41

Re: Belang van de vondst in Ronquières?

imazibraine wrote:
fenix wrote:

Bij mijn weten stond er een "interventieploeg" voor de deur van Haemers. Geniaal bedacht niet?


Voor iemand die sinds 17 februari op dit forum actief is kan je dat wellicht geniaal noemen.

Goed dat we hier nog eens een genie mogen verwelkomen.

Misschien herrezen uit een ander account?

42

Re: Belang van de vondst in Ronquières?

Asjemenou wrote:

Beste Fenix, jouw gedachtengang bracht mij op de hier in Nederland door Peter R. de Vroes opgezette crowdfundingsactie, in de zaak betreffende de sinds1993 vermiste Tanja Groen (https://www.1limburg.nl/ouders-van-verm … we-plannen). Die zou ook worden opgezet door of namens de slachtoffers/nabestaanden in de zaak van de Bende van Nijvel.

De Belgische overheid kan natuurlijk ook komen met een beloning van € 1.000.000,- voor de tip die leidt naar een of meer daders in wat men noemt de zaak van de Bende van Nijvel.

In het kader van baat het niet, dan schaadt het niet, zou het  uitloven van een beloning van € 1.000.000,-, nog wel eens de goedkoopste oplossing voor de ontrafeling van het Bende-mysterie kunnen zijn.

Ik heb de crowdfundingsactie van Peter R. de Vries ook gezien, dit is een goed idee om toch te proberen om nog iets te bereiken.
Waarom doen we zo iets ook niet voor de ontrafeling van het bende mysterie?
Kunnen we dit niet opzetten vanuit het forum?

Re: Belang van de vondst in Ronquières?

imazibraine wrote:

Merkwaardig dan toch dat er de dag daarna geen interventieploeg aan de deur van Haemers en Libert stond om hen te arresteren en hun tijdsgebruik na te gaan.

En om na te gaan of zij in staat waren een vreemde taal te spreken die niemand verstond. Want die hoorde David Van de Steen de daders onderling spreken.

Libert is in elk geval herhaaldelijk opgepakt en weer vrijgelaten bij gebrek aan bewijs.
We weten niet welke acties de speurders in het verleden allemaal ondernomen hebben

Re: Belang van de vondst in Ronquières?

Sowieso kan hierover van gedachten worden gewisseld. Als men hier, o.a. met hulp van de media en de slachtoffers/nabestaanden, de schouders onnder zet, zou die € 1.000.000,- lettterlijk gestalte moeten kunnen krijgen. Mocht de gouden tip onverhoopt niet binnenkomen - wat ik niet hoop -, kan het geld worden verdeeld onder de slachtoffers/nabestaanden. Voor dit alles kan een stichting met  (onbezoldigde) vrijwilligers in het leven worden geroepen. Een hele mooie actie en geste, die in meerdere opzichten van grote symbolische waarde kan zijn.

Re: Belang van de vondst in Ronquières?

Met vriendelijke groet, Paul van de Waarsenburg

Re: Belang van de vondst in Ronquières?

imazibraine wrote:

Ik ben 20 jaar lang beroepshalve actief geweest in de sector van terrorismedossiers.

Toen Abdelkader Belliraj in 2008 in Marokko gearresteerd werd viel het mij op dat hij ouder was en een veel hoger profiel had dan de modale jihadist/terrorist. Nadat hij tijdens zijn verhoor ook nog bekende dat hij in de jaren '80 een aantal moorden had gepleegd in opdracht van de terreurorganisatie Abu Nidal deed dat mij onmiddellijk denken aan de Silco-affaire:  het Belgisch schip dat in de jaren '80 gekaapt werd door Abu Nidal en waarvan de opvarenden zes jaar lang werden gegijzeld.

Het doel van de kapers was de vrijlating te bekomen van een terrorist die in België in de gevangenis zat. Die werd in 1991 effectief vrijgelaten, in ruil voor de gijzelaars.

Dat Abu Nidal - aspect bracht mij op het idee om uit te zoeken of er al eerder pogingen konden geweest zijn om de terrorist te bevrijden. Mijn opzoekingen werden vergemakkelijkt doordat ik toegang had tot het Rijksregister en tot sommige dossiers van Vreemdelingenzaken en Justitie.

Ik begon in het Rijksregister de namen in te tikken van naaste familieleden en vrienden van Belliraj en van Noord-Afrikanen uit zijn regio die eerder al genoemd waren in het dossier Bende van Nijvel.

