Re: Jean-Luc Baugniet

Wat heeft Martine Michel nu met het boek van Bouten te maken? Ik denk dat zij weet hoe een onderzoek te voeren. Als er niets van klopt is het aan Baugniet om het te weerleggen zijn naam te zuiveren en een forse schadevergoeding te vragen. Doch dat doet hij niet!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jean-Luc Baugniet

Mocht ik van onderzoeksrechter Martine Michel zijn dan zou Bouten mij een plausibele verklaring moeten geven over deze passage. Dat Baugniet geen schadevergoeding eist via gerechtelijke weg zou mij geen barst kunnen schelen.

De grote Manitou ziet alles

Re: Jean-Luc Baugniet

Soms zijn de dingen wel simpel. Namelijk de verklaring staat in het boek. Bautgniet is ondervraagd door de speurders in 2010. Is hij recent ondervraagt? Dat weten we niet. Baugniet wordt nadrukkelijk in 2 boeken vermeld die van voor de Bende-feiten zijn. Beide boeken - één over wapenhandel met documenten en het ander van rijkswachter Francois Raes over het NBD-schandaal - gaan over serieuze dossiers. Hij is officier bij de SDRA, dat word je niet zomaar, dat blijf je ook niet zomaar doen. En daar doe je niet zomaar mee wat je wilt. Hij word ook genoemd in zowel de aanslag op Vernaillen als voor Waver. Trouwens de reactie van Bultot, plus Vandeuren die hem noemt. Dat Baugniet meer weet is zeker,

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

84

Re: Jean-Luc Baugniet

fipilip wrote:

Van op het Franstalige forum, een verklaring van iemand die zich 'marin belge' noemt

Ene "marin belge" die Baugniet persoonlijk zou gekend hebben. Misschien Denis Marin, zoals gespeculeerd in één van de hogere posts, of moeten we "marin belge" effectief interpreteren als Belgische zeebonk... en dan denk ik aan... ach, nee te gek voor woorden, het zal de rum wel zijn.

85

Re: Jean-Luc Baugniet

Baugniet zou, toen hij in de cel zat met Tinck, een aantal zaken aan deze laatste hebben verteld over de Bende. Het is deze feitenkennis die Tinck bijzonder verdacht zou maken bij de speurders. Bouten stelt ook dat Baugniet erg close was met Willy Van Cutsem en van deze laatste zelfs een grote som geld geleend zou hebben.

Bron: Guy Bouten | De Bende van Nijvel, Verraad. Manipulatie. Geheime diensten

Hop, de piste Baugniet is weer volop open!

Re: Jean-Luc Baugniet

Het kan ook andersom zijn gegaan. Tinck en Baugniet zitten in één cel. Tinck vertelt over zijn Bende van Nijvel-verleden, net zoals hij dat heeft gedaan tegenover zijn Franse vrienden. Wellicht met meer details nog. Daardoor heeft Baugniet daderinformatie inclusief enkele details die hij wel voor een half miljoen euro wil delen.

En wie zou Baugniet dan noemen? Vermoedelijk Tinck en twee onbekende, reeds overleden daders. Zijn we dan heel veel verder?

87

Re: Jean-Luc Baugniet

Ik volg dim in de piste Baugniet. Tinck lijkt me niet meer dan een (toevallige?) figurant, Baugniet daarentegen een van de spinnen in het web.

88

Re: Jean-Luc Baugniet

Tinck en Baugniet werden door de speurders met elkaar geconfronteerd. Ze bleven beiden bij hun standpunt (Baugniet beweert uiteraard van niets te weten). De zaak zat (en zit) muurvast.

89

Re: Jean-Luc Baugniet

"Illegale Wapenhandel" - Olivier Ralet » www.scribd.com/Illegale-Wapenhandel-Olivier-Ralet-1 | www.scribd.com/Illegale-Wapenhandel-Olivier-Ralet-2 | www.scribd.com/Illegale-Wapenhandel-Olivier-Ralet-3

Re: Jean-Luc Baugniet

De vader van Baugniet, Willy beheerde het gevangenisarchief en kende bijgevolg de namen van de criminelen en hun verleden. Baugniet was ook heel close met Bultot. (Bron: De bende van Nijvel en de CIA)

Baugniet verkocht gedemilitariseerde wapens op de rommelmarkt. (Bron: illegale wapenhandel) Toen Vicky Van Obbergh ondervraagd werd over het gedemilitariseerde Enfield pistool afkomstig van de overval op Dekaise verklaarde hij dat hij het op de rommelmarkt gekocht had. Baugniet blijft een heet spoor.