81

Re: Willy De Schepper

is dit (Willy De Schepper) de verdachte ex-garagist waar die RW-Uzi werd getraceerd? Of was het een H&K?

Op een Instagram video van iemand dat op bezoek is in de garage (Porsche recup) van Willy De Schepper in Opwijk kwam ik volgend beeld tegen. Dit is trouwens ook Willy De Schepper op de foto. Opmerkelijk is het geweer tegen de muur, de poster van een bokswedstrijd, en een kerkhofbord boven de deur. Dit in beide landstalen, wat verwijst naar een begraafplaats in het Brusselse. Iemand die hier meer info over kan vinden? (Ik dacht dat deze details misschien interessant konden zijn.)

https://i.postimg.cc/rVWjM9rY/temp-Image-U4-Qz0m.avif

83

Bedankt voor de foto. Het geweer op de achtergrond lijkt me een “simpel” kermisgeweer.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

Ik heb met een vergrootglas gekeken naar dat "geweer". Ik zou zo direct niet durven stellen dat dit op een "simpel" kermisgeweer lijkt.

Dat Willy De Schepper gekend was in "boksmiddens" dat had ik al eerder in één van mijn boeken gelezen. Als we spreken over "boksmiddens" denken we ongewild aan Jozef Broeders (Temse 10 september 1983), die een bokser was indien ik me niet vergis.

Nu nog dat "kerkhofbord" onder de loupe nemen...

Hartelijk dank voor de foto!

85

Tja hij heeft ne snor, Usuwiel had ook ne snor, daarom is er nog niet echt een verband.

Volgens mij zoekt men beter verbanden tussen die porsche en bv zijn klanten. Bv. zijn die politie-Porsches die niet werden ingezet te Overijse bv. in zijn garage gepasseerd? Of dat wapen, heeft hij in schietclubs geweest? Is er een verband tussen de opdrachtgever en bv. luxewagens. Dan kijk ik naar de Pontiac-moord, de Saab turbo, de BMW in Lokeren,... hij heeft wel in een bende gezeten maar die gaan niet een Colruyt overvallen met een knuppel of naar Maubeuge rijden zonder remorque. Garagisten zijn slepers, ze hebben altijd hun gerief mee en een schoon vrouw. Maw waar zat die en wie zat die dan evt op te vrijen. De rest lijkt me voor insiders.

86

Bendeleider in beroep minder gestraft

De straf van 7 jaar cel, die Willy De Schepper (28), garagehouder uit Asse, eind april jl. kreeg van de Brusselse correctionele rechtbank, werd woensdag door het Beroepshof op 5 jaar teruggebracht.

De correctionele rechtbank veroordeelde De Schepper omdat hij als bendeleider een groot aantal misdrijven pleegde, waaronder gewapende overvallen, brandstichtingen, diefstallen met inbraak en oplichtingen.

Het Beroepshof twijfelde aan sommige betichtingen en stelde vast dat De Schepper door het afleggen van bekentenissen over andere feiten vatbaar blijft voor reclassering.

In deze zaak tekenden vier andere betichten eveneens beroep aan. Ze werden nu of vrijgesproken of bekwamen een opschorting van de uitspraak.

Bron: De Standaard | 30 Juli 1981

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube