671

Re: Madani Bouhouche

Insider, graag maak ik u erop attent dat er na een onderzoek/schouw ter plaatse door de Belgische politie - Eddy Vos c.s. - is bevestigd dat Bouhouche is gestorven door een boom(deel), waarbij ik gevoeglijk aanneem dat dit (in commissie/samenspraak met de Franse politie en justitie) is opgetekend in een ambtsedig opgemaakt proces-verbaal. Zo’n geschrift kan worden aangemerkt als een wettig bewijsmiddel dat deel uitmaakt van het politie- of strafdossier, uw hypothese ten spijt.

Wat u bedoelt met ‘er is in juridische termen sprake van een alternatief scenario’, is mij überhaupt een raadsel. Een alternatief scenario - feitelijk scenario - kan onder andere juridische consequenties met zich mee brengen.

Dat er geen bewijs is voor de stelling dat Bouhouche niet is vermoord - voor zover u dat bedoelde te zeggen - en dat er iemand anders dan hij dood bij of onder die boom lag, heeft u er niet van weerhouden op de proppen te komen met een alternatief scenario op basis van bepaalde aannames - deels weggeslagen gezicht, geen vingerafdrukken, geen DNA -, welke aannames, voor zover die juist mochten zijn, in het geval van Bouhouche niet betekenen dat de dode man bij of onder de boom niet op een andere wijze als Bouhouche kon worden geïdentificeerd. Daarbij bestaat bij mij de indruk dat Bouhouche door dezen en genen - niet door u - is geframed als kluizenaar, waarvan helemaal geen sprake was. Ten tijde van zijn overlijden verhield Bouhouche zich in meer of mindere mate (onder anderen) met een vriendin, vrienden en bekenden (dorpelingen/omwonenden), nog even los van de bestaande banden tussen Bouhouche en zijn familie, waarbij aangenomen mag worden dat een of meer van hen op de hoogte zijn gebracht van zijn overlijden. Van die zijde is mij geen verhaal bekend dat Bouhouche niet zou zijn overleden of dat er twijfels bestonden over zijn dood.

Kom ik weer uit bij voormelde lezing van Eddy Vos, op wiens informatie mij wil verlaten, zonder dat ik mij daarbij wil profileren als ‘advocaat’ of ‘de professionele onderzoeker’, om met u te spreken. Waarom zou ik?

672

Re: Madani Bouhouche

gloacoster wrote:

Wie beter dan een zoon kan zijn vader erkennen?

Zijn zoon moest hem niet erkennen maar herkennen. Eén letter kan een groot verschil maken. Ik snap best dat het een typfout is, maar zo gaat het in het hele dossier. Of David zijn vader moest identificeren betwijfel ik, maar als dat zo is? Hoe had hij dat moeten doen? Zijn hoofd was weggeslagen en wat anderen ook al vroegen, wat wist hij van zijn vader, hoe ging hij met hem om? Was Anne Quittner niet de juiste persoon geweest voor identificatie of zijn vriendin Claude Bureau, die als eerste gewaarschuwd werd? Er zijn te veel vragen en te weinig 'juiste' antwoorden. Maar ook aan jou de vraag. Wat was en is er op tegen om een degelijk onderzoek naar de omstandigheden rond de dood van Dani te doen? En als tweede vraag, wat is jou betrokkenheid? Kende je Dani? En hoe goed kende je hem? En waarvan? Wat is jouw belang van wel of geen onderzoek? Ik zie het probleem niet!

673

Re: Madani Bouhouche

Tot heden is er geen sluitend bewijs dat degene daar onder die boom lag Madani Bouhouche was. Ik ben ook al iemand gaan herkennen die door een frontaal auto ongeval  is overleden. Het stuur was afgebroken en hij was met zijn hoofd frontaal op de stuurkolom terecht gekomen met als resultaat onherkenbaar. Deze persoon was militair en ik kon hem enkel herkennen aan de kleding. Bepaalde tekens aangebracht op de militaire kledij. In hoeverre kon men Bouhouche herkennen? Omdat hij een houthakkershemd aanhad zeker? Geen bloedafname of DNA geen vingerafdrukken, niets. Sorry maar de vraag blijft open wie lag onder die boom? Het spoorloos verdwenen hulpje van Bouhouche?

