631

Re: Philippe De Staerke

cascade wrote:

Bevestigd door wie of wat? Beschouwen de onderzoekers van politie en justitie dit als een feit?

Ik verwijs naar het Proces Verbaal van de wedersamenstelling en de daar bijhorende vaststellingen van de technische dienst uitgaande de Gerechtelijke Politie. Ook de dochter haar verklaringen zijn onder andere getoetst op haar waarheid tijdens de wedersamenstelling. Ik kan het Proces Verbaal van de wedersamenstelling wel opzoeken indien u wenst.

Het is allemaal mooi om lezen. Men kan 20 overvallen plegen zonder slachtoffers. Dat zegt omzeggens niets. Bij de 21ste, 22ste en 23ste overval kunnen er wel slachtoffers vallen en is absoluut niet uit te sluiten.

cascade wrote:

Wat heet officieel? David van de Steen meent Haemers te hebben herkend als een van de overvallers. Hoe betrouwbaar is dat? Moeilijk te zeggen. Zijn er anderen die Haemers hebben herkend in Aalst? Niet zover ik weet.

Het woord officieel lijkt me niet op zijn plaats voor dergelijke herkenningen, ze kunnen immers niet bevestigd worden.

De herkenning van een verdachte door een ooggetuige is voor mij wel officieel, cascade. Ik denk meteen aan een rotonde in Aalst.

En personen die zonder verwondingen achter blijven kunnen ook onder de slachtoffers gerekend worden. Dit zijn onder andere de levenslange post traumatische aandoeningen die zelfs medische opvolgingen vergen.

632

Re: Philippe De Staerke

club_le-happy-few wrote:

Philippe De Staerke is destijds geïnterviewd voor één of andere Bende-reportage. Stond vroeger op YouTube. Hij heeft een Johan Museeuw-achtig stemmetje en zwarte kringen / wallen rond zijn ogen. Daarnaast ook zenuwachtig / hyperactief (een beetje à la Louis De Funès in bepaalde komische films). Dus zeker een figuur die herkend zou kunnen worden op basis van zijn gedragingen.

De Staerke op verkenning in de Delhaise Aalst. Waarom? Ik weet uit ondervinding hoe snel en dikwijls een toestand in een warenhuis kan veranderen. Een volle winkel kan op 15 minuten leeglopen en 20 minuten later opnieuw druk bevolkt zijn. Ook de parking is geen vast gegeven, het is een gedurig op en afrijden van voertuigen. De aanwezigheid van ordediensten was door gebrek aan mankracht tot een minimum aan tijd beperkt, dus rond het sluitingsuur.

Wat viel er eigenlijk te verkennen door Philippe De Staerke? Niets ... buiten het feit dat Philippe De Staerke moest opgemerkt worden

633

Re: Philippe De Staerke

Bossi, mee eens, naar mijn mening is een ieder die overvallen is geweest een slachtoffer. Ben in het verleden zelf in mijn woning overvallen, heb nu nog steeds een Titanium plaat in mijn gezicht om mijn boven en onderkaak bij elkaar te houden. Ze hebben mijn toenmalige vriendin niet mishandeld, maar zij heeft er heel erg lang last van gehad, in tegenstelling tot mezelf.

Re: Philippe De Staerke

Ik las dat Philippe De Staerke nog moet leven met "levensverzekering". Misschien is zijn beste levensverzekering om het hele ding te negeren? De schijn niet vertrouwen is niet per se naïviteit.

635

Re: Philippe De Staerke

Getuigen wijzen rechtstreeks in de richting van de betrokkenheid van Philippe De Staerke. Of toch minstens één bevoorrechte getuige: RDJ. Lees nog even na wat Hilde Geens hierover neergeschreven heeft. Ik denk dat ze veel dichter bij de waarheid zit/zat dan eender welk forumlid hier.

Re: Philippe De Staerke

Ik sympathiseer niet met Philippe De Staerke, maar ex'en kunnen soms erg wraakzuchtig zijn wink

637

Re: Philippe De Staerke

Waarom ik geloof in de piste Philippe De Staerke/Patrick Haemers als daders/uitvoerders van de raids in 1985: op rekruten kon je geen beroep doen; voor deze (vreselijke) overvallen had je doorwinterde, ervaren uitvoerders nodig. Zowel Philippe De Staerke als Patrick Haemers (en trawanten) hadden - als gewetenloze, genadeloze gangsters - de nodige ervaring. Ik kan mis zijn - de theorie van Leo (huurlingen) volg ik ook wel - maar het moeten toch minstens daders met ervaring geweest zijn.

Mijn advies voor de CWB : cherchez la femme, pak Denise Tyack op, leg haar op de pijnbank en minstens een deel van de waarheid zal bovenkomen.

Re: Philippe De Staerke

P-51 wrote:

Getuigen wijzen rechtstreeks in de richting van de betrokkenheid van Philippe De Staerke. Of toch minstens één bevoorrechte getuige : RDJ. Lees nog even na wat Hilde Geens hierover neergeschreven heeft. Ik denk dat ze veel dichter bij de waarheid zit/zat dan eender welk forumlid hier.

Kunt u alstublieft iets meer zeggen. Het lijkt erop dat het begrijpen van dit boek erg moeilijk is (vooral voor Franstaligen). Dank je.

639

Re: Philippe De Staerke

Difficile à traduire, Léonidas. Il faut essayer de trouver les pages concernantes et d'utiliser Google Translate. Désolé de ne pas pouvoir vous aider un peu plus ....

640

Re: Philippe De Staerke

P-51 wrote:

Mijn advies voor de CWB : cherchez la femme, pak Denise Tyack op, leg haar op de pijnbank en minstens een deel van de waarheid zal bovenkomen.

Dat is allemaal al reeds uitgevoerd. In 2019 - 2020 is ook de ex partner van Bajrami reeds opnieuw verhoord. Ondertussen overleden.