1

Topic: G10

http://www.bendevannijvel.com/gfx/G10.jpg

Een robotfoto van een persoon die op 9 november 1985 omstreeks 09u00 werd opgemerkt in de Delhaize van Aalst met twee andere personen van het mannelijk geslacht. Voor één van die personen zie robotfoto G11. Deze personen hebben 's morgens de Delhaize aan de binnenkant geobserveerd. Ze hebben het warenhuis verlaten zonder iets te kopen.

Beschrijving:

  • Geslacht : Man

  • Lengte: 1m85-1m87

  • atletische lichaamsbouw

  • 35/40 jaar

  • een snor en blonde haren

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: G10

Dit zou wel eens de reus kunnen zijn: groot, blond, atletisch, snor, ... Ik meen zelfs een pukkel te zien naast de neus? Vreemd dat deze robotfoto zou weinig besproken wordt. En G11 de killer?

Re: G10

Dim, kan, maar wat als de robotfoto's expres gemanipuleerd zijn en dus eigenlijk misschien gewoon niet kloppen, zou me niet verbazen overigens.

4

Re: G10

Ach ja, alles kan gemanipuleerd zijn, maar men moet ergens van uit gaan. Ik vind het alleen vreemd dat men hier een blonde reus beschrijft (met een pukkel naast de neus?) die lijkt op de robotfoto van de "reus" (zie ook snor) en dat dit geen discussie op gang brengt.

Kent iemand de getuige die deze foto's aanbracht? En weet iemand hoe de derde persoon eruit zag? Het zal toch wel geen oude vent geweest zijn zeker? Met wat goede wil zou de tweede persoon G11 overigens best wel eens de killer kunnen zijn (1.65m, mediterraans uitzicht).

Re: G10

Maar als ik het goed heb begrepen heeft kuros de 6 (?) bendeleden gezien? Dan zou hij toch ook de robotfoto's al dan niet kunnen bevestigen?

6

Re: G10

Ja Kuros, zegt deze robotfoto u wat? Groot, blond en snor en het korte (1.65m) mediterraanse type? Zou iemand aub eens aan Kuros kunnen vragen in welke mate die zes man mogelijk (!) overeenkomen met het geheel aan beschikbare robotfoto's? Hoeveel van de leden droegen een snor? Hoeveel waren blond of zwart? Hoeveel waren boven de 50? Hoeveel droegen een bril (toen waren er nog geen contactlenzen)?

7

Re: G10

Eén was vreemd type (mediterraans) en sprak Frans. Naar schatting 50 a 55 jaar oud, klein van gestalte en was duidelijk de leider van de bende. Hij gaf de instructies. Naar mijn mening waren het 2 aparte groepen 3-3 opdrachtgevers samen met uitvoerders. De oude had duidelijk bescherming van 2 bodyguards. De grote die eerst was binnengekomen en nadien de deur ging open houden voor de rest was blonde kant, of hij een snor had weet ik echter niet meer. Was toen te bang om ze goed te bekijken hetgeen ik ten zeerste betreur.

Re: G10

Kuros, ik neem aan dat jij weleens een aantal foto's van veelgenoemde personen in het bendedossier hebt gezien. Welke personen denk jij herkend te hebben? Leek die blonde man op Haemers?

9

Re: G10

Jazeker, ofwel was het Haemers of zeker het type Haemers! En Bochouche zou de rekening hebben betaald en bleef als laatste zitten. Zeker ben je nooit. Had hem aangeduid nadat ik 5 jaar geleden in Humo zijn foto zag, maar kort nadien vernam ik zijn dood en heb niets meer aangegeven.

10

Re: G10

De naam Haemers komt toch regelmatig voor, zeker in 1985 en niet door de minsten. Men zegt wel dat Haemers alleen voor het geld ging maar hoeveel geld stond er niet tegenover voor de Bende aanslagen. We kunnen wel spreken van een machtige organisatie of persoon die de hele boel financierde. Persoonlijk denk ik dan aan VDB als een belangrijke schakel, connecties zat, deed in wapen en drugshandel en kende Haemers entourage. En kreeg toch een soort van bescherming.