651

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bossi wrote:

Overtuigingsstukken die opzettelijk vernietigd worden. De vernietiging van P.V.'s en de verbranding van opbouwende werkmappen. Niettegenstaande van elk opgemaakt proces verbaal van vaststelling, verhoor, ondervraging, huiszoekingen, ambtsplichten, uitvoerende opdrachten, normaal een dubbel moet behouden worden.

Het volledige dossier is gedigitalizeerd.

De afgelopen weken dook in de pers ook weer het verhaal op van containers vol documenten uit het dossier die enkele jaren geleden verbrand zouden zijn. Hoe zit dat nu?

De Valkeneer: "In 2011 heeft de federale politie beslist om de onderzoekscel te verhuizen van de gebouwen in Jumet naar het gebouw van de gerechtelijke politie in het centrum van Charleroi. Een deel van de archieven zijn toen in Jumet gebleven, maar in 2013 is beslist om alles naar Charleroi te verhuizen. Op dat moment is vastgesteld dat een paar van de stukken beschadigd waren door een overstroming, en zijn die vernietigd." (...) "En er zijn nooit stukken uit het dossier verbrand. Het waren papieren uit het archief, dubbels van processen-verbaal van de politie. Uit het dossier zelf is er niets verdwenen, dat is volledig."

Bron: Humo

Bossi wrote:

Stel dat Christiaan Bonkoffsky op de voorgrond zou treden als dader, mededader, medeplichtige. Hoe gaan we deze nog verhoren en confronteren met belangrijke overtuigingsstukken die onvindbaar zijn?

Sowieso lastig om iemand te verhoren die al 3 jaar dood is ...

652

Re: Christiaan Bonkoffsky

Commissaris Eddy Vos maakte een proces verbaal op, Zenga. Niet zonder geldige redenen. Het had ook zijn redenen waarom Eddy Vos het onderzoek verliet. Om zéér begrijpelijke redenen. Een tuchtmaatregel ten gevolge dat je ambtshalve een proces verbaal opmaakt om ook u zelf in te dekken en als gevolg van laakbare feiten, is inderdaad laakbaar en tergend. Eddy Vos weet immers maar al te goed welke gevolgen het vernietigen en verbranden van stukken met zich kan meebrengen. Het zijn originele stukken die als ontegensprekelijk bewijs kunnen en moeten dienen. Al zijn de stukken aangetast door water of muizengeknabbel.

Ik heb ook wel mijn bedenkingen over de werkwijze in Jumet. Hierbij komt Bultot o.a. terug op mijn netvlies.

Overtuigingsstukken die op de griffie worden neergelegd. Ook die gaan vergezeld van verplicht in te vullen formaliteiten. Doch.....alles onvindbaar. We zouden allen nog versteld staan indien niet alleen Eddy Vos vrijuit zou praten met zijn ervaringen in het onderzoek. Wat gebeurde er met zijn proces verbaal?

Dat men zéér nonchalant omspringt met het dossier Bende van Nijvel en andere daaraan toegevoegde dossiers, daarover bestaat geen twijfel. Daarover kwamen recentelijk nog klachten.

653

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bossi wrote:

Commissaris Eddy Vos maakte een proces verbaal op, Zenga. Niet zonder geldige redenen. Het had ook zijn redenen waarom Eddy Vos het onderzoek verliet. Om zéér begrijpelijke redenen. Een tuchtmaatregel ten gevolge dat je ambtshalve een proces verbaal opmaakt om ook u zelf in te dekken en als gevolg van laakbare feiten, is inderdaad laakbaar en tergend. Eddy Vos weet immers maar al te goed welke gevolgen het vernietigen en verbranden van stukken met zich kan meebrengen. Het zijn originele stukken die als ontegensprekelijk bewijs kunnen en moeten dienen. Al zijn de stukken aangetast door water of muizengeknabbel.

Waar heb je dat dan vandaan, vermits het enige dat ik daarover gelezen heb de uitspraak van De Valkeneer in Humo is?

