Re: Boek: Crapule de Luxe

Doet me erg denken aan sommige praktijken bij onze oosterburen, in de 1930s » YouTube

En dan te bedenken dat Obama nu net Al-Quada steunt in o.a. Syrië en Libië.

92 (edited by LEO 06-09-2012 14:45)

Re: Boek: Crapule de Luxe

Ik heb ze nooit begrepen, die witte marsen en het neerleggen van bloemen. Het komt me over als een uiting van onmacht van de modale burger of erger nog, een schaamlapje om je eigen laksheid te verdoezelen. Regering en koningshuis knikten stilzwijgend ja en gingen over tot de orde van de dag: Niets dus!

Philoméne met haar bloemen en hare Louis in zijn wit hemd hebben zich in hun ogen onsterfelijk belachelijk gemaakt. Zolang ze maar blijven stemmen zoals ze al 50 jaar doen is er geen vuiltje in de lucht!

Er zijn andere manieren om je ongenoegen te laten voelen. Namelijk met de enige macht die we samen nog hebben: in het stemhokje! Uitsluitend mijn persoonlijke mening hoor.

Re: Boek: Crapule de Luxe

Ok, Leo. Toch denk ik dat er toen, die éne keer bij de Witte Mars, een echt gevoelde woede aan de basis lag. Zoiets van: we worden belazerd, we hebben het door, en het is nu genoeg geweest. Het stemhokje: theoretisch heb je gelijk, maar wat is het uiteindelijke verschil tussen de Katho's, de Libs en de Soss?

Het behouden van de status quo lijkt nog hun enige doel. Niet ademen, niet bewegen. Extreem rechts en links worden in quarantaine geplaatst. De rest zit op één hoopje in het centrum. Vastgeroest. Geen beweging in te krijgen zolang de massa naar het voetbal blijft zitten kijken.

94

Re: Boek: Crapule de Luxe

+1 voor Leo

95

Re: Boek: Crapule de Luxe

Walter, laat me ze de traditionele Vlaamse partijen noemen. Zij die roeien met de riemen die ze nog hebben maar die hun bootje langzaam zien zinken. Ze kunnen geen storm meer aan. Ze dekken elkaar in tot over de taalgrens. Ons kent ons, weet je wel.

Zoals je ondertussen weet betrek ik de Roze Balletten mee in mijn gedachtengang naar de Bende van Nijvel. Leden van één Waalse partij komen veelvuldig voor in wat daar gebeurt is. Ik ga geen namen noemen, die weet je sowieso ook. Aanhangers van deze partij blokkeerden ook veelvuldig het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Justitieel gesjoemel om toch maar de ware toedracht te verbergen. En tot nu toe lijkt het nog te lukken ook. Teveel mensen die op het goede spoor zaten werden in de verdomhoek gedrongen, door de politiek !

Re: Boek: Crapule de Luxe

Leo, ik volg je wel, maar kan men die politieke touwtrekkers via het stemhokje buitenspel zetten, volgens jou? Kan men het systeem veranderen met inachtneming van 'hun' spelregels, die er net op afgestemd zijn de status quo te cementeren?

97

Re: Boek: Crapule de Luxe

Neen Walter, veranderen zal er niets. Zeker niet omdat zoals de dag van vandaag de politiek een familiebezigheid is geworden. Het zal nog generaties duren voordat er licht in de tunnel komt in verband met hun machinaties. In het geval van de Bende van Nijvel lopen alle sporen dood. Geen bewijzen = geen beschuldigingen.

Re: Boek: Crapule de Luxe

Even terug on topic: ik ben het boek aan het lezen (zit ongeveer in de helft) en moet zeggen dat ik het toch nog toe zeker de moeite vind. Het is wel niet altijd even makkelijk geschreven en vereist toch wel wat oplettendheid van de lezer. Ik betrap mezelf er continu op dat ik zit terug te bladeren: "Wacht, waar had ik daar nu al eens iets over gelezen?" Ik zou Walter er bijna van verdenken met opzet dingen op een wat diffuse manier doorheen de hoofdstukken te hebben verweven. tongue

Maar goed, Walter, aangezien je wel actief bent op dit forum, hoop ik dat je misschien een paar van mijn vragen kunt beantwoorden. Misschien eerst de makkelijke vraag? smile In de flap staat dat je je na je militaire carrière verdiept hebt in 'intellectueel eigendom en beursanalyses' en dat is ook wel te merken aan de tekst. Een goed begrip van bepaalde economische en monetaire concepten en wat inzicht in de werking van banken en internationale beurzen is mooi meegenomen bij het lezen van het boek. Daar ontbreekt het mij spijtig genoeg wel wat aan en ik vroeg mij af of je geen suggesties hebt wat voor lectuur mij op weg kan zetten om mij daar wat verder in te verdiepen.

Laatst zag ik de documentaire 'Money as Debt' (www.themoneymasters.com) en ik moet zeggen dat ik helemaal van mijn sokken geblazen werd van wat ik daarin getoond werd: 'fractional reserve lending', centrale banken die privaat (!) eigendom zijn en de wereldeconomie kunnen controleren door de hoeveelheid geld in omloop te beïnvloeden, wat geld eigenlijk is en monetaire alternatieven, historisch belang van de goudstandaard, ... Razend interessant allemaal en ik wil er meer over weten.

