1

Topic: Maud Sarr

Onthullingen van een prostituée: Maud Sarr

Begin februari 1990 doet een prostituee haar verhaal op de VTM. Ze vertelde dat Vanden Boeynants, Procureur Henri Jaspar, de Nijvelse Procureur Dêpretre en rijkswachtcommandant Léon François einde de jaren '70 deelnamen aan drugs-en sexfuiven waar cocaïne gesnoven werd en waar ook 13 en 14 jarige meisjes seksueel misbruikt werden. Het verhaal leek wel een doorslagje van de affaire Pinon. Nieuw was echter dat er namen genoemd werden. Hier enkele stukken uit het PV van Maud Sarr op 7 ferbruari 1989 bij de gerechtelijke politie te Namen:

"Ik herinner me dat in de periode omstreeks 1978 de Brusselse Procureur, Jaspar en VDB deel uitmaakten van het cliënteel van Lydia."

"Ik kan u vertellen dat deze personen zich niet tevreden stelden met gewone prostituees, maar ook betrekking hadden met minderjarigen."

"Tijdens de speciale avonden met magistraten en politici werd er cocaïne gesnoven."

"Ik weet dat tijdens dergelijke soirées spéciale Lydia de betrekkingen tussen cliënteel en de meisjes en de minderjarigen op video vastlegde."

Lydia vertelde dat ze door de opnames nooit in serieuze problemen zou komen want ze hield Justitie in haar macht. Ik geloof als iemands politieke carrière op spel staat, door vertoon van de beelden, er alle belang bij heeft en ook alles in het werk zal stellen om een schandaal te vermijden.

Toen dit PV in 1989 in het dossier kwam werd het dossier stopgezet. Toen Maud Sarr haar verhaal in 1990 op de VTM vertelde opende het parket van Brussel een nieuw onderzoek wegens schending van openbare zeden. Vanuit gerechtelijk milieu en Franse pers werd Sarr als een mythomane omschreven die waarheid en verzinsels niet meer uit elkaar kan houden. Dat ze tot een progressief milieu zou behoren en dat ze met haar getuigenis helemaal alleen staat en bijgevolg hoogst onbetrouwbaar is. (Doet mij denken aan Regina Louf) Onzin ...

Want we kwamen er al achter dat de roze balletten een uitloper is van Pinon, die kwam er in 1979 achter dat zijn vrouw Josianne deelnam aan seksfuiven waar zowel drugs gebruikt werden en waar minderjarigen aan deelnamen, in een confrontatie met die door Pinon op band was opgenomen gaf Josianne Jeunniau(zijn vrouw) deze feiten toe. Jean-Claude Garot, hoofdredacteur van Pour vond op zijn beurt een getuige die aan de seksfuiven heeft deelgenomen. Zij leverde Garot 10-tallen namen, data, locaties en details. Zowel de geluidsbandje van Pinon als die van Garot werden aan Procureur des Konings Grégoire bezorgd en toegevoegd aan dossier 3891005-79. Als we nu Maud Sarr erbij nemen hebben we 3 getuigen van het bestaan van de roze balletten met politici en magistraten. En daarbij kunnen we Bob Louvigny ook nog bijnemen, een omstreden privé detective, die de nummerplaten van de deelnemers aan de seksfuiven natrok.

Re: Maud Sarr

Een oud krantenartikel, i.v.m. een gekende figuur i.v.m. de informatie rond de Roze Balletten.

http://i662.photobucket.com/albums/uu350/RufN/gvamaudsarr13091991kl.jpg

Bron: Gazet van Antwerpen, 13/09/1991

Re: Maud Sarr

http://www.sudinfo.be/sites/default/files/imagecache/pagallery_450x300/2013/10/17/174700905_B971228517Z.1_20131017082702_000_GKC1CSH21.1-0.jpg

Op dit ogenblik loopt er een proces tegen Maud Sarr voor de opsluiting in erbarmelijke toestand van een zeventigjarige man gedurende twee jaar.

Meer » Nieuws

4

Re: Maud Sarr

Haemers heeft op dit soort feestjes gezegd dat hij de gangster van België is.

5

Re: Maud Sarr

Peter, in dit verband: volgens "alain"op het forum tueries over la Chamade, rue Defacqz, met Denise Tyack en Rita Verstraten als "verwenvrouwen": "bel endroit, frequenté par un petit groupe de nanas qui rendez des services a Faez, aux freres Haemers et a Cosa-Nostra (en meme temp)."

Re: Maud Sarr

Peter, het lijkt of jij meer weet? Heb je in dat milieu vertoefd? Je bijdragen zijn cryptisch omschreven maar altijd heel affirmatief. Kan je ons meer en completere info geven (bijvoorbeeld eigen topic aanmaken in de rubriek Hypothesen)?

