1

Topic: G16

http://www.bendevannijvel.com/gfx/G16.jpg

Deze persoon werd gezien op de parking van de Delhaize in Eigenbrakel op 27 september 1985 omstreeks 20u10 in een wagen van het merk Opel, het oude type Commodore, met een donkere kleur. Op de plaats van de linkerzetel, op de achterbank, lag er een tas met een rechthoekige vorm, een donkere kleur en met een diameter van 10 cm. De plaats waar de wagen stond is gemakkelijk herkenbaar omdat het herschilderd is geweest op een grove wijze.

Beschrijving:

  • Leeftijd : 50 jaar

  • Lengte : 1.85-1.90 meter

  • Zware lichaamsbouw

  • beginnende bakkebaarden

  • grijzende haren

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2 (edited by Boemerang 12-10-2010 00:56)

Re: G16

Vanavond hier een debuut! Robotfoto G 16. Het blijft een restauratie dus fouten zijn voorbehouden! Zie ook bij G5 de nieuwe robotfoto. Forum » Robotfoto's

http://lh3.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TLOD4VfWmTI/AAAAAAAAAHE/gvVF0zHY3DY/G16%20gerestaureerd%202.%20copy.jpg

3 (edited by Boemerang 28-09-2011 22:40)

Re: G16

Gereconstrueerd uit flitsen (van daadwerkelijk 1 filmbeeldje voor de onderste gezichtshelft) die voorbijkomen in de reportage Devoirs d'enquête. Dankzij mijn lachwekkende eerdere pogingen dit portret zichtbaar te maken herkende ik meteen de onderste gezichtshelft. Natuurlijk was het ons niet gegund dat ze dat gezicht gewoon compleet in beeld  brengen dus moest ik alsnog wat kunst en vliegwerk uithalen om het gezicht compleet te krijgen. Enfin, ik acht hem redelijk betrouwbaar.Als we een betere versie willen, dan zal CWB er toch mee op de proppen moeten komen.

https://lh6.googleusercontent.com/-pgAuc8FD6KU/ToN4ijng5AI/AAAAAAAAB0I/qvMPzUZo_u8/Reconstructie%252520G16%252520lijst%252520copy%2525205.jpg

4

Re: G16

Puik!

5

Re: G16

Dit is de eerste maal dat ik deze lijn lees. Ik merk op dat de tekst van Ben van 2007, laatste zin waarschijnlijk een slechte vertaling is uit het Frans. Lees deze nog eens!

Iemand die veel reist, kent een beetje de look van de Europese volkeren. Ga uit België 300 km naar het noorden en 300 km naar het zuiden en je ziet in doorsnee andere gezichten en groottes. Ik ken Frankrijk een beetje en moet toch vaststellen dat dit toch niet volledig in die richting gaat. Ik vraag mij soms af of dit niet in doorsnee toch nog meer mediterrane volkeren zijn bv. uit Italie of uit het legioen, kortom huurlingen of maffioso.

Re: G16

Volgens mij heeft deze persoon een "hoog voorhoofd" en geen pony, ook dit zijn volgens mij stencilvlekken. Ik liet deze achtergrond zo om duidelijk te maken dat de foto's exact op de stencil-uitvoering liggen (met pupillen, neus, mond, ... op dezelfde plaats geschoven als waar ze op de stencil-uitvoering zitten).

Zelf moet ik bij het portret toch steeds een beetje denken aan Achille Haemers. Ook de lengte van 1.90 is hieraan debet. Hij werd eerder ook al eens veroordeeld omdat hij zoonlief met een wagen van en naar een overval hielp. De lengte-melding betekent dat iemand deze persoon ook buiten de Opel heeft zien staan.

Deach en Wolf melden op Tueries dat de Opel bij de pizzeria stond en dat Reus uit de passagierszijde stapte. De Golf met 2 andere daders stopte enkele meters verder. Bij de portret-beschrijving echter staat dat de Opel en G16 zich (eerder?) op een grof overschilderde plek op de parking van de Delhaize bevonden. Er staat bij dat de plek makkelijk is te herkennen maar dat is tegenwoordig dan schijnbaar niet meer zo. Iemand een idee waar op de parking dit had moeten zijn?

7 (edited by club_le-happy-few 08-10-2011 19:13)

Re: G16

Het probleem is dat men beweert dat bij de "vroege robotfoto's" er "manipulatie" is geweest en ze dus onbetrouwbaar zijn. De robotfoto's lijken vaak mediterrane types of Oost-Europese volkeren. Deze waren meestal wel kleiner in gestalte.

Maar zoals ik al zei. Ik weet niet of we die robotfoto moeten serieus nemen. Is het mogelijk dat men hen opzettelijk wilde doen lijken op leden van populaire bendes destijds? Veel van de Borains en De Staerke's hebben een "Zuiders" uiterlijk.

8

Re: G16

"Men" zegt inderdaad dat die vroege foto's onbetrouwbare manipulaties waren maar wie is die "men"? En moeten we dat zomaar geloven?

9 (edited by club_le-happy-few 11-10-2011 22:43)

Re: G16

Wat moet je wel geloven in dit onderzoek. Onlangs hoorde ik ook, dat bepaalde slachtoffers te horen gekregen "via officiële weg" (onderzoekers) hebben (in de jaren '80) dat alle "Bendeleden" niet langer meer in leven waren. Dat zou betekenen dat ze weten wie de Bende was, maar het niet naar buiten kunnen brengen. Ik heb dit gerucht van 2 personen gehoord, waarvan 1 die iemand van de slachtoffers kende. Weet niet of andere Aalstenaars op de hoogte zijn van deze geruchten. Het kan natuurlijk ook toogpraat zijn. Ik zie het bos door de bomen niet meer. Back on topic.

10

Re: G16

K& wrote:

Dit is de eerste maal dat ik deze lijn lees. Ik merk op dat de tekst van Ben van 2007, laatste zin waarschijnlijk een slechte vertaling is uit het Frans. Lees deze nog eens!

Inderdaad, dat is een Google Translate-vertaling. Vermits mijn Frans niet goed genoeg is om zelf iets beter te verzinnen heb ik het laten staan in de hoop dat iemand het zou opmerken.

De originele tekst is:

Cette personne a été vue sur le parking Delhaize à Braine-l'Alleud dd 27.09.85 vers 20.10 h à bord d'une voiture marque Opel type ancien genre Commodore de couleur foncée. Au milieu de la portière arrière gauche il y a une tache de forme carrée (dim. 10 cm) de couleur moins sombre. Cet endroit est facilement reconnaissable parcequ'il a été mastiqué et repeint d'une façon grossière.

club_le-happy-few wrote:

Het probleem is dat men beweert dat bij de "vroege robotfoto's" er "manipulatie" is geweest en ze dus onbetrouwbaar zijn.

Is daar eigenlijk ergens één bewijs van? Heb het al dikwijls horen vallen maar nog nooit iets over gelezen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube