61

Re: Kester

Volgens mij reden ze met 2 wagens van Aalst richting Kester, bv. de Mercedes als verkenningswagen, en hielden ze contact via walkie-talkies.

Re: Kester

Wat betreft de vluchtroute zijn dus wat verschillende meningen. Even terug naar de feiten. Waar is de GTI werkelijk het laatst gezien. Vanuit daar kunnen we onze hypothesen los laten en ons oordeel vellen.

63

Re: Kester

Op het kruispunt Hogenberg in Kester is hij in het niets verdwenen.

Re: Kester

Ok, moet zijn kruispunt Hogenberg in Leerbeek (N28). Dan plaats ik het maar weer, de achtervolging staakte op dit kruispunt. De GTI rijdt rechtdoor met 200 km per uur (wat verklaarbaar is in een heftige achtervolging) en direct daarna slaan ze rechtsaf richting Kester. Waarom wordt deze mogelijkheid door een enkele hier in de prullenbak verwezen?

65

Re: Kester

Volgens mij was de Bende van Nijvel van plan om juist voorbij garage Cammaert rechtsaf te slaan en zo rijdt je in de diepte zonder dat iemand je ziet naar de Kesterheide. Maar doordat de zoon van de schepen de achtervolging inzette konden ze niet anders dan rechtdoor rijden omdat ze anders hun schuilhol prijsgaven.

Re: Kester

Precies en na de kruising zijn ze rechtsaf geslagen. Nu is de vraag zijn ze in Kester een aantal uur ondergedoken of zijn ze direct doorgereden naar de steengroeven? Daar aangekomen auto gedumpt en in de andere Volkwagen richting het bos. Bij de groeven kan je makkelijk een aantal uur onderduiken, vergeet niet dat de killer waarschijnlijk dood of zwaargewond was.

67

Re: Kester

Neen, de killer is springlevend! Hij is ter hoogte van Strokapelleken gezien door een garagist die zijn auto's wou binnenzetten en zijn ze nog door twee onafhankelijke klanten gezien. De Golf GTI vertraagde stapvoets en de killer die achterin zat probeerde de koffer te sluiten en het lukte niet waarop de Golf GTI terug razendsnel vertrok. Deze getuigen zijn opgespoord door CWB en het verhaal is bevestigd!

Re: Kester

Ben wrote:

Vanwege de ligging van Kester - langs de N28 tussen Ninove en Halle - bestaat de mogelijkheid dat de Bende van Nijvel na de overval in Aalst langs Kester of de Kesterheide is gepasseerd. De verlaten militaire basis is vanwege de ligging een ideale schuilplaats.

Vraagje; wat is de reden dat deze mogelijkheid nu uitsluit?

Re: Kester

Er zijn veel hypotheses mogelijk. En Kester/Deux-Acren is zeker een mogelijkheid. Maar we moeten ook andere pistes niet vergeten. Zolang er geen uitsluitsel is, is het moeilijk om conclusies te trekken. Er kunnen ook afleidingsmanouvres geweest om ons op het verkeerde spoor te zetten.

Waar ik wel in geloof is de connectie Farcy - Overboelare - Everbeek. Beiden vlakbij Deux-Acren, toegang tot vliegveld, ... Was Pilarski klusjesjongen van hen als trafikant? De kledingwinkel van A.M. was tot in het Aalsterse bekend. Kennissen en collega's op het werk uit die regio kennen de naam nog steeds. Is die mannen hun boekhouding ooit degelijk doorgelicht? Waarschijnlijk niet met de macht en connecties die ze hadden.

Volgens mij moet er een link zijn met Garage Podevijn en deze Zuid-Oost-Vlamingen + Farcy.

70

Re: Kester

Gans die kliek heeft een connectie en volgens mij heeft WNP van hun diensten gebruik gemaakt! Het praalgraf in Kester en de jagershut aan het militaire domijn in Kester komen mischien ook in aanmerking? Maar dat is niet mijn terrein.