751

Re: Michel Libert

De opnames met Delhuvenne hebben geen enkele connectie met Eyeworks of de serie 1985 , deze zijn ook niet bedoelt om uit te brengen . En als het de speurders interesseert weten ze waar hij zit , hij zal het hun graag vertellen . Maar de interesse is er niet zoals met alles wat waarheid zou kunnen zijn .
Delhuvenne vraagt niet liever .

752

Re: Michel Libert

HIPA wrote:

De opnames met Delhuvenne hebben geen enkele connectie met Eyeworks of de serie 1985 , deze zijn ook niet bedoelt om uit te brengen . En als het de speurders interesseert weten ze waar hij zit , hij zal het hun graag vertellen . Maar de interesse is er niet zoals met alles wat waarheid zou kunnen zijn .
Delhuvenne vraagt niet liever .

Misschien voldoende inhoud voor een volgend boek? Goed om te lezen dat u weer terug bent David!

753

Re: Michel Libert

HIPA wrote:

...
Een ding is blijven hangen en dat is : dat de directeur van Delhaize samen met zijn vrouw mij vertelde dat ze niet verstonden hoe Jean Goll zo snel ter plaatsen was .
De overvallers waren nog maar juist weg , de politie op de parking en we zagen Goll daar al rondlopen .
Onmogelijk om op zo korte tijd daar te staan , zelfs vanuit Brussel .
De Directeur zijn vrouw wachtte boven de Delhaize op hem om nadien naar het feest te gaan van het personeel , zij zag ook Goll heel kort na de overval ter plaatse.

Ben wrote:

Peter Boeckx, die voor de televisiezender VIER de documentaire-reeks De bende van Haemers maakte, vertelde dat hij met Delhuvenne een paar voorgesprekken had. "Hij zei me dat de bende soms vips meenam. Het waren personen die ook eens de kick van een overval wilden voelen. En hij gaf me de naam van een minister. De vips gingen mee als toerist maar namen niet actief deel aan de overval."

Aan Raf en mij [Hilde Geens] had Delhuvenne in grote lijnen een correct verslag gedaan van wat hij wist van de zaak-Dekaise, het klopte met het dossier, maar dat bewees niet dat hij over de hele lijn de waarheid sprak. Hij was een sluwe vos, en volgens zijn vroegere collega's zelfs perfide.

Bron: Beetgenomen | Hilde Geens

754

Re: Michel Libert

Delhuvenne zou beter zijn getuigenis openbaar maken

755

Re: Michel Libert

Hij wil dat wel willlen maar vond tot op heden geen schrijver. Wij hadden geen tijd . Iemand ???

756

Re: Michel Libert

Voorstel: Beleg een soort vergadering met forumleden en nodig Delhuvenne uit. En publiceer het hier, de journalisten durven niet.

757

Re: Michel Libert

Dat waarheidsserum zal niet nodig zijn. Hoe meer we te weten komen hoe meer fouten we vinden. Zo staat hier bijvoorbeeld op het forum
"Hilde Geens interviewde ooit Delhuvenne. Tijdens dat interview had hij het over de betrokkenheid van Bruno Vandeuren bij de overval op Dekaise. Hij noemde toen geen opdrachtgevers. Jaren later deed hij dat wel en verklaarde aan Gilbert Dupont van La Dernière Heure dat de opdracht van Michel Anthemus kwam. Geen idee wat daar van aan is. Een naam die ook in verband met die overval vaak valt is die van Jean-Luc Baugniet, die later met Jean Marie Tinck een cel deelde en hem bepaalde feiten met daderkennis ovder de bende vertelde."

Ik zat er natuurlijk niet bij toen Hilde Geens Delhuvenne interviewde en volgens haar noemde Delhuvenne Anthemus niet. Dat is mogelijk MAAR Delhuvenne werd bij de GPP Brussel geroepen omtrent zijn verklaringen over Bruno Vandeuren. Toen hij liet vallen dat Bruno een enorme admiratie had voor Anthemus stoof de ondervrager redelijk aggressief op en maande Delhuvenne aan de naam Anthemus nooit meer te vernoemen aangezien Anthemus een "indic" was van de ondervrager (s). Dat bleek in die tijd redelijk vaak voor te komen.  Te vaak.