674

Re: Madani Bouhouche

Bouhouche had omgang met zijn buren en ging naar evenementen. Mijn vraag: Kende de buren hem als 'Daniel Bureau' of als Madani Bouhouche? Voor mij is het ook niet bewezen dat het Bouhouche was die daar levensloos lag. Werd de boomzaag onderzocht op mogelijke mankementen ... en waar is ze trouwens?

Re: Madani Bouhouche

Betreffende het al dan niet overlijden van Bouhouche stel ik mezelf in hoofdzaak 2 vragen waarop forumleden mogelijk een antwoord hebben.

Hoe komt het dat de justitieassistente die Bouhouche na zijn voorwaardelijke invrijheidstelling moest begeleiden hem toestemming gaf om naar Frankrijk te verhuizen en zo ieder toezicht nagenoeg onmogelijk maakte?

Hoe komt het dat een voorlopig in vrijheid gestelde in een dossier waar er zogezegd geen sporen meer zijn na zijn dood plots het Belgisch gerecht over zich krijgt op zoek naar sporen die er officieel al lang niet meer zijn? Welke onderzoeksrechter heeft toestemming gegeven voor die huiszoeking? En op grond van welke argumenten?

676

Re: Madani Bouhouche

De zoon heeft zijn vader formeel herkend en bevestigd dat het lichaam Madani Bouhouche is. Hierdoor is de zaak afgehandeld.

Dan kunnen we de vraag stellen: zit de zoon in het complot omdat hij reeds dezelfde dag in Frankrijk het lichaam heeft geïdentificeerd?

677

Re: Madani Bouhouche

Drie foutieve aannames: Op de vraag hoe goed kende de zoon zijn vader die volgens verklaringen onherkenbaar was? Had hij contact met zijn vader? Aan welke relevante feiten herkende hij zijn vader? Wanneer had hij zijn vader laatst gezien voor zijn zogenaamde dood? Bouhouche was niet bepaald een familieman en voorbeeldige vader.

Dat de zoon in het complot zou zitten berust puur op fantasie en totaal naast de kwestie en is ook niet relevant. Dat de zaak afgehandeld is klopt niet er is geen enkel ontegensprekelijk bewijs dat Bouhouche overleden is. Gelieve ontegensprekelijk bewijs te leveren dan kunnen we naar waarheid afsluiten ..

678

Re: Madani Bouhouche

Le même jour? C'est à dire le 22 novembre à 18h00. "IMPOSSIBLE."

Le corps à été enlevé, par le corbillard de la société Ollivier à 19h20. Donc, une chose importante, il n'y a eu aucune recherche sur place par la Brigade Criminelle et Scientifique de la Gendarmerie qui se trouve à Foix à 40 kms, donc aucun relevé dans la zone mortelle, et  pas de trace de la tronçonneuse? De plus, l'acte de décès de la Mairie, rédigé pat le Mdl Philippe Ribier "y décédé le 22 novembre 2005 à 18h. "acte dressé le 23/11/2005 à 17 h", donc Ribier à rédigé l'acte de décès 24h plus tard. Ce n'est pas très sérieux pour un Officier de Gendarmerie.

Re: Madani Bouhouche

Als de zoon van Bouhouche zijn vader herkende, was dat omdat hij zeker was van zijn feit. Het kan te danken zijn aan een litteken, een schoonheidsvlek enz. Maar als de minste twijfel in zijn hoofd zou zijn neergedaald, gelooft u dan dat hij een crematie zou hebben betaald en bijgewoond hebben van iemand die niet zijn vader was? Ik vind het onfatsoenlijk dat dit idee bij sommigen zou kunnen opkomen.

680

Re: Madani Bouhouche

Vous avez la preuve qu'il l'a identifié, le même jour ou le 23/11, comme dit Mgr.