1 (edited by swansongunsung 03-02-2012 12:45)

Topic: Swansongunsung verhoord

De Procureur des Konings van Neufchâteau, Vincent Cambier, heeft gevraagd dat ik verhoord worden, als verdachte, i.v.m. schending van beroepsgeheim en persmisdrijf. Op maandag 30 januari was ik verhoord, in Nederland. Dit i.v.m. met wat ik heb geschreven op deze website en ook de PV's dat ik heb geplaatst op Amerikaanse sites (bv. www.scribd.com).

Ik heb bevestigd dat ik ben wel "swansongunsung" op deze site en gezegd dat schending van beroepsgeheim en persmisdrijf niet van toepassing was, volgens de Belgische wetgeving. Ik heb gezegd dat wat ik heb geschreven is gewoon mijn vrijheid van meningsuiting en dat de PV's zijn bewijs.

2

Re: Swansongunsung verhoord

Succes swan, weten we ook wie klacht neerlegde?

3

Re: Swansongunsung verhoord

Swan, vermits ik hier onrechtstreeks betrokken partij ben, zou je mij kunnen laten weten (liefst via mail) over welke zaken het hier gaat? Dank u wel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Swansongunsung verhoord

Swansongunsung, je bijdragen dateren vooral uit de periode 2008-2010. Waarom hebben ze dan zolang gewacht om je te verhoren? Hebben ze je bijdragen nu pas gelezen? Ik veronderstel dat het vooral gaat om het dossier Van Brussel?

Re: Swansongunsung verhoord

Jaja, zo zie je maar weer. Eerst verneuken ze compleet een dossier met 28 dooien en als na 25 jaar iemand een paar documentjes online zet, vervolgen ze die maar. Jaren later, want sneller hadden ze niet door dat er wereldschokkende zaken bekend waren geraakt. Misschien dat Swansongung wel de enige wordt die omwille van bendegerelateerde zaken veroordeeld raakt.

Zie ik het nu verkeerd of is dit compleet schlemiel?

Re: Swansongunsung verhoord

Ben, niets specifieks over deze site. Zij hebben mij eenvoudig gevraagd als ik "swansongunsung" was op deze site en ook de "swansongunsung" die heeft vele PV's geplaatst op Scribd. Het is mogelijk ook, Ben, dat dit staat in relatie met mijn verhoor bij de politie in Luik in november 2009 (ik heb je op de hoogte gehouden). Zij stelden mij ook vraagjes i.v.m. "swansongunsung" op deze site en over PV's dat ik heb op internet geplaatst.

Vincent Cambier (procureur des Konings te Neufchâteau) had misschien deels gelijk i.v.m. mijn uitnodiging tot verhoor, zelfs als ik niets gedaan heeft dat strafbaar was. Ik heb geleerd, tijdens mijn verhoor, dat een vrouw (getuige, niet verdachte) bezwaren had dat ik een PV geplaatst had waar haar naam in voorkomt. Na het verhoor heb ik de PV opnieuw onmiddellijk gelezen. Ik had volledig vergrijp en heeft haar naam verwijderd van de PV. De PV zelf blijft omdat er staat erin veel zeer getailleerd informatie over corruptie.

Ik weet niet of deze vrouw een klacht tegen mij (en of de Belgische justitie, verantwoordelijk voor de lek) ingediend heeft. Ik heb gezegd dat de PV's zelf staan op een Amerikaanse site en zijn goed beschermd door de Amerikaanse wetgeving. Ik heb gezegd dat ik begrijp had dat de Belgische justitie not amused is met de plaatsing van de PVs. Maar ook dat dat niet voldoend is om de PV's te verwijderen. Ik heb gezegd dat ik goed op de hoogte was over de bepalingen van het beroepsgeheim en persmisdrijf en dat deze bepalingen niet van toepassing zijn.

Als iemand bezwaar heeft tegen een PV, of een deel van een PV, dan kan/zij hij altijd contact met mij opnemen (hij/zij kan gewoon klikken op "bezwaar tegen" ivm een document op scribd.com, dan ben ik onmiddellijk op de hoogte) en wij kunnen erover praten. Maar mijn recht op vrijheid van meningsuiting, met de PV's als bewijs, is zeer belangrijk voor mij.

Ben en dim (administrator op www.anneesdeplomb.be), jullie zullen meer gedetailleerd informatie ontvangen, via email, waarschijnlijk later in de week.

7 (edited by Raf 06-02-2012 15:58)

Re: Swansongunsung verhoord

Beste Forumleden, ik was helemaal niet van plan om dit ooit op deze site te plaatsen, maar gezien bovenstaand verhaal kan ik bijna niet anders. Zoals velen van jullie weten heb ik op dit forum ook een hele tijd foto's van verschillende bende gerelateerde plaatsen gezet, de diable, Temse, Nijvel, dat waren een beetje mijn favorieten. Sinds 2009 ben ik actief, zij het de laatste tijd wat minder, dit heeft zeker zijn redenen.

Zo ben ik begin Maart 2011 rond half 8 's avonds opgebeld geweest op mijn vaste lijn. Een persoon sprak Nederlands met Frans accent, en meldde me "dat het beter zou zijn om de bloemen en bomen te gaan fotograferen in plaats van de Bende locaties". Denk nu echt niet dat ik hier flauwekul vertel, verschillende mensen op dit forum hebben me al ontmoet, de herdenking op de parking Delhaize Aalst 2010 was door mij georganiseerd. Ben dus niet een of ander anoniem persoon die zich interessant wil maken.

Nu stel ik me net zoals jullie volgende vragen:

  • Wie was die persoon?

  • Hoe komt hij aan mijn nummer?

  • Is dit een flauwe grappenmaker of wat is de bedoeling?

  • Dienen we in de toekomst elk woord af te wegen wat we op dit forum plaatsen?

Iedereen zal gemerkt hebben dat Raf de laatste maanden minder post, ben wat voorzichtiger geworden .

Re: Swansongunsung verhoord

Raf, heb je een geheim nummer? Bv. De enige die toegang hebben in Nederland tot geheime nummers zijn o.a. de terroristische afdeling van het KLPD, wellicht toch iemand van de RW? Ook IP-adressen kunnen door opsporingsinstanties worden gecontroleerd.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

9

Re: Swansongunsung verhoord

Raf, ik geloof je (ik zou niet weten waarom niet, je bent niet de eerste die geïntimideerd wordt). Het betekent ook dat je ergens wel iets cruciaals aangeraakt moet hebben met één van die foto's van je.

10 (edited by Raf 06-02-2012 17:00)

Re: Swansongunsung verhoord

Ik heb geen geheim nummer. Heb gedacht dat dit de huidige eigenaar van het Diable Amoureux pand zou kunnen zijn. De originele lichtreclame, net zoals de woning zelf werden door mij gefotografeerd, zoals te zien op deze site (foto's lichtreclame in bezit van Ben). Om de reclame te kunnen bekijken dient men zich op privé-domein te begeven.

Het zag er allemaal nogal rommelig en verlaten uit, en dacht dat dit pand niet meer bewoond was. Nadien bleek dit niet zo te zijn, en misschien is de huidige eigenaar niet opgezet dat zijn woning en bewoner in een slecht daglicht gesteld worden. Dit is te begrijpen, maar dan zijn er andere acties te ondernemen dan iemand zo mysterieus opbellen. Bovendien dient hij nog steeds mijn identiteit en nummer te weten te komen.

Begrijpe wie kan!