721

Re: Philippe De Staerke

Ik persoonlijk heb het er moeilijk mee te aanvaarden dat HIPA zijn dierbaren de geviseerde slachtoffers moesten worden. In die mate zou de modus operandi volledig anders zijn aangevat en/of verlopen. We spreken hier over acht slachtoffers. Mij moet het ook van het hart dat onder die slachtoffers en in de nasleep van de feiten ook gezinnen zijn die totaal uit elkaar zijn gerukt. Een gezin waarvan broer en zussen elkaar jaren niet meer hebben ontmoet of gehoord. Samen met mijn echtgenote nemen wij zelf het pleegouderschap waar van twee schattige kinderen. Het gevolg van drugs en misdrijf gerelateerde zaken waarvan deze beide kinderen het slachtoffer werden. Ik kan mij bijzonder moeilijk voorstellen dat een gezin uit elkaar is gerukt door dat hun dierbare vader om het leven kwam. Deze kinderen werden in verschillende gezinnen geplaatst. Ook dat is een posttraumatische aandoening dat voor deze nabestaanden voor gans hun leven op hun netvlies gebrand staat.

Dan hebben we nog de autopsieverslagen die nabestaanden moeten doorslikken op welke barbaarse en gruwelijke wijze hun familieleden om het leven zijn gekomen verwijzend naar de moeilijk te beschrijven verwondingen. Ook dit zijn harde noten die immers nooit zijn door te bijten. Indien alle slachtoffers en nabestaanden een gezamenlijk boek in omloop zouden brengen zou iedereen nog te lezen hebben wat nog nooit in de openbaarheid is gekomen. Mogelijks zou dit een andere invloed kunnen teweeg brengen op sommige personen hun denkwijze. De rol van De Staerke en Bultot blijken hier toch wel onderschat te worden verwijzend naar de veel belastende verklaringen vanuit hun eigen clan.

Aan het graf van uw dierbaar familielid toekomen om vervolgens te denken dat je op de verkeerde plaats staat. Om vervolgens verder te vernemen dat uw vermoord familielid zijn begraafplaats niet meer bestaat zonder enige verdere verwittiging. Dat is ook een recentelijk feit waarbij DNA onderzoek had moeten plaatsvinden. Stel je voor dit als familielid te moeten melden aan de CWB!!

722

Re: Philippe De Staerke

gloacoster wrote:
HIPA wrote:

Ik lees hier vaak dat men er van uit gaat dat de Staerke soms of eenmalig hier in Aalst kwam .
Deze was hier wekelijks zoniet dagelijks .
De zigeuners uit Hofstade , één daarvan was Julien de Staerke zijn vrouw !  laat nu net deze groep zijn die het aan de stok kregen met René de jonge .

Waren er geen geruchten vanwege René de jonge dat de broer van de vrouw van Julien de Staerke (bijgenaamd "het mannetje") waarschijnlijk de verkoper was van de wapens gebruikt in Aalst?

"Een getuige van Aalst heeft het over 'het manneke' (uit het milieu De Staerke), die zich verplaatste in een Mercedes met Nederlandse nummerplaat. Meer hierover in mijn boek 'De Elite van de Macht. De Macht van de Elite' dat begin oktober verschijnt." Dat is een reactie van forumlid Walter Baeyens.

723

Re: Philippe De Staerke

@Spectator Of Life:
Dat lijkt mij ook inderdaad bijna evident voor Aalst. Maar hoe dan voor Eigenbrakel en Overijsse?
Aalst wijkt naar mijn mening veel meer af.

Re: Philippe De Staerke

BAX wrote:
gloacoster wrote:

Waren er geen geruchten vanwege René de jonge dat de broer van de vrouw van Julien de Staerke (bijgenaamd "het mannetje") waarschijnlijk de verkoper was van de wapens gebruikt in Aalst?

"Een getuige van Aalst heeft het over 'het manneke' (uit het milieu De Staerke), die zich verplaatste in een Mercedes met Nederlandse nummerplaat. Meer hierover in mijn boek 'De Elite van de Macht. De Macht van de Elite' dat begin oktober verschijnt." Dat is een reactie van forumlid Walter Baeyens.

Het is mogelijk dat hij zich verplaatste in een auto met Nederlandse nummerplaten maar dat zal wel na de feiten van Aalst zijn.
Hij ging pas na de aanhouding van de Staerke in Holland wonen ( Roosendaal) en kwam soms terug naar Belgie.
Maar als hij terug naar Belgie kwam bestuurde hij nooit zelf de wagen ( bang voor controles).
In die periode had hij een Ford Capri en een Renault.

725

Re: Philippe De Staerke

HIPA wrote:

Net als mijn grootvader ben ik overtuigd dat men ons moest liquideren.

Dat er getuigen zijn van wapens in de garage van Podevyn is geweten.

Maar dat uw grootvader en uzelf ervan overtuigd zijn dat men uw dierbaren moest liquideren, HIPA, roept toch ernstige vragen op ivm met de aanleiding daartoe. Is er eventueel een aangifte geweest door uw grootvader ivm mogelijke wanpraktijken bij Podevyn destijds? Op wat zou u zich verder baseren om daarvan overtuigd te zijn?

Re: Philippe De Staerke

HIPA, is het mogelijk dat niet jullie hele gezin het doelwit was, maar enkel jouw moeder? Als het waar is wat ik lees, was het hoofdzakelijk jouw moeder dat de gewoonte had om alvorens sluitingsuur inkopen te doen. Het was ook zij dat mogelijk nog iets zei tegen de overvallers.
Ik weet dat het heel moeilijk voor jou ligt, zou wel een ander beeld op zaken kunnen richten.

Wat vast staat is dat alles waar Mendez mee te maken had, niet voldoende onderzocht is.
Vele onder ons lijken te vergeten dat dit dossier nog steeds gesloten wordt voor het huidige onderzoek.

727

Re: Philippe De Staerke

Zijn er eigenlijk nog bronnen of gekende stukken wat betreft de getuigenis van Rosette Moens en René De Jonge ? Buiten een vermelding bij de beschrijving van de overval in Aalst vind ik hierover bitter weinig terug. Iets wat ik mij bijvoorbeeld afvraag : was Rosette ook van zigeuner afkomst ? Heeft zij iets verteld/getuigd ?

Toch ook een belangrijke getuige als je het mij vraagt ... Vooral als ik dan lees dat er nog andere 'geruchten' afkomstig zouden zijn van De Jonge.

Lijkt mij (zoals HIPA eerder ook al vermeldde) dat die mens toch een vollediger plaatje zou kunnen schetsen/geschetst hebben. Misschien geen officiële getuigenis maar toch zeker iets wat bepaalde zaken meer kadert, zeker gezien zijn zigeunerachtergrond.

En voor wie met het mantra 'zigeuners praten niet' zou afkomen, hij vermeldde toch dat de overvaller bij het uitspreken van die zin achteruit deinsde, waarmee hij sowieso als iéts vertelt ?

Re: Philippe De Staerke

Bossi wrote:
HIPA wrote:

Net als mijn grootvader ben ik overtuigd dat men ons moest liquideren.

Dat er getuigen zijn van wapens in de garage van Podevyn is geweten.

Maar dat uw grootvader en uzelf ervan overtuigd zijn dat men uw dierbaren moest liquideren, HIPA, roept toch ernstige vragen op ivm met de aanleiding daartoe. Is er eventueel een aangifte geweest door uw grootvader ivm mogelijke wanpraktijken bij Podevyn destijds? Op wat zou u zich verder baseren om daarvan overtuigd te zijn?

Zie het bericht in dit topic van HIPA in verband met reeds eerdere bedreigingen van Podevijn naar zijn familie toe.
Zoals ik lees kent David de ware reden niet vermits nog te jong om zich deze details te herinneren. Maar als Podevijn zo maar briesend binnen liep bij de familie Van Den Steen, dan is het goed mogelijk dat de familie Van Den Steen ook wel eens binnen'sprong' bij Podevijn, en daar dingen heeft gezien die ten allen tijde verborgen moesten blijven.

Ik vind het vreemd dit in vraag te stellen, vermits HIPA ons wil duidelijk maken dat het om gerichte liquidaties ging. Dit aan de hand van zijn persoonlijk onderzoek alsook de bespreking van een mogelijke vete tussen andere slachtoffers en de bende De Staerke.

Graag kaats ik de bal terug, geloof jij, na alles wat we in de loop der jaren zijn te weten gekomen over de slachtoffers -en niet enkel in Aalst- dat deze at random zijn gekozen? Naar mijn mening is dit idee zo onwaarschijnlijk dat je het toch wel meer dan flink zal moeten onderbouwen.

729

Re: Philippe De Staerke

Insp. Witse wrote:
Bossi wrote:

Dat er getuigen zijn van wapens in de garage van Podevyn is geweten.

Maar dat uw grootvader en uzelf ervan overtuigd zijn dat men uw dierbaren moest liquideren, HIPA, roept toch ernstige vragen op ivm met de aanleiding daartoe. Is er eventueel een aangifte geweest door uw grootvader ivm mogelijke wanpraktijken bij Podevyn destijds? Op wat zou u zich verder baseren om daarvan overtuigd te zijn?

HIPA, is het mogelijk dat niet jullie hele gezin het doelwit was, maar enkel jouw moeder? .../...

Ik laat het aan HIPA over om daarover al dan niet meer gegevens te verstrekken hoewel het voor hem een heel moeilijke materie zal zijn en ook is. Wat is kan meedelen is dat zijn dierbare zus het hardst is getroffen.

Misschien geen officiële getuigenis maar toch zeker iets wat bepaalde zaken meer kadert, zeker gezien zijn zigeunerachtergrond.

Kenniz05 wrote:

En voor wie met het mantra 'zigeuners praten niet' zou afkomen, hij vermeldde toch dat de overvaller bij het uitspreken van die zin achteruit deinsde, waarmee hij sowieso als iéts vertelt ?

Daar kom ik nog op terug, KZ.

730

Re: Philippe De Staerke

PDS kwam volgens Hipa wekelijks zoniet dagelijks in Aalst. Bij deze zin van Hipa viel ik bijna van mijn stoel.Hoe komt het dat wij dat pas 35 jaar later te weten komen? Het zat hier vol met mensen uit Aalst tot en met de schrijver van heel wat artikels over Aalst, Rene De Witte
om hem niet te noemen. Hilde Geens die samen met .Marie Jeanne (wed. Palstermans) op bezoek ging bij de zigeuners. De cafe uitbater die hier dacht dat hij de bende in zijn cafe gekregen had enz...enz....Ik heb ze nooit horen zeggen dat PDS zo vaak in Aalst te zien was. Wat kwam hij daar doen? Of zat hij daar ook in een caravan naast de loods van Podevijn? In ieder geval zijn er dus heel wat gelijkenissen tss Overijse en Aalst al was het maar dat er heel wat " overheidspersoneel" over de vloer kwam. Tot en met een prins of de hofdame van de koningin . Toch zeer bizar niet?