Re: Xavier Sliman

Straffeloosheid is het meest pijnlijk.
Interessant is de link tussen Vandeuren Bouhouche en Beijer. Alsook de link tussen verdachten en Lembeek.
Sinaasappels kunnen mechanisch zijn.

weetjewel wrote:
Django68 wrote:

Die discussie is nu al tot in den treure gevoerd en ik ga niet weer op die kar springen. Ik weet het niet. Of de Slimans al dan niet betrokken zijn, ik weet het niet. Misschien wel misschien niet. Mijn kennis beperkt zich tot het lezen van dit forum en de bendeliteratuur daarbuiten. Ik heb het boek van Adam gelezen, net als dat van Hilde geens, Bouten en Ponsaers.

Mensen die noch Bouhouche of Sliman persoonlijk gekkend hebben gaan de twee misschien met elkaar verwarren. Of een rijkswachter die getraind is in het observeren en bovendien een collega van Bouhouche was die twee ook niet uit elkaar zou kunnen halen is een andere kwestie.

Voor mij is de discussie hiermee afgelopen. Als Adam gelijk heeft zullen zijn conclusies misschien naar de ontknoping van het bendemysterie leiden en is hij de held van de dag.

Akkoord, en het belangrijkste nu voor mij is dat er op 07-10-1982 een getuige, wiens naam bekend is, gebeld heeft met de rijkswacht in Hastière en dat die getuige, mocht hij nog in leven zijn, opnieuw zijn verhaal kan doen over Xavier Sliman als overvaller van wapenhandelaar Dekaise, op 30-09-1982.

Het verhaal over Bruno Vandeuren als meermaals bekennende en ontkennende verdachte van de overval op wapenhandelaar Dekaise, is mij ook bekend Helaas is mij nog steeds niet duidelijk of de inhoud van de (bekennende) verklaring van Bruno Vandeuren niet anders kan worden beschouwd dan zijnde een verklaring die, gelet op de feiten en omstandigheden, met geen mogelijkheid kon worden afgelegd door iemand anders dan een overvaller van wapenhandelaar Dekaise, waarbij de getuigen van die overval en personen die ambtshalve(*) meer wisten of weten over die overval, uiteraard buiten beschouwing moeten worden gelaten.

(*)Dat rijkswachter Madani Bouhouche ambtshalve kennis heeft gedragen van de ‘ins and outs’ van die overval en een niets met die overval te maken hebbende Bruno Vandeuren, met wie hij en Robert Beijer banden hadden, heeft gesouffleerd, is iets wat ik mij nu bedenk, waarmee ik verder niemand lastig wil vallen. Het is al moeilijk genoeg.

192

Re: Xavier Sliman

Laat ons hopen dat de aangekondigde dna wetgeving naar de oplossing zal leiden.

Re: Xavier Sliman

Als het proces niet te voet kan worden gevoerd, zal geen onderzoeksrechter met deze zaak blijven belast. De procedurecode zal moeten worden aangepast en misschien moet de justitie worden hervormd. Anders zou een parlementaire commissie moeten worden belast met het zoeken naar de waarheid.

194

Re: Xavier Sliman

(...) Een geldloper werd toen vermoord. Het wapen was een Heckler und Koch P7, een duur en zeldzaam wapen, gekocht door ene Van Vliet bij Lorang in Luxemburg op 3 maart 1983. Een grafoloog herkende het geschrift van Bouhouche want bij de aankoop werd toen een document ondertekend. Van Vliet is een naam die hij reeds in 1981 gebruikte om garageboxen en een appartement te huren in Sint-Lambrechts-Woluwe. De identiteitskaart was gestolen in Chaumont-Gistoux (...)

Eind mei 1983 werd de naam ‘Van Vliet’ ook gebruikt bij feiten in Antwerpen.
Nee, absoluut geen fait-divers en dus ook niet gepleegd door mensen uit Charleville-Mézières.

Bepaalde zaken mochten/mogen immers absoluut niet gekoppeld worden aan ‘de Bende van Nijvel’.

Ah, er is ondertussen ook wel geweten wie Robert Beijer gedurende meer dan 2 jaar lang inzage gaf in het dossier Mendez.
Een voorrecht dat zelfs Freddy Troch niet kreeg.

Re: Xavier Sliman

Tiens wrote:

(...) Een geldloper werd toen vermoord. Het wapen was een Heckler und Koch P7, een duur en zeldzaam wapen, gekocht door ene Van Vliet bij Lorang in Luxemburg op 3 maart 1983. Een grafoloog herkende het geschrift van Bouhouche want bij de aankoop werd toen een document ondertekend. Van Vliet is een naam die hij reeds in 1981 gebruikte om garageboxen en een appartement te huren in Sint-Lambrechts-Woluwe. De identiteitskaart was gestolen in Chaumont-Gistoux (...)

Eind mei 1983 werd de naam ‘Van Vliet’ ook gebruikt bij feiten in Antwerpen.
Nee, absoluut geen fait-divers en dus ook niet gepleegd door mensen uit Charleville-Mézières.

Bepaalde zaken mochten/mogen immers absoluut niet gekoppeld worden aan ‘de Bende van Nijvel’.

Ah, er is ondertussen ook wel geweten wie Robert Beijer gedurende meer dan 2 jaar lang inzage gaf in het dossier Mendez.
Een voorrecht dat zelfs Freddy Troch niet kreeg.

Ik neem aan dat u bedoelt te schrijven dat Madani Bouhouche (en/of een of meerdere van zijn raadsmannen) Robert Beijer vanaf 1986 tot en met het assisenproces van 1994 tegen Bouhouche en Beijer (en daarna), inzage heeft gegeven of heeft kunnen geven in het dossier Mendez, waarin Bouhouche de hoofdverdachte was.

196

Re: Xavier Sliman

weetjewel wrote:

Zou hij doen, ja, maar ik ontving nog niks. Zal hem eens vragen.

Ok, dank u wel. Ik ben benieuwd of hij ze inderdaad stuurt.

197

Re: Xavier Sliman

Xavier Sliman werd op de 21/11/1982 door de BOB van Aarlen aangehouden, en volgens zijn ex-kompaan, en hij kwam drie of vier dagen later in Charleville terug.

198

Re: Xavier Sliman

De laatste twee afleveringen van de RTBF-podcast gaan over de Slimans. Behoorlijk interessant, moet ik zeggen.

Re: Xavier Sliman

De naam van de anonieme (door de rijkswacht betrouwbaar geachte) getuige die op 7 oktober 1982 Xavier Sliman aanwees als dader van de overval op wapenwinkel Dekaise, op 30 september 1982, is bekend, aldus Patrick Verdin.

» facebook.com

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

200

Re: Xavier Sliman

Vandaag op het internet:

https://i.postimg.cc/G23JkrrH/Screenshot-20240104-122218-Facebook.jpg

Aan het woord Patick Verdin met de bewering dat ze de anonieme tipgever hebben gevonden of m.a.w. dat de naam bekend geraakt is. Het betreft de tipgever uit Hastière. Ikzelf zou het absoluut niet ok vinden mocht ik die tipgever geweest zijn. Hopelijk is de man/vrouw ondertussen overleden.