Al gauw stelde ik vast dat een broer van Belliraj, Benaïssa, spoorloos verdwenen was na de overval op de Delhaize in Aalst. Hetzelfde was gebeurd met ene Mostafa Rezoual, onmiddellijk na de overval op wapenhandel Dekaise in Waver. Bij elk van die overvallen was er een schietpartij geweest waarbij één van de daders kon gedood zijn.
Voor zowel Benaïssa Belliraj als Mostafa Rezoual bleken er vele jaren later Facebookprofielen opgemaakt te zijn die duidelijk fictief waren. Zo kwamen er fouten in voor als  : 'studies gedaan in Ivoorkust' (in werkelijkheid in een technische school in Henegouwen), een onmogelijke chronologie in het C.V. enz.

Het leek mij dat iemand probeerde de indruk te wekken dat die twee nog in leven waren, terwijl uit alles bleek dat dat niet zo was. Sommigen probeerden duidelijk te verhinderen dat dit spoor ooit onderzocht zou worden.

Toen ik mijn contact bij de Staatsveiligheid sprak over mijn vermoedens over Belliraj en de Bende werd hij ongewoon zenuwachtig. Niet verwonderlijk, als je weet dat Belliraj sinds de jaren '90 een betaald informant was van de Staatsveiligheid. Ik richtte mij dan maar tot een goede bekende bij de antiterroristische afdeling van de Federale Politie (DJSOC Terro).  Die ging daarop zijn oor te luisteren leggen bij onderzoekers die actief geweest waren zowel in de dossiers Belliraj als BVN. Hij wist mij al gauw te zeggen dat ik op het juiste spoor zat, maar dat het hier ging om een Staatsgeheim dat nooit bekend zou mogen geraken. Toch gaf hij mij nog heel wat informatie waarover ik nog niet beschikte.

Later begon ik te beseffen dat alles te maken had met de infiltratie van inlichtingendiensten (andere dan de Staatsveiligheid)  in Abu Nidal en met een contraspionage-operatie tegen KGB-medewerkers binnen onze Staatsveiligheid. De KGB en Abu Nidal waren in die tijd namelijk twee handen op één buik.

Toen begreep ik ook waarom men de publiek opinie absoluut in de richting wou sturen van pistes zoals die van de Rijkswacht, extreemrechts, Bonkoffsky, De Staercke, manipulatie van de vondsten in Ronquières enz. In die mate zelfs dat er een T.V.-reeks wordt voorbereid ('1985') die de geesten hiervoor opnieuw rijp moet maken. De scenarioschrijver van die reeks is ooit nog de advocaat geweest van de vrijgelaten Abu Nidal -terrorist.

De wereld is klein ...

Wat jij hier beweert is een verregaande samenzwering die tot op de dag van vandaag voortduurt. Een samenzwering waarbij toch heel wat personen moeten betrokken zijn die hun mond dichthouden. Waaronder zowat alle speurdersteams en magistraten de laatste 35 jaar. Dat er rond Belliraj zich vreemde zaken afgespeeld hebben kan best zijn. Dat de staatsveiligheid valse sporen rond de bende heeft gecreëerd kan ook best zijn. Wat ik moelijk kan geloven is dat van alle speuders die aan dit dossier gewerkt hebben er geen enkele is die op het goede spoor zat.. Er zijn een paar personen waartegen sterke aanwijzingen bestaan maar geen sluitend bewijs. Het is bewezen dat dit dossier van het begin af aan gemanipuleerd werd, iets waartoe Belliraj niet toe in staat kon zijn. De vreemde taal die gesproken werd kan Arabisch zijn maar kan ook Slavisch geweest zijn, een Joegoslaaf is jarenlang in verdenking gesteld. Wat niet wil zeggen dat er geen daders van Arabische origine waren. Het is wel zeker dat er een grote, magere blonde man bij de bende zat. Vanaf het allereerste  feit in Dinant. Dat is een feit. In Temse  zijn blonde haren gevonden die van een van de daders afkomstig waren. Verschillende verdachten werden formeel herkend, ook dat is een feit. Dat de huidige cel veel informatie heeft die ze heus niet op dit forum zullen delen is ook een feit.

47

Re: Belang van de vondst in Ronquières?

Inderdaad een zeer goed idee, zo goed zelfs dat het al bestaat. De fam. Palstermans heeft dit opgezet dacht ik, zij hadden hiermee een onafhankelijk onderzoek in gedachten.

Gevonden
“Wij willen niet meer afhankelijk zijn van falende justitie”
Nabestaanden Bende van Nijvel starten crowdfunding voor eigen onderzoek (.” Kostenplaatje: 250.000 euro.)

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171101_03164092

Niets belet ons hier aan mee te werken !!!!!!!!!!!!

@Imazibraine, je kan het blijkbaar niet laten op de man te spelen. Goed leren lezen jongen. Ik heb op geen enkel ogenblijk gezegd dat ik een genie ben. Ik zou niet durven. Ik vond het idee van Haemers te bewaken na zijn overval en zeer kort voor Aalst geniaal bedacht. Want stel dat zijn bewakers zelf mee deden dan hadden ze kunnen zeggen "Haemers, onmogelijk, want die werd dag en nacht bewaakt".( een troefkaart die om één of andere reden niet uitgespeeld werd?) Eentje was niet goed bij de les die dag en repliceerde aan een getuige die Haemers gezien had "Dat kan niet want die zat in de gevangenis" Wat er precies mis gelopen is weet ik niet maar Haemers moest blijkbaar op een andere manier monddood gemaakt worden.

En ja Edd, fenix betekent inderdaad herrezen. De fenix staat symbool voor onsterfelijkheid en opstanding. ( in mijn geval mss zonder n voor de g ) Ieder diertje zijn pleziertje zeker. ?

Re: Belang van de vondst in Ronquières?

Aan de stijl te zien zou het wel eens kunnen gaan om de verrijzenis van een lid dat hier eerder werd uitgesloten.

Ook een spraakwaterval ...

Re: Belang van de vondst in Ronquières?

fenix: inderdaad een zeer goed idee, zo goed zelfs dat het al bestaat. De fam. Palstermans heeft dit opgezet dacht ik, zij hadden hiermee een onafhankelijk onderzoek in gedachten.

Gevonden
“Wij willen niet meer afhankelijk zijn van falende justitie”
Nabestaanden Bende van Nijvel starten crowdfunding voor eigen onderzoek (.” Kostenplaatje: 250.000 euro.)

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171101_03164092

Niets belet ons hier aan mee te werken !!!!!!!!!!!!

(...)

En ja Edd, fenix betekent inderdaad herrezen. De fenix staat symbool voor onsterfelijkheid en opstanding. ( in mijn geval mss zonder n voor de g ) Ieder diertje zijn pleziertje zeker. ?"

Ik zou hier wel een bijdrage aan willen leveren. Voormelde gedachtengang en actie van de familie Palsterman zal hoe dan ook impliciet zijn geïncorporeerd in de crowdfundingsactie.

Re: Belang van de vondst in Ronquières?

…dan gaan we maar weer even op de man spelen hee imazibraine.
Maar fenix is geen man, ik wel.
Misschien moet je maar eens overleggen met Bonaventuur Verastenhoven imazibraine hoe je dit het beste kan aanpakken.

Misschien zijn de door jou beschreven personen wel dé Bende Van Nijvel. Misschien zijn het wel de drie personen die gloacaster en co hier in hun hypothese graag komen verdedigen. Dat mag, ook al spreken ze misschien te slecht Google Translate Nederlands. Ik ben nog steeds niet overtuigd van jullie hypotheses omdat het ganse forum vol staat voor sporen en elementen die jullie hypothese(s) ontkrachten of zelfs manifest weerleggen. Zoals ANDERE forumgebruikers hier ook al aangegeven hebben.

Da gade gij nie bepalen hé?

En wees maar zeker, niemand van ons hier op het forum.
De door jou geliefde rechtsstaat zal dit wel -indien het nog lukt door de vele manipulatie- bepalen.

Probeer naast je te grote ego vooral het respect voor een ander hoog te houden.
En hen niet af te blaffen omdat ze de taal van Claus of Reve niet beheersen.
En hen niet verdacht te maken als zijnde een andere persoon te spelen zoals bij fenix omdat hun onderbouwde antwoord op jouw post jou niet zint.

Ah en je hebt het nog steeds niet door, dus nogmaals…
Dit is een forum over de Bende Van Nijvel.
Dus in de eerste plaats is respect voor de slachtoffers van dit crapuul wel vanzelfsprekend.

Je toont geen respect voor de slachtoffers van deze Bende Van Nijvel imazibraine.

Je toont geen respect omdat je David Van de Steen gebruikt, je gebruikt hem maar zoals het jou uit komt.
Als hij meent Patrick Haemers gezien te hebben die op hem -als kind!- schoot, dan zal hij zich dat wel verbeeld hebben. Ah ja, want past niet in jouw eg eh hypothese.

Maar als hij een vreemde taal gehoord heeft als kind toen er op hem geschoten werd (!!!) dan zal hij wel te stom geweest zijn om het niet als berbers herkend te kunnen hebben.
Woorden in de mond leggen, hmm?