241

Delta kreeg eind december 1986, nadat te Ronquieres de zakken werden gevonden, de tip dat een van de vluchtauto's van een overval door de Bende Van Baasrode in de steengroeve Cosyns gedumpt werd.  En dat dezelfde auto gebruikt werd bij de overval op de Delhaize Aalst op 9 november 1985. 

Deze auto was het mogelijke bewijs van een link tussen de Bende van Baasrode en de Bende Van Nijvel, dus Delta had er veel aan om die auto te vinden.
Het waren inderdaad zeer moeilijke omstandigheden om te duiken toen, -8ºC en het water had een temperatuur die net boven vriestemperatuur uit kwam.

242

Akkoord dat de weersomstandigheden niet optimaal waren maar in al die jaren heeft het al dikwijls goed weer geweest
Ik denk dat oa het deurpaneel is in die put gegooid om iedereen naar de verkeerde put te lokken idemdito met de olievlek ! Een olievlek en geen auto of wat dan ook kan aan de olievlek kan gelinkt worden
Toevallig een deurpaneel van een golf GTI   
Er zou beter in de andere putten gedoken worden

243

kenza wrote:

Akkoord dat de weersomstandigheden niet optimaal waren maar in al die jaren heeft het al dikwijls goed weer geweest
Ik denk dat oa het deurpaneel is in die put gegooid om iedereen naar de verkeerde put te lokken idemdito met de olievlek ! Een olievlek en geen auto of wat dan ook kan aan de olievlek kan gelinkt worden
Toevallig een deurpaneel van een golf GTI   
Er zou beter in de andere putten gedoken worden

Inderdaad kan het niet aan het weer liggen en het lijkt op het creeren van een dwaalspoor. In welke put denk je dat die misschien wel zou kunnen liggen die GTI?

244

Edd er komen er volgens mij2 in aanmerking maar ik gok op de put naast de put Cosyns in ruim in de hoek van de pomp
Maar ik zou zeker al hier niets te vinden is de andere putjes ook eens onderzoeken of volledig leegtrekken dat lijkt mij het beste

Zijn er ook al prijzen te winnen met het leegtrekken van putjes?

Die voor het zoeken van verborgen holtes heb je al, naar eigen zeggen.

246

imazibraine wrote:

Zijn er ook al prijzen te winnen met het leegtrekken van putjes?

.

Zeker: een klassieke GTI

J&B wrote:

net zoals ze dat voor die ene plaats daar aan het kanaal aan het hellend vlak waren

die Troch was het hele kanaal aan het dreggen en opeens zegt er een rijkswachter tegen hem, zeg we moeten ginder toch ook nog eens gaan kijken en na enkele minuten was het al prijs!

Ik wil er alleen op wijzen, voor mensen die dit forum alleen maar lezen voor informatie, dat de feiten, zoals jij ze beschrijft, helemaal niet zo zijn uitgepakt.
Als ik dit lees:" opeens zegt er een rijkswachter tegen hem, zeg we moeten ginder toch ook nog eens gaan kijken ", dan kan ik daar alleen maar mee lachen.
Hoe dan ook, na een interne discussie bij Delta werd in de loop van augustus 1986, drie maanden voor de vermeende "wonderbaarlijke vangst", besloten om het onderzoek in het kanaal uit te breiden tot de "Grote van Fauquez" ", de Ronquières-site, vermeld in de PV van Soignies. Welk bewijs hebben we hiervan? Er is een nota, gedateerd 20 november 1986, van de Aanklager van Dendermonde aan de Aanklager-Generaal van Gent, die dit formeel bevestigt. Daarnaast getuigt ook een memorandum van het BHG (Centraal Onderzoeksbureau) van de Rijkswacht, ook al wordt de discussie hierover rond half september gehouden.

3 MAANDEN JB. Dus je uitspraak " opeens zegt er een rijkswachter tegen hem, zeg we moeten ginder toch ook nog eens gaan kijken"  gewoon belachelijk.

Die dacht even dat ik niet ingelogd was.

Pech, Gloacoster, hier is de luis in je pels.

Je bent alweer te herkennen aan je geheel eigen vertaling van " le Large de Fauquez".

Dus niet de 'Grote van Fauquez'. In ons taaleigen heet dat de zwaaikom van Fauquez.

Nog even aan het nagenieten van je kranteninterview van eergisteren? Ik werd licht misselijk van de wierookdampen.

Voor één kwaliteit staat onze Gloacoster alvast bekend volgens sommigen : hij kan verschillende brillen opzetten.

Wat hij op dit forum bewijst.

250

gloacaster, je schrijft:
3 MAANDEN JB. Dus je uitspraak " opeens zegt er een rijkswachter tegen hem, zeg we moeten ginder toch ook nog eens gaan kijken"  gewoon belachelijk.

zo simpel toch hee…

nu volgt er waarschijnlijk ook nog een hele uitleg waarom het parket op basis van diezelfde belachelijke uitleg 2 topspeurders van manipulatie verdacht omdat jouw uitleg NIET klopt?

weet ge wat wel klopt gloacaster?

dat ‘t parket zelfs de naam van die informant kent, die de cel Delta naar de plaatst stuurde waar ze na heel korte tijd al een eerste zak boven haalde…

zelfde belachelijk verhaal als dat Haemers in de cel zat tijdens de aanslag van de Bende Van Nijvel op het Delhaize-filiaal te Aalst op 9 november 1985 maar ook daar heb je wel een uitleg voor waarom het toenmalige parket daar moest over LIEGEN?

Hipa heeft hier ook gezegd dat het gerecht hem hierover als een leugenaar beschouwt heb ik gelezen…
…dat vindt jij ook natuurlijk!

dat gloacaster… dat is belachelijk