HIPA wrote:Omdat dit gedeelte van het onderzoek nauwelijks of niet gevoerd was heb ik zelf wat onderzoek gedaan .
Net als mijn grootvader ben ik overtuigd dat men ons moest liquideren.
De manier waarop blijkt uit de autopsie , deze tart alle verbeelding .
Als Beyer Bouhouche de man van de moto’s en Mendez allemaal in je achtertuin lopen kan je nog moeilijk anders denken .
De details blijven ongeweten , er was daar een grote wapenhandel naar buitenland , plus atelier waar menig rijkswachter en politieman kwam prutsen .
Dan had je nog de Nederlandse criminelen die 300 m van ons woonden .
Toen er een artikel verscheen over Podevijn in de krant kwam hij briesend en kwaad bij ons binnengestormd .
Ik stond naast mijn grootvader toen hij dreigde de zaak in brand te steken . Mijn grootvader had hem verdacht gemaakt in de krant zei hij . Mijn grootvader had nooit een interview gegeven aan die krant .Omdat een aantal lieden het gewoontegetrouw nodig vinden te flooden, al dan niet in de hoop dat echt interessante posts verloren gaan, nog even duiden dat hier de klepel hangt. Bedankt voor deze meer dan verhelderende bijdrage.
Bedankt Hipa.
Zoals spectator of life zegt, sommigen proberen hier de boel te verzieken door een totaal misplaatste adoratie voor een gangster. Dus opnieuw naar de inhoud en een constructieve, inhoudelijke bijdrage gerelateerd aan dit topic ‘Philippe De Staerke’.
Het gaat ‘m inderdaad niet om hetgeen reeds onderzocht is, maar om hetgeen nog niet onderzocht geweest is, of niet onderzocht mocht geweest zijn. Zo is het inderdaad ook opvallend hoe weinig Laurent Podevijn in de vele publicaties aan bod kwam en komt, hoewel ook jij duidelijk maakt dat vaak genoemde verdachten hier over de vloer kwamen. Geen fait-divers.
Je spreekt over Bouhouche in je achtertuin Hipa.
Zo is er bijvoorbeeld -topic gerelateerd- nooit onderzocht wat de banden waren tussen Bouhouche en de clan De Staerke. Gemakkelijkheidshalve wordt er hier dan maar gezegd dat er dan geen banden waren en sommigen menen zelfs om dan voor de volledigheid Philippe De Staerke vrij te moeten pleiten.
Nochtans werd er in het Belgische magazine Knack in november 1987 geopperd dat niet alleen Jean Bultot, maar ook Madani Bouhouche in opdracht van (onbekende) derden onder meer de bende De Staerke zouden hebben betaald voor het plegen van de betrokken overvallen (KN, 25 november 1987).
In de Belgische krant De Morgen werd enkele maanden ervoor -op 20 juni 1987- overigens al gesteld dat niet mocht worden vergeten “dat het Bultot was die de clan De Staerke inzette om belangrijke fondsen bijeen te brengen ten voordele van extreem-rechts. Jean Bultot en Madani Bouhouche waren goed bevriend en partners in crime.