654

Re: Christiaan Bonkoffsky

Er is veel te veel misgelopen in het onderzoek. Is het onkunde. Onwil. Onderbemanning sabotage. Manipulatie? We weten het niet. Wat wel duidelijk is, is dat het nooit mocht uitkomen. Het deksel blijft dicht en voor altijd wees daar maar zeker van.

Vergeet deze piste. Het is ofwel misleiding of het was een klein garnaaltje om de publieke opinie te misleiden.

655

Re: Christiaan Bonkoffsky

Tru Dat wrote:

Vergeet deze piste. Het is ofwel misleiding of het was een klein garnaaltje om de publieke opinie te misleiden.

Beetje kort door de bocht denk ik.

Er zijn nog troeven die op tafel gaan komen. Men moet geduld hebben. Er zijn nog namen bekend (zonder twijfel) en het is een kwestie van tijd voor die gaan bekend gemaakt worden, er gaan zelfs nog arrestaties volgen. Geduld is een schone deugd. Er zijn een aantal namen die hier veelvuldig al genoemd zijn die er 100% zeker bij betrokken zijn.

656

Re: Christiaan Bonkoffsky

Is inderdaad kort door de bocht. Maar toch geloof ik in misleiding.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Misleiding is er volop en dat neem ik ook echt aan! De bende bestaat uit verschillende personen en ik kan echt niet geloven dat er na verloop van tijd niet eens ruzie of discussie is tussen die personen, dat er niet eens eentje doorslaat/uit de biecht klapt of pocht ... Kortom, dat er niet eens al dan niet bewust iets prijsgegeven wordt ... enzoverder! Dus er zal echt wel een en ander geweten zijn. Maar ja, door wie en vooral wat werd er dan verder gedaan?

Nog steeds niets dat tot een oplossing leidt, of niet wil gezien worden als een oplossing en dus blijft er veel verwarrends en vaag en ja blijft ook de kans van misleiding (al dan niet bewust) nog heel erg groot.

658

Re: Christiaan Bonkoffsky

zenga wrote:

Waar heb je dat dan vandaan, vermits het enige dat ik daarover gelezen heb de uitspraak van De Valkeneer in Humo is?

In politiemiddens en politieverenigingen gaat er veel de ronde, zenga. Ook op deze site staat er wat over te lezen. In de senaat kwam het ook al ter spraak en recentelijk verscheen hieromtrent een artikel in Gazet Van Antwerpen.

"Delen van het enorme onderzoek over de Bende van Nijvel – dat miljoenen pagina’s telt – werden door een nieuw onderzoeksteam verbrand. Dat blijkt uit een proces-verbaal uit 2012 van een oud-politiecommissaris die jarenlang het onderzoek naar de bende leidde."

"Volgens Vos waren die dossiers “bijzonder waardevol” en zouden ze “absoluut behouden moeten blijven”, klonk het in de senaat. Het ging onder meer om archieven van werkdossiers van tientallen Nederlandstalige speurders, resultaten van geomatisch onderzoek, listings en kopieën van processen-verbaal. Vos schreef dat de nieuwe onderzoekers zich totaal niet bewust waren van het eventuele belang van die archieven.

“Het onderzoek naar de Bende van Nijvel krijgt daardoor nog meer een imago van hopeloos geknoei”, aldus Anciaux destijds. “De overtuiging dat het onderzoek wordt gemanipuleerd wint meer en meer aan kracht.”"

"De klacht van Vos levert hem een disciplinaire sanctie op. Zijn pv werd vernietigd. Daarop verliet de commissaris het onderzoek."

Dat zulke toestanden worden aanvaard bewijst dat er zeer invloedrijke personen in het spel aanwezig zijn, Zenga. Het minimaliseren van zulke feiten ligt in het verlengde van opdrachten.