Re: Maud Sarr

Mauds nieuwe VdB-story

Maud Agnès Madjica Sarr, de call-girl die gisteren schandaal schopte in het VTM-journaal, heft nooit één van de beroemde namen waarmee zij zwaait tot haar eigen clientèle mogen rekenen. Haar vakkundige beschrijving op televisie van de perversiteiten waaraan volgens haar gewezen eerste minister Paul Vanden Boeynants, de gewezen procureur des konings te Brussel Henri Jaspart, de huidige procureur te Nijvel Jean Deprêtre en rijkswachtcommandant François zouden hebben deelgenomen, vergt enige vergelijking met het verhaal dat zij vorig jaar bij haar ondervraging deed.

Bron: Het Laatste Nieuws | 14 februari 1990

EXCLUSIEF – Kolonel Vernaillen over de Roze Balletten, de Bende, François en … VdB – Ze dreigen met … Paul – Klacht vader en zoon VdB tegen call-girl

"Reeds vorige week heeft het gerecht een onderzoek tegen onbekenden ingesteld wegens aanranding van de eerbaarheid inzake de Roze Balletten van de jaren '70". Zo luidde de enige en laconieke mededeling van het parket gisteren.

Er rest hoedanook veel te onderzoeken. Paul Vanden Boeynants en zijn zoon hebben alvast klacht ingediend tegen de call-girl Maud Sarr, die de gewezen eerste minister van perversiteiten met knapen van dertien had beschuldigd. Precies een week vóór de Brusselse politicus voor de parlementaire onderzoekscommissie banditisme en terrorisme moet verschijnen, staat hij daarmee alweer in het middelpunt van een controverse.

Over een mogelijk verband tussen de Roze Balletten en de Bende van Nijvel stelt ook kolonel Herman Vernaillen zich sinds lang vragen. In een exclusief interview met Yves Barbieux onthult de gewezen officier van de Rijkswacht hoe hij in grote drugonderzoeken op de naam Vanden Boeynants botste: "Commandant François dreigde dat hij steeds het geheime telefoonnummer van 'Paul' kon draaien".

Over zijn vermoedens inzake de rol van Paul Vanden Boeynants, zegt Vernaillen destijds zowel generaal Bernaert als onderzoeksrechter Bellemans te hebben ingelicht. Kolonel Vernaillen haalt ook uit naar onderzoekers die thans nog in functie zijn: "Er was verraad bij de Rijkswacht".

De gewezen advocaat-generaal bij het Hof van Beroep te Brussel, Jean-Pierre Jaspar, die door Maud Sarr ook als deelnemer aan de Roze Balletten was aangeklaagd, verhaalt anderzijds in een interview met Stephan Verheyden hoe hij de call-girl destijds deed veroordelen: "Misschien greep zij nu haar kans om zich te wreken."

Bron: Het Laatste Nieuws | 15 februari 1990

8

Re: Maud Sarr

Niettemin moet er in dit verband wel op worden gewezen dat onderzoeksrechter Troch op 14 februari 1990 opdracht gaf - "gelet de huidige evolutie" - om opnieuw Sarr te ondervragen. Dit verhoor vond plaats op 28 februari 1990. Hierin deelde zij mee De Staerke alleen van horen zeggen te kennen; zij had hem nooit gezien of ontmoet. Verder legde zij uit:

"Dat zij indertijd gewerkt had voor rekening van Lydia Montaricourt en van Madame Claude, dit wil zeggen Claude Grudet (*). Zij werkte als gezelschapsdame. Zij vergezelde het cliënteel om met hen te gaan dineren etc. Zij verzekert hierbij met het cliënteel nooit de liefde te hebben bedreven zoals Sonia (Sonia (...), een vriendin van haar) wel deed. (...). Het was ook zo dat Sonia buiten medeweten van Lydia apart nog omging met de cliënten, teneinde Lydia geen deel van de winst te moeten betalen. Met welke personen zij zich prostitueerde, daarvan ben ik niet op de hoogte. Ikzelf kan niet zeggen of Sonia in contact geweest is met prominente personen zoals (...), (...), (...)."

"Wat deze personen betreft heb ik reeds voldoende verklaringen afgelegd aan diverse politiediensten met de nodige gevolgen in de pers. Ik verklaar hieromtrent dat hetgeen in de pers is verschenen nopens deze drie personen de waarheid was, verklaring die ik bevestigde voor commissaris Dorpe van het hoog comité van toezicht. Hetgeen ik heb verklaard heb ik destijds zelf gezien. Ik weet dit niet van horen zeggen. Ik herhaal, ik heb die feiten gezien in het appartementsblok Brazilia te Schaarbeek. Ik heb deze gezegdes ook bevestigd voor de heer onderzoeksrechter Bulthé te Brussel."

