81

Re: Willy Van Cutsem

Johan, heel hard bedankt voor je getuigenis. Ik heb zelf ook nog een paar vragen, maar ik kan me voorstellen dat je niet op alles een antwoord weet, wat geen enkel probleem is.

Wat deed u vader voor hij het café De Pomp begon? In welk jaar is het café geopend? Is er een bepaalde reden waarom het café criminele gasten aantrok?

Toen hij vrij kwam, heeft hij het café overgelaten. Weet jij toevallig wie het café heeft over gekocht? Heeft hij ooit problemen gehad omdat hij met het criminele milieu gebroken heeft. En weet je toevallig hoe hij aan het geld kwam om het Binnenhof te beginnen?

Had je vader nog andere eigendommen (buiten café De Pomp): huizen, appartementen, garageboxen (zegt bv. Beau Site je iets)? Waar woonden jullie begin jaren '80? Wat voor wagen had je vader? En als laatste: Wat voor wapen had je vader (en had één of meerdere wapens)?

Misschien moet er ook iemand een oproep doen op de Franstalige fora of de nachtportier van De Mustang met de naam Jacky iemand iets zegt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Willy Van Cutsem

Ben wrote:

Wat deed u vader voor hij het café De Pomp begon? In welk jaar is het café geopend? Is er een bepaalde reden waarom het café criminele gasten aantrok?

Mijn vader werkte als onderhoud technicus bij Wanson. Ik heb altijd gehoord dat De Pomp altijd een "ander" soort cliënteel aantrok, zelfs voor mijn vader het had overgenomen. Waarom dat weet ik niet.

Ben wrote:

Toen hij vrij kwam, heeft hij het café overgelaten. Weet jij toevallig wie het café heeft over gekocht? Heeft hij ooit problemen gehad omdat hij met het criminele milieu gebroken heeft.

Ik weet niet aan wie het is overgelaten, bij mijn weten heeft hij daarna totaal geen contact niet meer gehad met milieu, enkel Jacky de portier van De Mustang die kwam soms wel is langs.

Ben wrote:

En weet je toevallig hoe hij aan het geld kwam om het Binnenhof te beginnen?

Yes, ik weet dat mijn vader me altijd zei dat hij één bankdirecteur voor altijd dankbaar was, omdat die man hem het geld geleend had om het Binnenhof te kopen en restaureren, andere banken waren niet geinteresseerd om mijn vader geld te lenen toen. Die bankdirecteur was ook klant bij ons zij en ik merkte echt dat mijn vader die man op prijs stelde omdat hij hem toch die kans had gegeven.

Ben wrote:

Had je vader nog andere eigendommen (buiten café De Pomp): huizen, appartementen, garageboxen (zegt bv. Beau Site je iets)? Waar woonden jullie begin jaren '80? Wat voor wagen had je vader? En als laatste: Wat voor wapen had je vader (en had één of meerdere wapens)?

Mijn vader is pas eigendommen beginnen vergaren toen het Binnenhof goed begon te draaien dus, Binnenhof is geopend in 1985 en voor zover ik weet is mijn vader enkele jaren later ook begonnen met het kopen van huizen en deze om te bouwen tot gemeubelde flats.
In de jaren voor De Pomp woonde wij in een apartement te Machelen dat eigendom was van de moeder van mijn vader. Mijn vader reed toen met een goudkleurige Toyota carina. Ik weet niet wat voor wapen mijn vader had, ik was toen als 8 jarige niet verondersteld te weten, he is eigenlijk per ongeluk dat ik dat daar heb zien liggen ooit.

Re: Willy Van Cutsem

IK geloof dat mijn vader De Pomp is begonnen in 1978-79.

Re: Willy Van Cutsem

jvc1971 wrote:

Waarom en door wie is Bruno eigenlijk vermoord? Zijn daar ergens artikels over op het forum?