Mijn andere vragen zijn wat concreter. Er zit een stevige bibliografie bij het boek, maar het is niet altijd duidelijk welke info vanwaar komt. Er is geen expliciete bronvermelding en ik veronderstel dat veel info ook komt van je gesprekken met, en de schrijfsels van, generaal Alex Winter. En misschien zijn sommige passages eerder speculatie van jouw kant? Op p.290 staat zo bv. een quote van wat Roy verteld i.v.m. de positie van de staatsveiligheid, een quote die ook wel interessant is m.b.t. de Bende van Nijvel en de rol van de staatsveiligheid daarin, rekening houdend met het kluwen rond WNP, CEPIC, en andere internationale inlichtingendiensten: "Daarvoor werd ze [de staatsveiligheid] op de vingers getikt door de Amerikanen ... Daar had de baas van de staatsveiligheid [Raes] dan weer lak aan. Die vond dat de Amerikanen hier al genoeg in de pap te brokken hadden." Komt dit uit de notities van de generaal?

Iets anders waar ik kop nog staart aan kreeg, en wat mij pas in Hoodstuk II.8 (vanaf p.191) duidelijk werd: minister Koller(skowski) is toch Jean Gol?

Ik weet niet zoveel over de officiële versie van de moord op Lumumba (en moet bekennen dat ik er niet veel over opgezocht heb), maar is het gedocumenteerd dat de schoonvader van de generaal daarin betrokken was (p. 209)?

Ik vond het wel intrigerend te lezen dat Kennedy aandrong op monetaire hervormingen (p.40) en Soekarno een Aziatische 'gold backed' munteenheid wilde creëren (p.50, 59, 249), en dat het voor beiden ongeveer tegelijkertijd wel heel faliekant afliep. Dat deed mij denken aan iets wat ik laatst las (weet helaas niet meer waar), dat Khadafi plannen had voor een Afrikaanse munt en DSK een soort IMF-munt wilde oprichten die niet alleen afhankelijk was van de dollar. Weet jij hier misschien meer over?

Re: Boek: Crapule de Luxe

Dat van Khadafi klopt maar het omverwerpen van zijn regime heeft alles te maken met de Arabische Lente, een product van de mensen ons Irak en Vietnam brachten en alles te maken heeft met het doorbreken van de huidige regimes en hun agenten een kans te geven om de nieuwe regimes te manipuleren en infiltreren zodat de oliegebieden onder hun controle vallen.

Servo per Amikeco

Re: Boek: Crapule de Luxe

hiciacit, bedankt voor je interesse en je reactie via dit forum. Ik weet niet of dit de juiste plaats is om de inhoud van het boek te bespreken. (Ben?) Eventueel via private e-mail. Ik probeer je vragen één voor één te beantwoorden.

Monetaire-financiële kennis: is in feite essentieel om de wereld te begrijpen, maar is voor 90% van de mensen 'te ver van hun bed'. Dat is een perfecte set-up voor degenen die het systeem misbruiken om machtsposities op te bouwen en ondertussen ook om een economische oorlog te voeren en de infrastructuur van hele landen over te nemen. Zie Griekenland. Men vindt de gebeurtenissen in de financiële wereld heel vaak te ingewikkeld om zich er zelf een mening over te vormen. Dus vertrouwt men er op dat het 'wel in orde zal zijn.' Niet dus. De zaak is meestal heel eenvoudig, simpel als een boerenbedrog. Een gigantisch boerenbedrog dan wel. Moeilijke woorden en de rookgordijnen van de 'talking heads' van de media camoufleren de machinatie. En waarom wordt er in de scholen niets geleerd over geld, wat het is, waar het vandaan komt?

Gelukkig zijn er op internet heel goede en eenvoudige uiteenzettingen te vinden over ons economisch-financieel-monetair systeem. De essentie van het boerenbedrog ligt hierin dat de Federal Reserve (FED), de geldschieter van de wereld, in feite een privé-bank is. Het gevolg hiervan is dat de 'soevereine' naties interesten moeten betalen op hun staatsschulden. De FED bepaalt de geldhoeveelheid, de interestvoeten en controleert zo de economische boom-bust cycles van de halve wereld. Waar haalt de FED het geld vandaan: NERGENS! Ze 'drukken' het simpelweg. Er is geen goudreserve of goud-koppeling meer sinds 1971. De USA heeft dus in de laatste 40 jaar overal ter wereld 'echte spullen' kunnen kopen met bedrukte papiertjes. Bijvoorbeeld olie. Stel je voor dat de OPEC betaald wenst te worden in goud i.p.v. Dollars! Oeps.

Via fractional banking en 'leverage' krijgt de geldaangroei bovendien een sneeuwbal-effect. Andere interessante vraag: wie zijn de (anonieme) aandeelhouders van de FED? Laat je niet afschrikken door de EENVOUD van de uiteenzettingen. Men denkt vaak 'dit kan het toch niet zijn?'. De basics zijn heel simpel, boerenbedrog, het wordt meer ingewikkeld bij de 'uitvoering' via financiële instrumenten en de afgeleide financiële producten. Je zal zeker je gading vinden op het internet (Google-YouTube) als je zoekt naar: fractional banking, origin of banking, Federal Reserve private bank, 'Creature from Jekyll Island' (boek door Griffin), Edward Griffin, Max Keiser, Webster Tarpley, Chris Hedges, ... Laat me nu al zeggen dat je terecht zal komen bij de Rothschilds, die dit systeem al 200 jaar geleden toepasten.

» YouTube
» YouTube