Re: Swansongunsung verhoord

Ik ben eens met Dim. Ik ben persoonlijk de slachtoffer van geen enkele poging tot intimidatie, maar andere mensen wél.

Re: Swansongunsung verhoord

DeadLetterBox, van mij mag je de lijst posten, of stuur hem naar mijn privémail. Misschien niet nodig maar tips kunnen nooit geen kwaad. Als ik dit zo allemaal lees: als je nog niet paranoia bent, wordt je het wel.

23 (edited by DeadLetterBox 07-02-2012 16:00)

Re: Swansongunsung verhoord

Wel, wie het ook is, iemand bedreigt toch wel een persoon m.b.t. het Bende van Nijvel-onderzoek. Ook al is het een soort grap, het is toch een reden om je persoonlijke beveiliging eens te gaan bekijken. Er zijn naar mijn inziens twee opties om de identiteit van forumleden te achterhalen, dat is ofwel een onderzoek via het internet naar de voorhande gegevens, ofwel doordat de "vergadering" die soms wordt georganiseerd, door een onuitgenodigde gast werd bijgewoond.

Dus dan moet je kijken wie er op die vergadering was, hoe zijn die mensen uitgenodigd, zijn daar persoonlijke gegevens uitgewisseld?(misschien is de informatie bekomen door een lid) Of misschien zijn de aanwezigen naar hun huis gevolgd? Ik zal je mailen michiel. Als hier nog mensen wat tips willen, laat het weten, als er veel vraag naar is zal ik het op het forum posten.

Servo per Amikeco

Re: Swansongunsung verhoord

Storm in een glas water, pffff. Iedereen paranoïde. Leo had het via een ander forum. Bij Raf had het mogelijk te maken met een huiseigenaar. Mensen, blijf helder en ga dit jezelf niet aan doen. Ik zeg je: het zijn sprookjes. Ik kan er om lachen. Op dit forum kan je vrijuit spreken. Want anders was ben zelf allang onder druk gezet. Ik herhaal mezelf: ga elkaar nou niet zitten gek maken!

25

Re: Swansongunsung verhoord

Noorderling heeft gelijk hoor. Buiten Swan is er niets concreets. Het zijn details die ieder voor zich moet inschatten. Voor mij is het duidelijk: sommige mensen hebben niet graag dat ik rondvraag in hun milieu, het huurlingenmilieu dus. Okay voor mij hoor. Er zijn wegen genoeg te bewandelen.

26

Re: Swansongunsung verhoord

Dat de vergadering door een ongenode gast werd bijgewoond is zelfs niet nodig. Goed kijken en nummerplaten opschrijven is al genoeg. Herinner je ook nog de keer dat we in Aalst het Osbroekpark verkend hebben en een mannelijk persoon een abnormale interesse had in ons doen en laten, K& is er toen zelfs op afgestapt. Is allemaal op dit forum te lezen.

Ben, een vraag, heb jij al naar aanleiding van dit forum rare emails of toestanden meegemaakt?

Re: Swansongunsung verhoord

Feit is wel dat iemand naam, adres en telefoon heeft bemachtigd van een forumlid. Dit vereist toch wel enige kennis, tenzij het niet Bende van Nijvel gerelateerd is en het iemand is die hij kent. Nu ja ongeacht, voorzichtigheid is altijd geboden. Het lijkt paranoïde, maar in sommige sectoren moet je een beetje paranoïde zijn om succesvol te blijven.

Industriële spionage, privé detective bij een vecht-scheiding, verzekeringen, noem maar op. Jan Modaal kan het onderwerp worden van spionage voor hij het weet. En zeker als je gaat graven in een put die door heel wat mensen ongetwijfeld liever wordt dicht gehouden.

Servo per Amikeco

28

Re: Swansongunsung verhoord

Ik wil na het nalezen van dit thema toch even benadrukken dat het geenzins mijn bedoeling was of is om iedereen de daver op het lijf te jagen. Gewoon een melding van wat er gebeurd is. 's Avonds om half acht gaat de vaste telefoon, ik neem op:

"Spreek ik met mijnheer (...) ?"
"Ja."
"Mijnheer, het is beter in de toekomst de bloemen en bomen fotograferen te gaan dan de plaatsen bezocht door de Bende van Nijvel."
"Hoe bedoel je?"
Hangt op.

Het is ongeveer zo geweest, het was een Franstalig iemand die slordig Nederlands sprak.

29 (edited by Hestur 07-02-2012 21:26)

Re: Swansongunsung verhoord

Straf. Hoe dom kun je als Bende zijn (als het bendeleden waren en geen verongelijkte eigenaars), dat je 25 jaar na de feiten mensen die uit interesse foto's gaan nemen, bedreigt? Dat je zulke grote risico's neemt? Ik geloof het verhaal wel, maar het is op z'n minst bizar.

Raf, ooit de politie gebeld of proberen te achterhalen wie dit was? Lijkt me sterk genoeg om de CBW mee lastig te vallen. Welke locaties heb je bezocht kort voordat je gebeld werd; heeft iemand er u gezien?

30

Re: Swansongunsung verhoord

Heb het gewoon gelaten zoals het was, nadien ook niets meer gehoord. In 2010 verschillende malen in Temse geweest, Diable ook, maar hier in 2009 meer. Als je parkeert bij deze plaatsen val je direct op, het niet zo anoniem als de parking van de Delhaize. Mijn organiseren en duidelijk aanwezig zijn op de herdenking van de overval in Aalst kan natuurlijk ook geholpen hebben. Toen met de burgemeester van Aalst een hele tijd gesproken. Politie Aalst was ook op de parking. Pers was aanwezig.

Hoe meer je er over nadenkt, hoe minder onwaarschijnlijker het word.