121

stiletto wrote:
Now wrote:

Zoeken. Wel wat had Latinus met Nederlanders te maken? En wat hebben Nederlanders met Achten te maken? Zeg nu niet dat dit moeilijk is hé!

Waar Nederlanders zich mengen , komt er meestal drugs bij te kijken.

En waae Arabieren zich mengen: aanslagen en waar Belgen  zich gaan mengen pedofilie?
Dat is wel een beetje heel erg kort door de bocht, toch?

122

Wat een onzin allemaal dat Bultot eringeluisd zou zijn; Het is puur toeval dat de spulen die aan hem gelinkt werden in de brandhaard teruggevonden werden. Bultaut en Baugniet waren betrokken bij de overval op Dekaise en bij de overval in Aalst. Er zijn zoveel verklaringen in het nadeel van Bultot afgelegd dat je blind of van kwade wil moet zijn om het niet te zien.

123

@Red Rooster: Je leest me verkeerd, ik zeg net dat ik er geen snars van geloof dat Bultot erin geluisd is.
Net zomin als De Staercke of wie dan ook. Je moet al heel naiëf zijn om zoiets te geloven

124

Dat beweerde Bulyot toch zelf? En degenen die zo naiëf zijn om hem te geloven. Hij is een van de weinige verdachten die met materiële bewijzen aan de bende gelinkt kon worden.

De rol van Bultot binnen de bende lijkt me één van de meer duidelijke rollen.

Imo de grootste vraag mbt Bultot is het waarom van zijn verklaringen in Panorama. Is dit een poging tot aanleggen van een dwaalspoor? Of is dit duidelijk maken dat hij het motief kent en dus ook wanneer het hem past namen van opdrachtgevers kan noemen?

126

Django68 wrote:

Dat beweerde Bulyot toch zelf? En degenen die zo naiëf zijn om hem te geloven. Hij is een van de weinige verdachten die met materiële bewijzen aan de bende gelinkt kon worden.

Kan je die materiële bewijzen even opsommen?

- Als je het hebt over die foto's en speech die gevonden is bij een uitgebrande Golf GTi, ik betwijfel dat Bultot zelf zulk materiaal in een Bende wagen zou laten rondslingeren hoor.

127

@Red Rooster, fan van de Rollende Stenen.? Volledig eens met je analyse hier boven. Zeer goede analyse voor een nieuwkomer . trouwens. Doe zo verder en misschien word ik fan van jou. ( het moeten hier niet altijd verwijten zijn he )

128

Insp. Witse wrote:

Een terechte opmerking Kenniz05! Na de moord op Van Den Eynde in Beersel is de BOB van Halle als eerste ter plaatse gekomen, en pas nadien de moordbrigade van Brussel. Toen de collega's van Brussel ter plaatse kwamen, was alles reeds overhoop gehaald.
Nu vind ik het zeer interessant om te weten dat Achten als eerste mee ter plaatse was, en dat Deprêtre het onderzoek meer als een jaar tegengehouden heeft wat uitmondde in een verlies van waardevolle PV's. Wat ik hiermee wil zeggen is dat Achten mogelijk vanaf Beersel dwaalsporen aangelegd heeft.

Is er hem gevraagd om voor Ronquieres opnieuw een rol te spelen? Is deze gekomen via Lhost? Feit is, hij is nooit aangepakt geweest om zijn bron vrij te geven omdat hij van boven beschermd werd.

“Daar wordt de uitbater, José Vandevelde (moet zijn: Vanden Eynde) vermoord. De bejaarde man wordt in nachtkledij vastgebonden op een bed, gefolterd en afgemaakt met zes .22 kogels in het hoof. Een verschrikkelijk bloedbad. Het onderzoek word door onderzoeksrechter Guy Bellemans toevertrouwd aan de antibanditismegroep, geleid door Reyniers.”