51 (edited by Merovinger 28-08-2012 12:47)

Re: Boek: Crapule de Luxe

Ondertussen draait de geldmachine meer dan ooit op volle toeren. Maar ja zoals noorderling al eerder zei: "de VS is op vredesmissie in de hele wereld" big_smile Euh noorderling, wie waren de Europese blanke inwijkelingen in de VS ook alweer die de natives in de pan hebben gehakt? roll

Re: Boek: Crapule de Luxe

Merovinger wrote:

Vergeten we ook niet de Lernout & Hauspie spraakherkenningssoftware die te goed werd en door de VS op een schitterende manier van de markt is gehaald opdat zij alleen het kan (mis)(ge)bruiken. De wereld van Minority Report is heden geen SF meer maar een feit.

In deze context is het PROMIS-verhaal ook interessant. De revolutionaire (jaren 70) software werd gestolen door CIA/NSA van de firma Inslaw, op gelijkaardige wijze: door gedwongen faling. Werd gebruikt voor 'back-door' toegang tot bankrekeningen, SWIFT en CHIPS, $-transfers, ... en zelfs tot bestanden van buitenlandse veiligheidsdiensten (aan wie men het systeem had verkocht).

Het programma doet aan data-mining, correlatie & interpretatie van data en 'voorspellingen'. Volgens 'Veterans Today' ligt PROMIS aan de basis van het nieuwe "wow-fantastische!" PALANTIR-systeem » www.palantir.com

Zie ook het verbod op gebruik van de software PGP Pretty Good Privacy, dat degelijke encryptie mogelijk maakte, ook voor communicatie tussen privé-personen. Omdat de crypto moeilijk te ontcijferen was, werd het gebruik ervan verboden. Wie het gebruikt, is dus onmiddellijk 'verdacht', net zoals iemand die in de USA zijn aankopen regelmatig cash betaalt.

Re: Boek: Crapule de Luxe

Merovinger wrote:

Ondertussen draait de geldmachine meer dan ooit op volle toeren. Maar ja zoals noorderling al eerder zei: "de VS is op vredesmissie in de hele wereld" big_smile Euh noorderling, wie waren de Europese blanke inwijkelingen in de VS ook alweer die de natives in de pan hebben gehakt? roll

Je kunt gerust lacherig doen over mijn opvattingen. Zonder de VS hadden we nu wereldmacht Duitsland gehad. Zonder de VS en de Marshall-hulp hadden we na de oorlog nog decennia lang in armoede geleefd. Zonder de VS was er geen world wide web. Konden we ook niet ouwehoeren op dit forum.

Ja dan kan je beter de indianen idealiseren (zoals Geronimo), die destijds nog in een middeleeuwse stammenstrijd verwikkeld waren en elkaar scalpeerden.

Ik ben van mening dat een wereldmacht goed is voor de aarde om zeg maar grootschalige oorlogen te voorkomen. En ja bij een wereldmacht daar horen ook vieze machtsspelletjes bij. Dat zou je ook hebben als Rusland, Mongolie, Turkijke of China de grootste wereldmacht waren geweest. Ik zeg dan alleen, dan ben je beter af met een democratisch land, zoals de VS.

Maar wees gerust, iedere wereldmacht gaat weer ten onder, of dat een duizendjarig rijk is, of korter. De 19e eeuw was de periode van Engeland. Industrieele revolutie was goed voor heel west-europa. De 20e eeuw was voor Amerika. Wetenschap, hoog onderwijs, technologie, commercie, lopende band, aandelen, investeringen brachten ook welvaart in west-europa. De 21e eeuw, lijkt die van China te gaan worden. Heel langzaam bouwen de Chinezen vliegdekschepen en doen alles om voor de komende tientallen jaren (zeldzame) grondstoffen veilig te stellen. En China ontwikkeld zich snel. In een stad als Beijing (20 miljoen inwoners) zie je bv. geen brommer nog op benzine rijden. Allemaal elektrisch.

Neemt niet weg dat we altijd kritisch moeten blijven op de wereldmacht. Dat doe ik ook. Met name bij vraagstukken waar het gaat om armoede-aanpak, ziektekosten en uiteraard haar buitenlandbeleid. Er zijn door de VS hele vieze spelletjes gespeeld vooral in landen waar een revolutie dreigde. En dit beleid gaat door tot op de dag van vandaag. Dat is het voordeel van wereldmacht zijn, dan bepaal je zelf de spelregels. En de VS is natuurlijk ook berucht om het veilig stellen van haar olie-belangen.

Echter om dan maar de Verenigde Staten met 1 hand gebaar weg te honen, dat is me te makkelijk. Dan snap je wrs niet hoe de wereldgeschiedenis in elkaar zit.

Overigens is het heel raar dat ik hier de VS loop te verdedigen, want ik ben zelf altijd erg kritisch op dat land. Er heerst daar discriminatie, er zijn grote migranten-problemen, er zijn ghetto's , er is armoede. De rijken betalen te weinig belasting. De politiek is gepolariseerd. enz enz. Toch neem ik het op voor ze. Omdat de zgn complot-mensen hier een verkeerd beeld geven van wat het inhoudt om een wereldmacht te zijn.