Het is nooit opgehelderd. Hij sprak af met Jean Vandenabeele, een antiekverkoper, in Oostende. De juwelen die Bruno Vandeuren gestolen had zijn na de moord bij die Vandenabeele terug gevonden. Dat wil niet zeggen dat die voor de moord verantwoordelijk was. Het kan zijn dat Bruno die juwelen daar verborg in afwachting van een koper. Jean Vandenabeele werd verdacht van de moord maar nadien vrijgelaten. Bruno zou met hem in contact gebracht geweest zijn door Willy De Schepper, die af en toe ivm de Bende van Nijvel wordt genoemd.

Re: Willy Van Cutsem

Johan, weet jij wie Thierry Le Gitan, een vriend van Bruno zou kunnen zijn? Hij is de zoon van een ijzerhandelaar, waarschijnlijk een echte zigeuner of voyageur. Misschien is er via hem ook een band met de familie De Staerke.

Volgens mijn documentatie is De Pomp in 1986 op gemeentelijk bevel gesloten. Waarschijnlijk zat er op dat moment iemand anders in want de vader van Johan is in 1985 met het Binnenhof begonnen.

Re: Willy Van Cutsem

Op de Haachtsesteenweg was er een Waal dacht ik, die deed in wagen afbraak, ik herinner me dat mijn vader zei toen we daar is langs gingen dat die enkele jaren had gezeten voor overvallen, ik spreek nu van jaren 87-89. Die man sprak enkel Frans, misschien dat dat de vader van die Thierry was? Geen idee echter, weet enkel dat vader zei dat deze een heel zware jongen was voordien.

87

Re: Willy Van Cutsem

Ok Johan, ik doe even een poging, kun je even checken of onderstaande juist is en eventueel corrigeren of aanvullen? Hartelijk dank.

  • Groep A (kwamen zeker in de pomp): Kapllan, "Jacky" (1m90, portier van de Mustang), Vandeuren, Luc "rocky" VKB, Wim Van Lierde (portier De Pomp; opgepakt voor feiten op luchthaven), Philip "flupke" Van Engeland.

  • Groep B (kwamen vermoedelijk in De Pomp): Beijer, Bouhouche.

  • Groep C (kenden Willy maar kwamen niet in De Pomp): Franstalige schroothandelaar (wagens) met strafblad aan Haachtse Steenweg.

In welke groep horen Daniel Van Cutsem, "Bill" (Buslik?), Bultot, ...? Zijn er nog andere namen die we ergens kunnen plaatsen?

Re: Willy Van Cutsem

Dit schema klopt, Bultot van in de gevangenis in Vorst, Bill ook De Pomp, Daniel naam horen vallen maar geen klant in De Pomp volgens mij. Heb hier is goed over nagedacht en dit schema klopt mooi. Die motorbendes kwamen ook over de vloer destijds, Outlaws en/of Hells angels, het waren ook deze die voor vechtpartijen zorgde en overlast buiten.

Ik denk eigenlijk dat mijn vader hem destijds bedreigd voelde door zijn cliënteel en daardoor, een "ruige" portier en wapen nodig. Nu ik me daar nog is op toegelegd heb, bleek dus dat het ging om wapens gestolen bij de rijkswacht op de luchthaven van Zaventem. Mijn vader werd ervan verdacht deze geheeld/bewaard te hebben, maar deze zijn echter nooit niet bij hem teruggevonden.

89

Re: Willy Van Cutsem

Ok, merci. Dat lijkt me een mooie basis om verder op voort te gaan. Wat betreft de motorbendes, heb je nog zicht op de motards die met Luc Vankeerberghen optrokken? Waren er ook motorbendes uit het Brusselse die je min of meer kunt plaatsen of waar je je details van herinneren kunt (les Woods, bv., zegt je dat iets met kerels als "borax", "para" of "grand charles"?) Of uit Eigenbrakel/Waterloo (daar waren er een hoop motards zoals de "bende van Houdy", de sudisten of "les fauves")? Eventueel wat namen of "roepnamen" van die gasten? Het zal allemaal wel ver zitten veronderstel ik maar je weet maar nooit.

Re: Willy Van Cutsem

Namen van die gasten herinner ik me niet maar ik dacht altijd dat die uit Haren/Evere afkomstig waren.