: Willy Acke

Nagel op de kop Django. Aan allen die écht het dossier willen doorgronden en eventueel die speld willen vinden... Dus niet enkel Darty. Herlees nogmaals - ja, voor de 20ste keer dan - het artikel van Humo. Lees het woord voor woord. En doe eens aan rolverplaatsing. En misschien snap jij/jullie eindelijk wat er niet klopt. Man man man.

Ik moet opletten dat ze mij niet met the End gaan vergelijken maar zeker in deze snap ik hem perfect.

Ik had mij al voorgenomen om hier niet meer verder op te reageren maar het is o zo moeilijk. Deze keer ga ik echt op mijn tanden bijten tot er eindelijk eens hier iemand schrijft wat ik bedoel. Ondertussen heb ik buiten het forum al enkele zeer concrete antwoorden gekregen maar de vraagstelling blijft desondanks nog zeker heel sterk overeind.

Als ik hier - hopelijk niet veel later - eindelijk deze terechte (!) en concrete vraagstelling zou mogen lezen dan zal ik wel een stukje van mijn bron citeren als antwoord.

Sorry dat ik nu even zo cryptisch wordt zoals die andere forumgebruiker maar dit is echt te stom voor verdere woorden. “De pot kookt over en hier wordt gediscuteerd over op welke stand het fornuis is, welk merk fornuis het is, of wie het fornuis zou geleverd hebben.”

60

Re: Willy Acke

Balen katoen verzekerd voor miljoenen en een generale bank die er gelukkig mee was maar anderen hadden beter gezwegen .