Verder zou het mij verwonderen dat een inwoner van Aalst, Christiaan Bonkoffsky, als dader zou fungeren aan zware feiten binnen zijn eigen woonplaats. Herinneren we ons de avond voor de feiten. De telefonische oproep en vraag uitgaande Jean Bultot. De inmenging van een lid staatsveiligheid. De uitzonderlijke tussenkomsten van de cel Waals Brabant Jumet. De villa waarin Nederlanders verbleven. Opnieuw de uitspraken van Jean Bultot hieromtrent ... De bandopname die zoek is waarop de gesprekken werden opgenomen en waarin onderzoeksrechter Troch zich enorm interesseerde. Behoudens vergissing van mijnentwege waren er ook contacten tussen De Staerke en Bultot ... Dan de overheveling van het dossier. De uitzonderlijke inmenging bij een huiszoeking gevolgd met een ernstige woordenwisseling. Als ik me niet vergis, zelfs met wapenvertoon om eisen ter plaatse kracht bij te zetten.

Corleone wrote:

Beetje kort door de bocht denk ik.

Er zijn nog troeven die op tafel gaan komen. Men moet geduld hebben. Er zijn nog namen bekend (zonder twijfel) en het is een kwestie van tijd voor die gaan bekend gemaakt worden, er gaan zelfs nog arrestaties volgen. Geduld is een schone deugd. Er zijn een aantal namen die hier veelvuldig al genoemd zijn die er 100% zeker bij betrokken zijn.

Verontschuldig me voor mijn regelrechte opmerking, Corleone. Ik verwijs naar uw bericht dd. van zaterdag 7 juni 2014 om 10u16. Kan u hierop verder aansluiten welke gerichte resultaten hierop voort vloeiden? Geduld is inderdaad een schone deugd. Wat je schoon kan noemen na 32 jaar. Ingevolge uw supra vermeld bericht bleef ik achter met een dode mus. Dat er namen circuleren die bij de zware misdrijven betrokken zijn hoeft echter voor niemand een betoog. Dat er arrestaties kunnen volgen blijft altijd mogelijk. Maar of ze aanleiding geven tot verdere aanhoudingen en ontegensprekelijk bewijsmateriaal die verband houden met de feiten blijft niet alleen voor mij nog steeds de vraag. Om vervolgens dan nog af te wachten wat de raadkamer en eventueel de Kamer van Inbeschuldigingstelling beslist.

Eerlijkheidshalve zou ik graag andere onderzoekdaden en confrontaties zien geschieden om te bekijken welk resultaat die opleveren. Ik blijf onwetende welke verschoningsgronden u zou kunnen toveren om een advocaat te overtuigen om geduld uit te oefenen inzake de termijn opdat een brief werd geopend. Uiteraard dienen we geduld uit te oefenen indien poststukken met paard en koets zouden bezorgd worden.

659

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik zou vooral zeggen nu, ik beroep mij op mijn zwijgrecht. ^^

660

Re: Christiaan Bonkoffsky

Corleone wrote:

Ik zou vooral zeggen nu, ik beroep mij op mijn zwijgrecht. ^^

Dit noem ik geen fair play maar kan me aansluiten of verzoenen bij uw "zwijgrecht". Dit roept bij mij nog meer vraagtekens op. Mij vooral baserende op uw voorgaande berichten. Ik heb u enkel de vraag gesteld welke resultaten er volgden op basis van uw vorige berichtgeving in datus van zaterdag 7 juni 2014 om 10.16 uur. Niettegenstaande neem ik een afwachtende houding aan op het gevolg en het resultaat van datgene wat u poogde te verkondigen. Ik heb geen enkel probleem dat men zich beroept op zwijgrecht. Net zoals ik geen enkel probleem heb met iemand dat zich beroept op zijn/haar beroepsgeheim. Weet wel dat bij ernstige feiten de meldingsplicht primeert en het beroepsgeheim kan doorbreken. Zwijgrecht en beroepsgeheim worden wel meermaals aangewend als regenschermsysteem ter ontduiking van enige verantwoordelijkheid.