Re: Swansongunsung verhoord

Raf, kan dus allen als iemand een IP adres kan achterhalen, en dat kan bij mijn weten alleen een RW of een speciale opsporingseenheid. Wellicht gaan mensen binnen de RW zich zorgen maken over de waarheid.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

12 (edited by LEO 06-02-2012 16:49)

Re: Swansongunsung verhoord

Ook ik kreeg te lezen, via een PM van een forum waar ik inlichtingen vroeg over het rekruteren van huurlingen, dat mijn aandacht voor de Bende van Nijvel nogal ver gaat en dat toch niemand gaat antwoorden. Spijtig genoeg heb ik alles 'gedeleted', wou mijn familieleden niet ongerust maken. Wel, wel, wel. Komt er beweging in de slangenkuil?

Re: Swansongunsung verhoord

Ik was verhoord bij de politie in Luik in 2009 omdat ik had iets geschreven over een getuige en haar verhaal, op deze site. Haar naam stond niet op deze site en de getuige was akkoord met wat ik had geschreven (ik had haar vooraf ontmoeten om over haar verhaal te praten). Maar een anonieme beller heeft haar geïdentificeerd, gebeld en bedreigt. De beller heeft gezegd dat zij moest stoppen met mij te praten omdat ik lid was van de Britse inlichtingendienst (wat 100% onzin is). De beller was op de hoogte van mijn echte naam. Zij was doodsbang and is naar de politie geweest.

Re: Swansongunsung verhoord

Uit bovenstaande blijkt dus dat er diverse instanties zijn die hier mee kijken, en conclusies trekken. Misschien dat men ook eens een keer wil kijken wat de mensen hier brengen en constructief hier mee gaan werken. Oh ja, aan zij die mee kijken: niet bellen zonder nummerherkenning. smile

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

Re: Swansongunsung verhoord

Wat we uit al deze verhalen van forumleden kunnen vaststellen is dat:

  1. Het forum nauwkeurig in de gaten wordt gehouden, gelezen en opgevolgd door mensen die op één of andere manier betrokken zijn bij de Bende van Nijvel (opdrachtgever, dader, logistieke medewerkers, financierders, ...).

  2. Deze betrokkenen nog in leven zijn.

  3. Deze betrokkenen nog altijd niet willen dat de waarheid aan het licht komt.

  4. Deze betrokkenen er alles aan doen opdat de waarheid niet gevonden wordt en er dus niet voor terugschrikken om forumleden te intimideren.

  5. Deze betrokkenen technisch kunnen achterhalen wie een forumlid is (zoals ze vroeger inzage hadden in de databank van de nummerplaten, hebben ze nu toegang tot onze IP-gegevens of andere middelen).

Benieuwd of er op tueries ook forumleden benaderd werden. Moeten we ons dan toch beginnen zorgen maken over de afwezigheid van Murcielago, Renne, Onderzoeksrechter, ...

Re: Swansongunsung verhoord

Die conclusies van je zijn tekort door de bocht. Laten we elkaar nou niet gaan zitten gek maken, en vooral het hoofd koel houden.

17 (edited by Mistery 07-02-2012 03:51)

Re: Swansongunsung verhoord

Hey Noorderling, het gaat niet om wel of niet kort door de bocht, maar om het feit dat forumleden (of althans sommigen) door overheden/instanties of ... (vul maar in), in de gaten worden gehouden. Mogelijk dat daarom bepaalde forumleden de spreekwoordelijke "eieren voor het geld" hebben gekozen en met dit forum zijn gestopt. Mogelijk dat onze Franstalige vrienden ook soortgelijke ervaringen hebben.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

Re: Swansongunsung verhoord

Ik ben het daar dus niet mee eens Mystery. Kijk swan heeft de officiële instanties achter zich aan gehad, maar die weet ook precies waarom dat is. Bij de andere zaken (Raf  en LEO) weten we niets. Daar is geen enkel bewijs. Geen enkel bewijs dat hier daders of instanties achter zitten. Dus aub wel gewoon helder blijven nadenken en al zeker geen paniek zaaien of rare en onwaar conclusies trekken.

19

Re: Swansongunsung verhoord

Ik heb weet van iemand op tueriesdubrabant die verregaande bedreigingen gekregen heeft wegens te opzichtig snuffelwerk, van iemand die dicht bij bepaalde verdachten uit CEPIC-kringen stond en door het proberen uitbrengen van informatie compleet gekraakt geweest is, en van iemand die omwille van zijn kennis van bepaalde zaken het land ontvlucht is en nog steeds met een wapen binnen handbereik slaapt. Dat personen die te dicht bij de kern van de Bende-zaak komen onder druk gezet worden is niet nieuw. Vraag maar aan Schlicker.

En uiteraard worden deze sites in het oog gehouden. Door de CBW, maar niet alleen. Je zou wel een vreemde ex-dader zijn mocht je hier niet af en toe eens komen piepen naar wat boven komt drijven. Amory, Bultot en Beijer alleen al zitten vaak genoeg op de Franse sites, en mogelijk slechts omdat hun naam in de dossiers genoemd wordt? Geen twijfel dat de eigenlijke daders het allemaal volgen.

Wat Raf en LEO betreft, ik heb geen reden om aan hun beweringen te twijfelen. Ik ben hun dankbaar dat ze deze informatie met ons delen.

Re: Swansongunsung verhoord

Het bekomen van een IP adres is mits enige kennis of ingehuurde kenner niet zo moeilijk. Je IP adres blijft overal aan "kleven" net zoals een vingerafdruk. Als je dan ergens op het net een account hebt waarin je echte naam voorkomt, ik zeg nu maar iets, je Telenet of Belgacom account, dan is de nummer gelinkt aan de eigenaar. Je hebt alleen iemand nodig die iets kent van computers en Bob' s your uncle.

Ongeacht wie de bedreigingen uit, het is aangeraden voorzichtig te zijn. Er zijn een aantal zaken die je in acht kan nemen om je persoonlijke veiligheid te verhogen. Ik zou een lijst met tips kunnen opstellen. Het is een lang lijstje, maar als jullie dat willen kan ik dit wel even posten?

Servo per Amikeco