241

Re: Kester

Er zijn graafwerken aan de gang aan de oude militaire basis ter hoogte van de smeerrput maar ik denk gewoon werkzaamheden.

the end, wat bedoel je met de dader dat hun auto's prepareerde is aan Kester te linken?

242

Re: Kester

Ik sprak een tijdje terug met de getuige van het bos waar hij de Golf met bendeleden zag staan naast naast de baan, dit niet lang na de overval op Aalst. Hij was heel zeker van wat hij zag en legde het me gedetailleerd uit. Er was nog een ander koppel in de wagen aanwezig, zij hebben nooit er willen over praten uit angst maar bevestigen wel alles. Dit neemt niet weg dat er meerder Golfjes die avond rondreden, een vriend van mij zag hem rijden aan het geel kot te Ninove en verdween toen een kleine zijstraat in (binnenbaan) richting Gooik!

Verleden jaar was ik alleen op 9 november op de parking. Er kwam een man bij mij met een raar verhaal. Toen hij als kind achter een pakje chips ging stond er een Mercedes op de parking voor de ingang achteraan, deze man gebaarde met openstaande ruit; "maak dat je weg bent", dit met armen in de lucht! Het kind begreep er niets van en ging binnen, toen hij aan de kassa stond begon de overval! Hij kwam de auto terug tegen 20 min na de overval voor zijn huis, dit was in dezelfde straat als Delhaize niet ver van het rond punt, Houten Hand! Wat deed die Mercedes zo lang nog na de aanslag. Ik vermoed dat hij de bendeleden opgehaald heeft die langs de Osbroek vluchten! Zij moesten nog een tijdje door het bos stapen om terug verder te kunnen instappen. Niks leek wat het was, er zijn nog meerder autos geseind die avond. Onder andere de spookpatrouille van de Rijkswacht die mijn grootvader zag en nadien niemand kende?

243

Re: Kester

Klopt, ze zijn door Roosdaal langs Neigembos gereden om vervolgens op de steenweg Halle-Ninove uit te komen.

Re: Kester

HIPA wrote:

Ik sprak een tijdje terug met de getuige van het bos waar hij de Golf met bendeleden zag staan naast naast de baan, dit niet lang na de overval op Aalst. Hij was heel zeker van wat hij zag en legde het me gedetailleerd uit. Er was nog een ander koppel in de wagen aanwezig, zij hebben nooit er willen over praten uit angst maar bevestigen wel alles. Dit neemt niet weg dat er meerder Golfjes die avond rondreden, een vriend van mij zag hem rijden aan het geel kot te Ninove en verdween toen een kleine zijstraat in (binnenbaan) richting Gooik!

Het Gele Kot, zoals de winkel in allerlei bouwmaterialen en alles voor het huis zeg maar (van lampen en contactdoosje tot wc-potten etc) genoemd werd, bevindt zich een stuk richting Brussel (vanaf Ninove) op de steenweg (althans toen want nu is het elders gesitueerd, een familielid werkt er).

Dat er in die regio Golfjes rond reden is zeker een feit! Zelf heb ik nog aan het stuur er van gezeten, let wel in de Golfjes van een vriend en een vriendin (zwart weliswaar). Die autootjes waren erg in trek bij de jeugd/jongeren en ja de Bende van Nijvel gebruikte die ook, maar dat er in de regio Aalst-Ninove-Gooik-Halle verschillende rond reden is zeker zo!

Er was dan ook verscherpte controle in die tijd op zo een autootjes en ik vermoed dat een bende niet al te lang blijft rondrijden in de wagen waarmee zij een overval pleegde en ook niet met een mogelijke reserve auto want de kans dat ook die gecontroleerd werd is groot en dus een risico! Zo kan het zelfs zijn dat de Golf die in Gooik/Leerbeek werd gezien gewoon enkele jongeren waren die van de ene dancing (bv. te Ninove) naar Halle reden en onder invloed van drank of gewoon de jeugdigheid in de bol dol vlamden (dit kwam wel meer voor en overigens was ook de schepenzoon die mening toegedaan en zette hij zelf ook onder die leidraad de achtervolging in. Hij had toen geen enkele gedachte aan een bende overvallers, verklaarde hij zelf hoor).

Dus ja, speculatie en dat mag maar of het ons dichter bij de waarheid brengt is maar de vraag? Teveel aan allemaal gissingen hebben dit onderzoek al te fel gedwarsboomd.

245

Re: Kester

Vriend van mij gaf zelfde beschrijving van pruik schaal en kleding. Zij stonden eventjes stil opneennkruispunt waar hij ook stond. Speelt allemaal niet veel rol meer! We zitten al veel verder in dit dossier.

Re: Kester

kenza wrote:

Klopt, ze zijn door Roosdaal langs Neigembos gereden om vervolgens op de steenweg Halle-Ninove uit te komen.

Dat is een heel gedoe hoor vanuit Aalst en een heel pak tijdsverlies doorheen al die kleine baantjes (km alom) om nadien dan toch op de steenweg vollenbak te gaan rijden? Waarom zouden ze zoiets doen terwijl er met elke minuut meer kans is op een weg versperring die opgezet kan worden? Let op, in die tijd duurde het een hele tijd vooraleer alle brigades in de regio op de hoogte waren en vooral goed gebriefd met concrete correcte gegevens en dus de eerste tijdperiode na een overval was snel wegkomen de boordschap. Dus snelheid en de kortste weg is tijd winnen, omwegen en gekronkel lans binnenwegjes is tijdsverlies.

HIPA wrote:

Vriend van mij gaf zelfde beschrijving van pruik schaal en kleding. Zij stonden eventjes stil opneennkruispunt waar hij ook stond. Speelt allemaal niet veel rol meer! We zitten al veel verder in dit dossier.

De schepenzoon uit Gooik sprak niet van pruiken etc.

Re: Kester

Hij heeft het over de volgende getuigenis van Onderzoekbende in Bierghes / Rebecq:

Na een maand lang een heleboel pistes te hebben onderzocht na een getuigenis over een Golf die een tiental minuten na de overval gezien werd aan een huis in Bierghes met daarin 3 gemaskerde mannen post ik nu de beknopte info over wat ik te weten ben gekomen om mijn eigen veiligheid hopelijk nog te kunnen garanderen. De avond op de overval in Aalst heeft een getuige gezien toen hij aan het kruispunt in Bierghes stond richting Route de Quenast hoe een donkerkleurige Golf bruusk remmend links naast hem kwam staan hoewel het een eenvaksrijbaantje was in die tijd.

Dat wekte de aandacht van de bestuurder op die zag hoe 3 gemaskerde mannen opgefokt op het stuur klopten en als wilden in de auto tekeer gingen. Of dit door de kick of door de paniek was weet men niet maar wat men wel weet is dat wanneer het licht op groen sprong de Golf in volle vaart doorreed en op de Route de Quenast linksaf een oprit van een huis opreed. De getuige weet niet exact welk huisnummer het was maar wel dat het linksaf was. Hiervoor is hij al 3 maal naar de politie geweest in de jaren 80 90 en 00. Er is nooit iets met de verklaring gebeurt en men vroeg indertijd bij de rijkswacht van Aalst niet eens naar het huis of straat of huisnummer. Daarom ben ik zelf beginnen zoeken en kwam ik uit op een carrossier die sinds 1-7-'83 een tuning/carrosseriebedrijfje is opgestart.

Ik ga hier geen huisnummer schrijven omdat ik dan misschien enkele wetten te buiten ga maar als je weet dat het huis een oneven huisnummer heeft en het een tuning en carrosserie bedrijf is hoef je via Google niet veel te zoeken. De datum van oprichting komt ook dichtbij een misdaad die hier op de site ook beschreven staat waarbij een getunede Saab werd gebruikt. Er zijn nog zovele details maar ik wil nu gewoon dit al meedelen omdat ik vrees dat ik anders gevaar loop.

En indien ik qua huis op het verkeerde spoor zit dan nog heb je de getuigenis die heeft aangetoond dat er in die straat bij de oneven huisnummers een huis moet zijn dat gelinkt kan worden aan de bende. Namen natrekken, bedrijven controleren, ik ben het allemaal een beetje moe en ik wil niet verder in de problemen komen. Veel succes alvast.

248

Re: Kester

Moest ik de Bende van Nijvel zijn en ik weet hoe de ordediensten tewerk gaan, dan zou ik zeker de binnenbaantjes nemen want zoals blijkt zetten ze de grote kruispunten af!

249

Re: Kester

Mijn gedacht! Snelle wagen en rally rijstijl via binnenbaantjes!

Re: Kester

Misschien wel handig om te weten waar er na Aalst roadblocks zijn opgezet.