In ieder geval, Delhuvenne zat er "midden in " Als hij niets wist wist niemand iets. Hij was niet alleen de advocaat van Haemers en Vandeuren maar ook van een aantal Front de la Jeunesse leden. Bovendien heeft hij jaren samen geleefd ( ik denk een tiental jaren) met een zekere Bernadette. ( vermoord in Torrevieja) Zij was één van de madammen van het Montaricourt netwerk ( zie Eurosystem ) Hij was op een gegeven moment de zakenpartner van Fransevich.... ( link met SGRA DIA via Monsieur)) Hij was bevriend met Luc Van Keerbergen. Was de advocaat van één van de beschuldigden van De Mirano ( Criyns?)Hij werd ontvangen op het kabinet van Gol ( ik vermoed door Leroy) toen hij probeerde te bemiddellen voor een dame die haar rijbewijs kwijtgespeeld was en kreeg als antwoord dat dit in orde zou komen op voorwaarde dat Delhuvenne hem alles zou vertellen wat hij wist over Bulthot......Ik kan zo nog een tijdje doorgaan. Mocht ik de tijd hebben. Het is aan jullie om te verifiëren .
Ah, ik ben Roland Poitiers en Damseaux nog vergeten. ( met wie hij al eens ging eten naar 't schijnt)

En ten slotte, Delhuvenne is verschillende keren opgepakt en bij mijn weten werden hem een 7 a 9 feiten ten laste gelegd. Zo is hij oa opgepakt voor de verkrachting van een minderjarige maar is hij niet veroordeeld aangezien het gevonden DNA niet klopte. Ik denk dat hij één veroordeling heeft gekregen.

758

Re: Michel Libert

kenza wrote:

Dus op de bewuste avond waren er een paar bekende gangsterbendes in de val gelokt en sloeg de echte bende genadeloos toe om alles in de schoenen van de gekende bendes te schuiven
Het stelt mij wel een beetje gerust dat men weet waar men moet zoeken en men toch al weet wie er achter zit

Met bekende gangsterbendes ga ik er van uit dat je voor Aalst dus op de Bende van Baasrode en de Bende Haemers wijst.

Maar.... waarom zou een bende zomaar naar de parking van een Delhaize komen of zo om zijn er zich naar toe te laten lokken wetende dat er al moordende raids op Delhaizes plaatsvonden.
Sorry  but that makes absolutely no sense.

759

Re: Michel Libert

Kurosawa wrote:
kenza wrote:

Dus op de bewuste avond waren er een paar bekende gangsterbendes in de val gelokt en sloeg de echte bende genadeloos toe om alles in de schoenen van de gekende bendes te schuiven
Het stelt mij wel een beetje gerust dat men weet waar men moet zoeken en men toch al weet wie er achter zit

Met bekende gangsterbendes ga ik er van uit dat je voor Aalst dus op de Bende van Baasrode en de Bende Haemers wijst.

Maar.... waarom zou een bende zomaar naar de parking van een Delhaize komen of zo om zijn er zich naar toe te laten lokken wetende dat er al moordende raids op Delhaizes plaatsvonden.
Sorry  but that makes absolutely no sense.

Misschien omdat ze helemaal niet wisten dat er moorden gepleegd zouden worden?

760

Re: Michel Libert

De gangsterbendes zijn nooit in de val gelokt , zij voerden de overvallen wel degelijk uit .
Ze werden gedekt en getraind door leden van Dianne die de operatie in handen hadden .
Een samenwerking van onder en bovenwereld .
De gangsters zijn levenslang ingedekt in hun medeplichtigheid, dat werd beloofd en afgesproken dit is nu wel heel simpel uitgelegd . .