Ook stelde zij:

"Ik moet U hier ook zeggen dat ik nooit heb horen spreken over enige afpersing i.v.m. hetgeen ik hierboven heb verklaard. Wat het filmen van sekspartijen betreft ben ik van mening dat deze enkel dienden om Lydia zelf te beschermen."

Bron: Verslag Tweede Bendecommissie (bijlage 3)

(*) Ze bedoelen Fernande Grudet, zij had als bijnaam Madame Claude. In de jaren 60 en 70 maakte ze naam en faam met een uitgebreid netwerk van luxeprostituees. Haar meisjes zouden onder meer de sjah van Iran, de Amerikaanse president John F. Kennedy en Fiat-baas Gianni Agnelli diensten hebben bewezen.

Op haar hoogtepunt heerste ze over een netwerk van ongeveer 500 vrouwen en een handvol jongens die zich voor 1.500 tot 2.300 euro per nacht ten dienste stelden van toppolitici, filmsterren, zakenlui en andere cliënten uit de hoogste kringen.

In ruil voor de confidenties die de callgirls van Madame Claude wel eens ter ore kwamen, genoot de hoerenmadam bescherming van hogerhand. Aan dat verhaal kwam echter een einde met het aantreden van president Valéry Giscard d'Estaing, die de strijd aanbond met het souteneurschap.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

9

Re: Maud Sarr

Procès du témoin des "ballets roses". Maud Sarr: quatre ans de prison

Les "ballets roses" faisaient "la une" des journaux il y a près de deux ans. Des noms de personnalités avaient été cités par une serveuse de charme qui joua le rôle de "témoin vedette" au petit écran. Maud Sarr, Parisienne de naissance âgée de 43 ans, paya cette célébrité scandaleuse par quelques interrogatoires serrés à la PJ de Namur.

Si l'enquête sur les "ballets roses" s'est ensablée, d'autres activités de Maud Sarr ont éveillé la curiosité des enquêteurs. Le "témoin-vedette" de VTM a dû s'expliquer sur sa participation à deux agressions à main armée et sa complicité dans un trafic international de chèques volés.

Maud avait un amant de treize ans de moins qu'elle, Patrick Pilarski (*), qui purge cinq ans de prison. Deux hold-up à charge du couple: l'un au bureau des postes de Campenhout; l'autre contre une station Texaco, à Keerbergen. Puis une trentaine de chèques volés.

Maud Sarr avait comparu devant la présidente Hauzeur. Son système de défense? Elle était battue, terrorisée par son Patrick. Son avocate, Me Michèle Loquifer, invoqua l'article 71 du code pénal, la contrainte qui ne lui laissait plus que le choix d'obéir.

Mais il y avait quelques lézardes dans le mur de la défense. Parmi les trente chèques frauduleusement écoulés par Maud, l'un d'eux avait servi à payer des vêtements "class" et de la lingerie fine. On devine la réaction du procureur du Roi, Mme Geneviève Molle: Alors, Madame Sarr, votre compagnon a-t-il dû vous battre pour aller faire ces achats? Le dossier établit aussi que Maud écoulait des faux chèques pendant que son amant était à l'étranger et, pire, même après qu'il fut incarcéré.

Jeudi matin, la présidente Hauzeur a condamné Maud Sarr à quatre ans de prison. La notion juridique de "contrainte" est précise: il faut que le mal grave, injuste et imposé de l'extérieur ne constitue pas seulement un danger certain, il faut encore que ce danger soit "actuel". En clair, Maud pouvait, si elle n'avait pas manifesté elle-même la volonté délibérée de vivre de revenus illicites, s'échapper de cette contrainte pendant que son jeune amant était à l'étranger ou en prison.

Maud Sarr n'a pas tenu la promesse faite à son avocate de venir à l'audience de jeudi. C'est donc sans difficultés que le Mme le procureur Molle a obtenu du tribunal un ordre d'arrestation immédiate.

Bron: Le Soir | Guido Van Damme | 4 oktober 1991

(*) Zie ook het topic over de zoekactie in Adinkerke » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

10

Re: Maud Sarr

Uit de nota's van Willy Acke. Het is moeilijk te lezen. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te reconstrueren:

Sarr Maud
Zie o.a. PV3131 van 14.3.1989

Paris 18 ième 13.6.1948
5002 Namur, Saint-Gervais
Rue du Gembloux 311

Werkt in de Red Mills
Pooier was Miletic Micha [onleesbaar]
Erna Rue de Marché [onleesbaar] -> 1980

Stopt -> '82 dan -> de [onleesbaar], na kennismaking met Pilarski Patrick

Bevalt op 20/12/1986 (dag moord Ramadan Dodack)
Herkent Lekeu op foto
Ontkent drugs gekregen, met hem relatie gehad.

Sluit niet uit dat Lekeu aan andere prostituees drugs leverde [onleesbaar]

Pilarski op 19/6/1987 verlaten.
Had haar verplicht gesloten cheques te doen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube