1

Topic: Het spoor van de BARS

1.    De Saab en de 404 Alsembergsesteenweg.

De SAAB gestolen in Braine l'Alleud diende zoals we weten in Temse en Nivelles. Wat minder voor de hand ligt, is de geografische nabijheid van verschillende plaatsen die direct of indirect verband houden met prostitutie.

Op 10 september 1983, rond 1600H, zag men de SAAB op N4 in Gembloux, met een Belgische plaat aan de voorkant en een BZ (?) plaat aan de achterkant. Iedereen weet dat er voor en na Gembloux langs de N4 een aanzienlijk aantal "bars" zijn. Deze getuigenis leidde tot de realisatie van PR N° G7.

Zaterdag 17 september 1983 rond 0140H, schietpartij voor de "Diable Amoureux".
- Enkele uren later wordt de SAAB achtergelaten in een steegje met uitzicht op nr. 404 van de Alsembergsesteenweg in Eigenbrakel. Merkwaardig toeval, in een appartement gelegen op 404 chaussée d'Alsemberg zijn gedomicilieerd niet één, maar twee dames van kleine deugd, geacht afwezig die nacht. De eerste heet C. O., en ze "werkt" bij de “Victor Hugo”,  gelegen aan de N5 (18 chaussée de Charleroi in Plancenoit). Den tweede is E. P., ook werkzaam op dezelfde plaats als haar huisgenoot.

Toevallig wordt de Victor Hugo vastgehouden door een andere dame die in Lasnes woont, geboren in 1944 en van Franse nationaliteit. Haar naam is C. B. Deze laatste werkte in 1979 aan de kant van Namen, in een bar genaamd "L'Eve", in 1980 werkte ze kort in Gent op de "Rio Salon". Zijn officiële metgezel is een zekere Claude C., geboren in 1947. Hij staat bekend om autodiefstal, gesjoemel met huishoudelijke artikelen en NSF-controles. Van C. is ook bekend dat ze een relatie heeft met een zekere Robert D. uit Rouveroy, Albertstraat 1er, 24, bekend van een eenvoudige diefstal begaan in Brugge in 1975 in het gezelschap van een zekere Philippe D. V.   

Al het bovenstaande is ontleend aan het onderzoek dat de BOB in 1983 heeft uitgevoerd. Ze lijken te hebben verkend, en terecht lijkt het me, alles wat met de barscene in de omgeving te maken heeft. Zonder bruikbare resultaten.

Mijn conclusie kwa de zaak van Nijvel betreft : de eindbestemming van de Saab was noch Brussel, noch Elsene, noch een magazijn gelegen aan de kant van Overijse, maar de ene of de andere vestiging grenzend aan de N5 met ramen verlicht met roze neonlichten, dubbelzinnige borden en met een discrete parking aan de achterkant.

2. MONS, 83 januari.

- Angelou's taxi staat geparkeerd in de Rue Terre du Prince in Bergen. Het is vlakbij, op ongeveer 200 meter van de "DRIEHOEK", altijd warme wijk van Bergen. Drie bars werden beheerd door M.P. en de L. zusters die er werken: "De Adriatische Zee",de "Chez Nous" en de "Missbar".  Hier zou het duo TS/PV L., en bij uitbreiding MP, in 82/83 hebben ontmoet.

Volgens de parlementaire ondezrzoekcommissie van 1988 zijn veel taken vervuld, maar maar liefst zeven sporen gevolgd, maar blijkbaar niets aan de kant van de "BARS"!

Dit maakt ons nog steeds een plaats van voertuig verlaten dicht bij een plaats die verband houdt met prostitutie!

Het is duidelijk dat hoe meer je dit spoor  volgt, hoe meer je een aantal verontrustende toevalligheden   tegenkomen. En ik ben ervan overtuigd dat het rechtstreeks verband houdt met de feiten van Maubeuge en Nijvel. De "perifere" feiten van 82/83, zoals de moord op José VDE en Constantin Angelou, of de strafexpeditie naar de Symuzik, zijn activiteiten die "gerelateerd" zijn aan die gebruikelijke van de 1e golfband waarin we M.P. uiteraard kunnenvasthouden.

2

Re: Het spoor van de BARS

Add the visits with the Golf of Catherine Van Camp in the center of Namen close to several bars  .
Also the Victor Hugo parking might have served for the Peugeot 504 involved in the car jacking of the Golf in Plancenoir and the Trois canards attack
The Peugeot  drove oly 90 km during two weeks exclusively in this neighborhood

3

Re: Het spoor van de BARS

Originele piste maar niet abnormaal indien je iets van de bende afweet. Heel wat hoofdrolspelers en gewone "acteurs" hadden partners die in de prostitusie werkten.

Gisteren of eergisteren trachtte ik de band tss G Lhost en Mathot aan te tonen door middel van een lening. Ik had even goed via de prostitutie kunnen gaan want beiden hadden een partner uit de prostitutie en indien ik mij niet vergis uit een Maastrichtse bar. Ook De Baets of Debaets zijn partner kwam uit de prostitutie net zoals de partner van De Staercke P. Ook een aantal advocaten hun partners trouwens , zo was de partner van Delhuvenne een vrouw uit het netwerk van Montaricourt. Net zoals die van Lammers trouwens en zoals Jean Pierre Callens een relatie scheen te hebben met de zus van Axel Zeyen. Evenals de eigenaars of aandeelhouders van de Delhaize etc...etc...

Wat Jean Bougerol betreft, die haalde zijn vrouw niet uit een bar maar hij was wel de zoon van een prostituee.

Dit is wat mij nu op dit ogenblik te binnen schiet maar geef mij een dag en ik krijg een vol blad denk ik.

Ook weer niet abnormaal indien het klopt dat 70 procent van de mannen ooit betaalde voor sex .

4

Re: Het spoor van de BARS

fenix wrote:

Originele piste maar niet abnormaal indien je iets van de bende afweet. Heel wat hoofdrolspelers en gewone "acteurs" hadden partners die in de prostitusie werkten.

....

Geen verassing hier, alle die namen van "celebriteiten" hebben absoluut geen antwoord gebracht.

Als men probeert iets verandert dan "the usual suspects", men val op een spoor van kleine proxeneten die ook aktief zijn met drugs, wapens, en het speelmilieu. Zeer diverse aktiviteiten, nee? Ze haden samen een twaalftal "bars" en een twintigtal "meisjes".

In de jaren 80' hadden ze een paar etablissementen rond de streek van Charleroi, een drietal in Bergen, en ten minste een rond Kortrijk.
Dan, waarom zijn men niet verassent dat de SAAB is op de N43 in St Denijs Westrem ook gezien?

5

Re: Het spoor van de BARS

Helemaal akkoord !!

6

Re: Het spoor van de BARS

Er was ook een bepaalde Eliane PINO die in een bar van VILLERS-LA-VILLE werkte, de NUT'S. Ze was naturlijk een vriendin van Michel PIRO.

7

Re: Het spoor van de BARS

Sorry, Eliane PINON