Re: Marcel Castris

Het was een dochteraanneming van Banque Copine dat de garageboxen verhuurde aan bouhouche & beijer, onder een pseudoniem niet te verstaan.
Na meer dan een mijard belgische frank schulden gaat banque copine onder metamorfose en komt zo terecht bij Kirschen.
Mijn onderzoek staat in kinderschoenen, maar het lukt mij kirschen aan nutribel / kintex te koppelen.
In haar gloriejaren stond zijn omvangrijke leningen toe aan van camp, leningen die elke bank met wat boerenverstand zou weigeren.
We gaan er op vooruit!

Re: Marcel Castris

Ja, als we zo vooruit gaan zal dit forum nooit meer zonder bijdragen zitten.

(zoals een tijdje geleden het geval was)

Re: Marcel Castris

imazibraine wrote:

Ja, als we zo vooruit gaan zal dit forum nooit meer zonder bijdragen zitten.

(zoals een tijdje geleden het geval was)

Dat is te hopen dat het forum nooit meer zonder bijdragen gaat zitten.

En daarbij dan ook te hopen dat het onderbouwde bijdragen gaan zijn, zonder leugens, zonder slachtoffers van de Bende Van Nijvel te schofferen, zonder speurders in diskrediet te proberen brengen omdat hun onderzoek met duidelijke elementen je eigen hypothese in de weg zit en dus samen gevat met vooral meer correctheid en respect.

Re: Marcel Castris

Insp. Witse wrote:

Het was een dochteraanneming van Banque Copine dat de garageboxen verhuurde aan bouhouche & beijer, onder een pseudoniem niet te verstaan.
Na meer dan een mijard belgische frank schulden gaat banque copine onder metamorfose en komt zo terecht bij Kirschen.
Mijn onderzoek staat in kinderschoenen, maar het lukt mij kirschen aan nutribel / kintex te koppelen.
In haar gloriejaren stond zijn omvangrijke leningen toe aan van camp, leningen die elke bank met wat boerenverstand zou weigeren.
We gaan er op vooruit!

Laten we inderdaad even inhoudelijk verder gaan...

Het was inderdaad "Progime', een dochterbedrijf van Banque Copine -zoals jij vertelt Insp. Witse- dat garageboxen en appartementen verhuurde aan Madani Bouhouche en Robert Beijer.

Banque Copine... even terug hierop komen...
"Ze gingen undercoverdeals opzetten. Drugs kopen en uiteindelijk verkopen. Simpel was dat niet. Je had een deal over een levering van Cocaïne. De tegenpartij wou geld hebben. Dan moet je met een aktentasje vol geld komen. Dat was een probleem. De rijkswacht had daar geen budget voor. Dus belden wij Leon Finné, van de Banque Copine op de Louizalaan. Die kwam dan in zijn witte Cadillac met vlaggetjes (?) op zijn motorkap. Speciaal figuur. Altijd gewapend (!). Finné kwam aanzetten met zijn cash, ‘toongeld’ zoals wij dat noemen. Als het goed ging, kreeg hij achteraf zijn aktentasje terug. Zo niet hadden wij een probleem.” (!) Blijkbaar liep dit niet altijd goed!"

Habib Hamad Ben Stitut kan je ook ter sprake brengen in verband met Finné, maar misschien kan een bepaalde forumgebruiker je hier wel wat meer over vertellen, zoniet kom ik er later -als je er mij aan herinnert- wel eens op terug.

Finné was van een en ander op de hoogte in relatie tot de protagonisten hier op dit forum uitgebreid vernoemd.
Zijn goede vriend Herman Vernaillen ook.
Laatstgenoemde kreeg een zeer zware waarschuwing maar overleefde, de andere werd vermoord.
Vlak voor zijn dood had hij afspraak met rijkswachter Golenvaux.... en dat was niet om een kaartje te leggen.

Uiteraard was Finné een toevallig slachtoffer op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.
Bepaalde speurders hebben een andere notie van het begrip 'toeval'.


Dit is David Van de Steen zijn opa's definitie van hetzelfde woord 'toeval'.

Albert Van Den Abiel heeft altijd de stellige overtuiging gehad dat zijn dochter de daders kende.”  Tijdens zijn verhoor door de Bendecommissie-bis ging Van Den Abiel uitvoerig in op de 9 mm.-kogels die op de al halfdode lichamen van zijn dochter, schoonzoon en kleindochter werden afgevuurd. Dit was overduidelijk een geval van shoot to kill. Buiten de acht doden vielen er in Aalst ook nog eens zeven zwaargewonden. Zij mochten blijven leven. “Maar mijn familie blijkbaar niet”, aldus Van Den Abiel. “Ik heb altijd de stellige overtuiging gehad dat mijn dochter de daders kende.”  “Ik leid dat af uit de manier waarop ooggetuigen de raid beschreven. Nog voor het eerste schot moet mijn dochter iets hebben geroepen waaruit op te maken viel dat deze mannen waren gekomen voor háár, voor haar man en voor haar kinderen.”