54

Re: Boek: Crapule de Luxe

noorderling, datzelfde Amerika steunde ook de Nazi's » www.dewaarheid.nu

55

Re: Boek: Crapule de Luxe

noorderling wrote:

Je kunt gerust lacherig doen over mijn opvattingen. Zonder de VS hadden we nu wereldmacht Duitsland gehad. Zonder de VS en de Marshall-hulp hadden we na de oorlog nog decennia lang in armoede geleefd.

Je kan de VS van veel beschuldigen maar niet van altruïsme. Ik raad je ook dit boek aan » De mythe van de "goede oorlog".

Ik kan mij ook niet herinneren dat iemand ooit aan de VS heeft gevraagd om een wereldmacht te worden. Zij hebben zichzelf uitgeroepen tot wereldmacht en geprofiteerd van de zwakte van Europa na WO II om andere landen binnen te vallen, zich grondstoffen toe te eigenen, zichzelf als de eigenaar van deze planeet te beschouwen (deze ook te vernietigen) en alle internationale regels naast zich neer te leggen.

Het is ook niet omdat de VS ons is komen redden van de nazi's dat wij nu niet kritisch mogen zijn tegenover hun imperialistische acties.

noorderling wrote:

Zonder de VS was er geen world wide web. Konden we ook niet ouwehoeren op dit forum.

Beetje heel kort door de bocht: "Het www is ontwikkeld vanaf 1991 door Tim Berners-Lee, een softwareontwikkelaar van de gebruikersondersteuningsafdeling van CERN, het Europese instituut voor kernfysica in Genève, en diens projectmanager Robert Cailliau. Doel van het www was om de informatieuitwisseling te vergemakkelijken tussen de wetenschappers die samenwerken in de veelal internationale projecten van CERN."

Bron » Wikipedia (Wikipedia, waarschijnlijk nog zo'n project dat niet had kunnen bestaan zonder de VS.)

??

noorderling wrote:

Ja dan kan je beter de indianen idealiseren (zoals Geronimo), die destijds nog in een middeleeuwse stammenstrijd verwikkeld waren en elkaar scalpeerden.

Laten we ze dan maar ineens uitroeien.?

noorderling wrote:

Ik ben van mening dat een wereldmacht goed is voor de aarde om zeg maar grootschalige oorlogen te voorkomen. En ja bij een wereldmacht daar horen ook vieze machtsspelletjes bij.

Zo’n beetje zoals atoomwapens. Niemand wil ze hebben, maar ze kunnen ervoor zorgen dat er vrede is. Ik weet wel andere manieren om vredevol samen te leven, en daar heb je geen wereldmachten voor nodig. Enkel een samenleving waar iedereen dezelfde rechten en plichten heeft, waar echte democratie is en waar iedereen dezelfde kansen heeft, waar er respect is voor elkaar en landen hun interne problemen zelf mogen oplossen.

PS: wat is een grootschalige oorlog? Ik vind de Vietnam-oorlog grootschalig, maar die is wereldmacht VS zelf begonnen. Dus zorgt de wereldmacht toch niet voor vrede?

noorderling wrote:

Echter om dan maar de Verenigde Staten met 1 hand gebaar weg te honen, dat is me te makkelijk. Dan snap je wrs niet hoe de wereldgeschiedenis in elkaar zit.

Ik snap redelijk goed hoe de wereldgeschiedenis in elkaar zit en veracht de rol van de Verenigde Staten. Ik haat niet het land of de mensen die er wonen, wel de politiek die de machthebbers van dat land voeren tegenover de rest van de wereld. Het vernietigen van landen voor grondstoffen of strategische belangen, het schaamteloos controleren van bijna de gehele wereldbevolking, inmenging in de interne politiek van landen, ... Imperialisme dat landen kapot maakt om er zelf beter van te worden. Mag jij mij eens uitleggen hoe je zo'n politiek kan verdedigen?

noorderling wrote:

?Toch neem ik het op voor ze. Omdat de zgn complot-mensen hier een verkeerd beeld geven van wat het inhoudt om een wereldmacht te zijn.

Nu ben je hier weer met je complot. Probeer nu toch eens uit te leggen wat volgens jouw een complot is of wat "complot-mensen" zijn. Als twee mensen samen afspreken om iets te doen, kan het ook al een complot zijn. Is een complot iets slecht? Of kan het ook goed zijn? Bestaan er geen complotten en is alles toeval? Is alles gewoon actie-reactie en heeft niemand controle over de handelingen die er gebeuren in de wereld?

