iemand een idee van zijn lichaamslengte ?

Een reus van 1.77 m ...

23

imazibraine wrote:

Een reus van 1.77 m ...

Ongetwijfeld maar, Johnny, aka als Philippe De Staercke,
die ook niet zo'n lengte en werd hij ook niet beschuldigd de teus te zijn?

24

En op de een of andere manier, blijft het mij ook dwars zitten waarom ze hem alleen maar hebben mishandeld in plaats van te hebben vermoord, zoals ze bij veel van hun latere slachtoffers hebben gedaan.

25

En mensen begrijpt mij niet verkeerd.Ik wijs niet met een vinger naar iemand, maar ik vind het wel frappant en nogmaals, ik wil hem niet zomaar beschuldigen.

Stel dat de overval op Dekaise zoals we die vandaag kennen, geen overval was puur om de gestolen wapens maar eerder een soort strafexpeditie om hem te kunnen chanteren of onder druk te zetten .

De klantenlijst van Dekaise wekte de grootste aandacht van de twee BOB’ers [Balfroid en Bihay]. Die ontdekten dat Dekaise een van de Belgische steunpunten was van de Kintex-organisatie. Meteen kreeg hun onderzoek een internationale dimensie. Kintex is een Bulgaars staatsbedrijf dat, onder toezicht van de Bulgaarse geheime dienst, betrokken was bij internationale wapen- en drugtrafieken.

Het verhaal van Kintex begint in juli 1970. Op dat ogenblik worden West-Europa en de Verenigde Staten al verschillende jaren overspoeld door soft- en harddrugs, afkomstig uit geheime labo’s in Turkije of van plantages uit het Midden-Oosten. De opbrengsten van de drugleveringen dienen ter financiering van de enorme wapen- en munitiebehoeften in het Midden-Oosten.

Het lijkt me niet onlogisch dat zoals Stiletto het stelt het ging om een strafexpeditie. Hou in het achterhoofd dat Depretre geen zoektocht heeft ingezet naar het nadien verloren klantenboek, Dekaise een hand boven het hoofd hield / erger de BOB / GP mocht hem niet verder verhoren & moesten deze arme man gerust laten. Ook kreeg hij in opdracht van Depretre zijn 40 geluidsdempers terug.

Ik begrijp echt niet waarom men toen een wapenhandelaar zou overvallen? Dat klopt langs geen kanten!

In die tijd kon je alles, maar ook alle soorten wapens gewoon vrij kopen zonder registratie, toen waren de wapens in verhouding met nu zeer goedkoop.Dus elke boef groot of klein zou wat gaan stelen en daarna zijn wapens gaan kopen neen dit zaakje stinkt dat is vrij duidelijk.