91

Re: Michel Piro

Heb je daar meer info over?

Re: Michel Piro

Tru Dat, deze info klopt. De bar - gelegen in Waals Brabant - was met zekerheid deze van Piro Michel. Van Piro wordt wel eens gezegd dat hij robotfoto 18 zou zijn.

93

Re: Michel Piro

Dat het klopt kan zijn, maar heb je meer info? Welke bar? Welke plaats? Wat zijn de details van de overval?

94

Re: Michel Piro

the end wrote:

Plus er is blijkbaar niemand al iets opgevallen over Adam. Hij komt immers voor in een heel merkwaardig gezelschap in de periode voor '85. Dat ik kritisch naar zijn verklaringen kijk is met terechte redenen.

Toch dezelfde Adam die het boek "Dossier Dutroux, de waarheid" schreef?

95

Re: Michel Piro

Gevonden, Merovinger in 2018:

Blijkbaar kende Finné de rijkswachter Jean-Pierre Adam. Finné was niet gewapend omdat hij die dag van Luxemburg kwam. Finné had 91.000 frank op zak. Finné zou 4 à 5 keer tegen de uitbater van de krantenwinkel gezegd hebben dat er een overval op de Delhaize van Overijse zou plaatsvinden. Een getuige heeft Finné aan de Delhaize gezien maar die getuige heeft Finné niet naar zijn auto zien lopen. Volgens een PV van de cel Jumet zou er nooit een huiszoeking geweest zijn in de woning van Finné.

Patricia Finné, 29/3/90 Lachlan-Jenicot/Jumet:
- Port d'arme accordé par substitut Lemage.
- Finné revenait du Luxembourg, n'avait donc pas d'arme (qui savait ??).
- Il fréquentait les policiers Borsus André, Adam Jean-Pierre (invité à son mariage), De Vroom Christian (anniv. de mar.), Lemage et le detective Louvigny (??)

Re: Michel Piro

Ik zou het ook graag geloven, maar vind ook dat er iets niet klopt aan die piste en Adam zelf. En dan zit hij ook nog in onderzoek Dutroux. Ik heb hier geen goed gevoel bij.

97

Re: Michel Piro

Ja ... blijkbaar zijn de slachtoffers er gerust in en de meeste journalisten ook. Merovinger en The End hebben alvast mijn aandacht getrokken smile Ik moet misschien eerst het boek lezen...

Re: Michel Piro

Jean Pierre Adam brengt een boek uit over zijn piste. Op de Franstalige site kan je een artikel en interview met hem bekijken

99

Re: Michel Piro

Mirrie wrote:

Gevonden,Merovinger in 2018:

Blijkbaar kende Finné de rijkswachter Jean-Pierre Adam.

Dat was niet Jean-Pierre Adam (Rijkswacht) maar Jean-Pierre Adant (Gerechtse Politie).

100

Re: Michel Piro

Un ex-flic accuse deux braqueurs de Charleville-Mézières d’être les tueurs du Brabant

Jean-Pierre Adam accuse, dans un livre documenté, des braqueurs de Charleville-Mézières d’avoir perpétré les massacres du Brabant, en Belgique, qui ont fait 28 morts près de Charleroi au début des années 80. Et qui n’ont jamais été élucidés.

» abonne.lunion.fr