Als Amerika Irak binnen valt, is dat toch geen toeval? Dan zit daar toch een bewuste strategie achter die bepaalde personen hebben bedacht? Officieel om Saddam van de macht te verjagen maar iedereen weet dat het een oorlog voor olie was. Hier was dus duidelijk sprake van een complot: door gebruik te maken van leugens en de angst van de bevolking na 9/11, is het Amerikaans leger Irak binnen gevallen. Een onafhankelijk land dat op geen enkele manier een gevaar was voor de VS (het was eerder andersom, dus eigenlijk had Irak Amerika mogen binnen vallen).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: Crapule de Luxe

Het grootste gevaar voor de 'wereldvrede' is de USA. Hun militaire acties zijn niet defensief. Niemand bedreigt de US. Ze volgen een offensieve imperialistische strategie. In navolging van de strategische inzichten van 'Zbig' Brzezinsky en de PNAC-denktank: America first (and second, and third..) and f...k the rest. 'Wie niet mèt ons is, is tegen ons.' Crazy, armed and dangerous.

Re: Boek: Crapule de Luxe

Ben wrote:

Het is ook niet omdat de VS ons is komen redden van de nazi's dat wij nu niet kritisch mogen zijn tegenover hun imperialistische acties.

Dag Ben, iedereen mag kritisch zijn, maar krijg zo stilaan het gedacht dat ze Noorderling aan het viseren zijn. 

Ben wrote:

Enkel een samenleving waar iedereen dezelfde rechten en plichten heeft, waar echte democratie is en waar iedereen dezelfde kansen heeft, waar er respect is voor elkaar en landen hun interne problemen zelf mogen oplossen.

Sweet dreams Ben. "SI VIS PACEM PARA BELLUM" val in herhaling. Mensen zijn veroveraars, en oorlog zal er altijd zijn. Wie dit ontkent is blind voor de realiteit. En ja er zijn daden die ik de Yankee niet kan vergeven (uitroeiing indianen, My lai slachting, ...) maar noem is één land die een schoon geweten heeft. Als wij hier op het forum is het goede voorbeeld geven, en alle daden van iedereen vergeven, dan breekt er hier op het forum geen derde wereldoorlog uit. lol

Bij deze vergeef ik iedereen voor al het slechte dat ze over mij gezegd hebben. Ik vergeef ook mijn baas waarmee ik vandaag een discussie heb gehad, en ik vergeef ook de rechter die Michel Martin heeft vrijgelaten. Daar Geronimo de laatste tijd meer tijd op het forum doorbrengt dan met zijn naasten, word dit ook aan Ben vergeven. big_smile

Re: Boek: Crapule de Luxe

Ben wrote:

Nu ben je hier weer met je complot. Probeer nu toch eens uit te leggen wat volgens jouw een complot is of wat "complot-mensen" zijn.

  • Ik vergeef alle mensen die beweerden dat de maanlanding in studio's was opgenomen

  • Ik vergeef iedereen die zei dat Paul McCartney is verongelukt en verwisseld

  • Ik vergeef de Roswell-believers

  • Lady-Di was een inside job? Ik vergeef je

  • Ben je gefascineerd door Bilderberg, Illuminati en de Vrij Metselaars? Bepalen zij in geheime ontmoetingen hoe de wereld zal worden bestuurd? Geloof je hierin, prima, ik neem het je niet kwalijk.

  • 9-11 is door de Amerikanen zelf gedaan. nu wordt het al moeilijker, ik erger me kapot, ... maar om in Geronimo zijn positivisme aan te haken: Ik vergeef het je! Enkel en alleen omdat ik jullie nodig heb om de Bende van Nijvel op te lossen... maar dat terzijde. wink

59 (edited by geronimo 28-08-2012 21:03)

Re: Boek: Crapule de Luxe

noorderling wrote:

- 9-11 is door de Amerikanen zelf gedaan.

Alleen voor vandaag, maar ik vergeef het u Amen. sad

60

Re: Boek: Crapule de Luxe

Geronimo, er wordt hier volgens mij niemand geviseerd, er wordt hier enkel gediscussieerd. Het lijkt misschien wat heftig, maar het is volgens mij geen complot. En om niet te hard als John Lennon te klinken: ja, zo'n maatschappij is een droom waar ik voor wil vechten (en het is volgens mij geen onbereikbare droom als de mensen zich niet langer laten misleiden en verdelen). Ik geloof ook niet in je stelling dat mensen veroveraars zijn, mensen zijn in de eerste plaats sociale wezens en daar is voldoende bewijsmateriaal voor.

Je zal ook niet veel landen met een schoon geweten vinden, maar we hebben het hier specifiek over de Verenigde Staten. Ik wil wel een 'hoofdstuk' landen openen, waar ieder land van de wereld afzonderlijk behandelt kan worden, maar dat gaat ons wat te ver brengen.

De Verenigde Staten is een interessant land om over te discussiëren omdat zij mogelijk betrokken waren bij sommige misdaden in België (Operatie Oesling, CCC, Bende van Nijvel, ...). Daarom is het ook interessant om naar de geschiedenis van dat land te kijken en haar strategie te bestuderen: hoe behandelen ze bijvoorbeeld andere (bevriende) landen?

Noorderling, mooi lijstje. Dus als iemand in één van die zaken gelooft, is hij (volgens u) een complotdenker? Theoretische vraag: Wat als blijkt dat een complotdenker opeens gelijk krijgt?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube