Re: Boek: Crapule de Luxe

Walter Baeyens wrote:

Dim, DLBox, jullie lange reacties zijn echt teveel eer voor Noorderling hoor. Je kan een paard wel naar het water leiden, maar je kan het niet doen drinken.

Ik ben het weliswaar niet eens met sommige standpunten van Dim, DLB, maar ik beschouw ze wel als forummaatjes. Het ging me eigenlijk om de toonzetting uwerzijds. Met zoveel stelligheid iets brengen dat ten hoogste discutabel is, vind ik te ver gaan, een zwaktebod, en dat laat ik dan weten.

Als u nu lang genoeg forumlid blijft en bijdragen levert aan het oplossen van de Bende, hoort u op een dag er misschien ook bij. lol en wie weet lees ik dan voor straf eens uw boek. Was getekend Noorderling, bijna 5 jaar actief op dit forum.

72

Re: Boek: Crapule de Luxe

noorderling, bijna 5 jaar actief op dit forum. Wat wil u daarmee zeggen? Ik vind het behoorlijk arrogant, maar dat is slechts mijn mening.

73

Re: Boek: Crapule de Luxe

noorderling wrote:

Als u nu lang genoeg forumlid blijft en bijdragen levert aan het oplossen van de Bende, hoort u op een dag er misschien ook bij. lol en wie weet lees ik dan voor straf eens uw boek.

Misschien is dat, voor iedereen die het nog niet gedaan heeft, een goed begin: het boek lezen waarover dit topic eigenlijk gaat. Moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik het al wel heb gekocht maar er nog niet in begonnen ben. Maar ik stel voor dat we dat allemaal doen, over twee maanden terug komen dan opnieuw beginnen met deze discussie.

(PS: voor degene die het niet door hebben, ik probeer met deze bijdrage even wat rust te brengen in dit topic voordat ik het zou moeten sluiten. Wat ik niet graag doe.)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: Crapule de Luxe

Mincky wrote:

noorderling, bijna 5 jaar actief op dit forum. Wat wil u daarmee zeggen? Ik vind het behoorlijk arrogant, maar dat is slechts mijn mening.

Arrogantie is het niet. Ik heb de afgelopen jaren veel mensen zien komen en gaan op dit forum. Hoogvliegers, laagvliegers en ééndagsvliegen. Voor alle lieden die er na al die tijd nog zijn, zou ik willen zeggen: wees er trots op. Samen staan we sterk.

Re: Boek: Crapule de Luxe

Ben wrote:

Misschien is dat, voor iedereen die het nog niet gedaan heeft, een goed begin: het boek lezen waarover dit topic eigenlijk gaat. Moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik het al wel heb gekocht maar er nog niet in begonnen ben.

Ai, ai, ... dat zijn dan slechte punten voor Ben en noorderling. tongue

Ik heb het boek wel gelezen. Mijn visie op bepaalde zaken/feiten/handelingen (politiek, financiële markten, oorlogen en opstanden, media, ...)  is hierdoor sterk veranderd. Ik ben dan ook  na het lezen van het boek nog kritischer geworden dan ik vroeger al was op al wat er gezegd/geschreven/gedaan wordt op onze blauwe planeet (en dat telt natuurlijk ook op wat Walter Baeyens zelf zegt en schrijft). Lees dus eerst het boek, dan zullen we verder praten. wink

http://farm4.staticflickr.com/3490/5829952683_7f96a4e19c.jpg

Re: Boek: Crapule de Luxe

Als 't 'm Walter van plan is duurzaam forumlid te blijven, dan zal ik er eens voor gaan sparen. Allé, 25 euro, 't is niet nix hé.

77 (edited by DeadLetterBox 31-08-2012 14:41)

Re: Boek: Crapule de Luxe

Kennis is macht Noorderling. En macht kent geen prijs. Ik beschouw mijzelf als sceptisch, ik zoek altijd naar de realiteitsfactor. Is het wel mogelijk? Wel, lees het boek, het opent perspectieven. Ik hoop ook dat Mr Baeyens nog lang lid zal zijn van dit forum, zijn bijdrage geeft ongetwijfeld een meerwaarde.

Servo per Amikeco

78 (edited by Biggus Dickus 31-08-2012 14:58)

Re: Boek: Crapule de Luxe

Koop ineens ook Handelaren des Doods van Andrew Feinstein en word helemaal van de sokken geblazen.

79

Re: Boek: Crapule de Luxe

En dan nog Legacy of Ashes (Tim Weiner), The Shadow World: Inside the Globeal Arms Trade (Andrew Feinstein), The Merger - The Conglomeration of International Organized Crime (Jeffrey Robinson), Dark Alliance: the CIA, the Contras and the Crack Cocaine Explosion (Gary Webb), Cocaine Politics: Drugs, Armies, and the CIA in Central America (Peter Dale Scott), A Terrible Mistake: the Murder of Frank Olson and the CIA's Secret Cold War Experiments (H.P. Albarelli), ...

Maar eerst en vooral het boek van Walter natuurlijk. wink

Re: Boek: Crapule de Luxe

Nu jullie het over 'lezen' hebben en 'wat te lezen': achteraan in Crapule de Luxe vinden jullie een bibliografie, waar iedereen zeker zijn gading zal vinden! Dim: Lectuur over MKUltra heb ik er niet in opgenomen en ik vermeld het project slechts kort omdat het zo crazy is dat bij de lezer onmiddellijk de neiging zou ontstaan om alles op de complot-berg te gooien. Realiteit overtreft vaak fictie.

In 'Tragedy and Hope' stelde onderzoeker Caroll Quigley na zijn onderzoek in 1966 reeds heel nuchter vast dat er inderdaad een kleine power-elite is die discreet aan de globale touwtjes trekt. Maar verder verbindt hij aan die krasse vaststelling enkel positieve gevolgen voor de mensheid. Heel raar. (Is het dan nog een 'complot' in Quigley 's ogen of enkel een globaal business-model? Noorderling weet hier beslist raad mee?)