431

Re: DNA-onderzoek

Volgens mij heb jij een forum SAFE ticket. Je hebt mij een demonstatie van mijn goedheid verweten. Ik kan ook een demonstatie van mijn kwaadheid geven. Voor mij kan je niet gewoon over gaan tot de orde van de dag na al je uitspraken. Maar ik zal de rest van het forum die demonstatie besparen uit respect en collegialiteit. En doen wat ik gezegd heb, namelijk van het forum blijven zo lang jij hier bent. Ga je gang.

432

Re: DNA-onderzoek

zelf heb ik nog even gedacht dat iemand van het (federaal) parket, waarvan geweten is dat ze dit forum uiteraard ook (ook, niet exclusief) volgen, het lollig vindt/vond om -als privé-initiatief- de boel hier wat te komen jennen…

…het is hier vanalles al geweest…

die zotte occulte kronkels van de associatie van een keltisch teken met de bewust gekozen plek van die Zwaaikom van Ronquières die erop lijkt…

… die berbers, nu weer over die zigeuners…

Een complot!
De anderen beschuldigen te geloven in een complot!
Wat een complot is dat dan wel niet?

…het maakt dat het (nu Federale) parket rustig kan blijven zoeken zonder dat er hen iemand in de weg loopt tijdens het onderzoek…bv het rustig open leggen van begraafplaatsen iemand?


nee, je hebt gelijk… dat is ook van de pot gerukt, ik weet het… het parket zou immers nooit of te nooit op zo’n onbeschofte, brute, tactloze manier met slachtoffers durven omgaan toch? Of niet? (Herlees eens de vele ervaringen met justitie van de slachtoffers in het verleden…het spreekwoord zegt: ‘een doekje voor het bloeden’ maar ‘Jumet’ kwam met een koekje voor het bloeden… tactloos of een letterlijke uitvoering van alweer een hopeloos slechte en verkeerde vertaling?

blijft er over…

pure dommigheid
of kwade wil
of een combinatie

433

Re: DNA-onderzoek

Wereldprimeur voor Nederlands Forensisch Instituut: criminelen sneller in beeld dankzij nieuwe dna-techniek.

Lees verder » www.ad.nl

434

Re: DNA-onderzoek

Wij vrouwen van middelbare leeftijd krijgen de laatste tijd nogal wat "schokken" te verwerken, om dan nog te zwijgen van de grote hoeveelheden betahistine die we moeten slikken om al dat bochtenwerk aan te kunnen.
Hilde Geens:
"Geen DNA
"Maar gisteren kreeg ik opnieuw een schok. Een jaar of tien geleden was er in La Dernière Heure sprake van DNA op een kledingstuk van een verdachte van het bloedbad in Aalst. Ik vroeg toen aan een speurder of ze DNA hadden van al hun slachtoffers. "Maar natuurlijk", zei die politieman. Wel, gisteren belde een slachtoffer om te zeggen dat ze zijn DNA hadden gevraagd. Dat hadden ze dus nog niet." Toch blijft Geens hoopvol. "Eindelijk iemand die er toch achteraan gaat. Dus ja, ik heb nog hoop op een proces."

Beste Hilde, ik heb je boek nog niet gelezen, maar was gisteren al in shock van je interview in Humo dat ik ondertussen wel vier maal herlezen heb. Qua bochtenwerk kan dit tellen , omdat ik het met de beste wil van de wereld geen "voortschrijdend inzicht" kan noemen.

Of was het de bedoeling om een Bende boek voor dummies te schrijven?

Want eigenlijk komt het er op neer dat de junkies de oorzaak waren van de Bende van Nijvel en derderangsgangsters de uitvoerders.

Ik citeer:

" De Amerikanen wilden de heroïnebendes opruimen door te infiltreren, en ze wilden dat hun Europese bondgenoten hen daarbij hielpen. En dus streek de DEA ook neer bij de Belgische rijkswacht, om hen ervan te overtuigen dat ons land op een grote drugsepidemie afstevende. Harddrugs waren in onze contreien nog geen probleem, het beperkte zich grotendeels tot marihuana bij de hippies en er was nauwelijks overlast. Maar de Amerikanen overtuigden de opsporingsdiensten dat Belgische jongeren massaal verslaafd raakten. Daar móésten we iets aan doen, en wel op hun manier: met verregaande onderzoeksmethodes zoals infiltratie in drugskartels en pseudoaankopen.»

(Toegegeven, het is hier en daar wat misgelopen en zo ontstond de Bende van Nijvel maar eigenlijk
was hét doel een komende pandemie voor zijn. Zo spijtig dat de rijkswacht niet meer bestaat want wie weet hadden ze zich anders ingezet om de huidige pandemie te vermijden. Hadden ze de eerste besmette personen neergeschoten we hadden geen pandemie .........)

en verder:

"HUMO Er werd nochtans altijd gezegd dat de buit te klein was in verhouding met het aantal doden.
GEENS «Dat kwam misschien omdat het klunzen waren, derderangsgarnituur. Ze konden geen auto stelen, bleek keer op keer, en ze konden niet schieten. Dat bleek bijvoorbeeld in de kleine woonkamer van het juwelierskoppel Szymusik in Anderlues, waar ze in 1983 een overval pleegden. Acht keer hebben ze vanop korte afstand geschoten op die slapende mevrouw in de sofa. Zeven keer in de muur, pas de achtste keer is het raak."

Indien ik jou goed begrepen heb Mevrouw Geens had Stijn Coninx beter als titel gekozen "Niet verschieten, ik kan niet schieten"

En tenslotte ivm het komende proces:

"De slachtoffers van de Bende van Nijvel zullen niet de tijd hebben om daar elke dag te gaan zitten, dus zou ik het willen volgen en een blog maken. Het wordt een historisch proces.»

Tiens, dat is gek. Ten eerste bent u dan al in de tachtig en ten tweede hebben mensen met hun eigen ogen gezien dat u wegvlucht als een dief in de nacht als u de gelegenheid hebt om met slachtoffers te spreken of ze  beleeftijdshalve  een hand te schudden of zelfs van uit de verte te groeten.(of zijn er slachtoffers van 1e, 2e en derderang volgens u ?) En nu wil u hun plaats innemen omdat ze "geen tijd zullen hebben"

Misschien kunnen werkende slachtoffers genieten van een jaar verlof zonder wedde en kan de Belgische staat hun vergoeden tijdens het proces. ?

Enfin, de Beijers en de DS sen en de R.P. 's van deze wereld weten wat hen te doen staat, dringend een boom gaan omhakken.

Re: DNA-onderzoek

De mannen achter deze grote drugsbendes zijn toch geen junkies? Dat is de maffia die samenspant met de wapenlobby. En de politiek mag naar hun pijpen dansen.

De 1% superrijken hebben meestal hun fortuin niet vergaard door hard werken en eerlijk belastingen betalen.

In het gerecht, ordediensten en hoge ambtenarij ook veel politiek benoemde fils à papas die hun diploma omwille van hun familienaam hebben gekregen, maar in realiteit niets kunnen ... maar door hun uitspattingen en domheid enorm chanteerbaar waren (denk bv aan Bultot, enkel cowboy spelen, zuipen en in de confituur liggen).

Dat de basis van de door media uitgevonden BVN bij het NBD / BIC ligt, verbaast me absoluut niet. Het is bijna vanzelfsprekend.

436

Re: DNA-onderzoek

Ik volg fenix . Dat de RijkswachtTOP boter op het hoofd had is een bewezen feit . Maar klakkeloos beweren dat het BvN drama stoelt op het geklungel van L. François is wat kort door de bocht . Maar ik zeg erbij dat ik het ganse boek nog niet heb gelezen .

Re: DNA-onderzoek

Ik snap de schok en het sarcasme niet. Ik heb het interview vluchtiger gelezen en wil me baseren op het boek in plaats van wat anderen ervan maken.

Toch is alles wat ik tot nog toe gelezen heb grotendeels in lijn met hoe ik de Bende zie. Je mag er dan wel gekscherend over doen, van dat amateuristisch schieten en slechte auto's stelen is gewoon op waarheid gebaseerd. De overvallers in '83 leken soms op een stel klunzen. Losstaand of ze al dan niet in opdracht handelden, is het duidelijk dat voor minstens een deel van de aan lager wal geraakten buit belangrijk was. Als de bewuste Willy D. is wie we denken dat het is, komen we voor de eerste golf opnieuw uit bij de restauranthouder, de garagist, de junkie en nog een aantal andere kleine figuren.

Het zou sommige buit verklaren, het soms geringe geld, koffie, pralines en dergelijke. De profiler kwam destijds tot dezelfde conclusie. 

Met voortschrijdend inzicht ga ik ervanuit dat Mevrouw Geens doelt op het feit dat ze er achter is dat de Bende niets te maken heeft met een staatsgreep. Zelf zie ik het ook zo; mijn nietige mening hoeft niet van waarde te zijn maar iemand als Paul Ponsaers -toch niet bepaald een dommerik- was al eerder tot die conclusie gekomen.

Waar Geens misschien nog steeds tekort schiet is 1985; teneinde ze zelf aangeeft hier niet meteen een motief te zien (nogmaals we zullen eerst het boek moeten lezen alvorens conclusies te trekken). In het verleden was Geens geen fan van wat ik noem 'de Aalsterse verhalen'. De bewuste Aalsterse garagist wordt zelfs niet één keer genoemd in 'Beetgenomen' en de verhalen rond het grote vrouwencomplot van Aalst werd door de dame in het verleden imo te vaak weggelachen. Ik denk dat ze goed zit mbt drugs en wapens maar de rol van seks/vrouwen/overspel etc onderschat voor de laatste golf.

Re: DNA-onderzoek

...al lijkt de tweede golf in de eerste plaats op een grote opruim actie van mensen die wel eens teveel konden weten omtrent het drugs & wapens verhaal. De bankier, het gezin dat in de buurt woonde van de verdachte garage, en niet te vergeten Mendez die wist dat zijn dagen waren geteld na Aalst.

Re: DNA-onderzoek

En de Bende Farcy ligt volgens mij veel dichter bij Beijer en Bouhouche / ARI als vele hier vermoeden...

En dan zitten we ook in het milieu van bars (uitgebreid netwerk tot in Nederland - zowel hetero als homobars), garagisten, restaurateurs, broer café-uitbater in Kortrijk, kunst / antiekmilieu,...

Re: DNA-onderzoek

+ ze hadden in elke 'comfortzone' een onderkomen.

Eén van hen is nog altijd restaurateur.

Een andere nog steeds auto-industrie, immo, postbusbedrijven op Avenue Louise, met links naar Italië, Dubai,...

Gekend als foefelaar, maar dan wel eentje met een jetset leven.