Volledig eens met je post, behalve dan met het woord sukkelaar. Omdat hij tot op het laatste andere en echte sukkelaars geld wou aftroggelen via zijn vzw. En het zou mij minder gestoord hebben mocht ik de achterliggende zaken niet kennen.
Zoals reeds geschreven, ik heb contact opgenomen met hem ivm zijn vzw. Eigenlijk sloot je als lid een verzekeringscontact van het zevende knoopschat rechtsbijstand af. In ieder geval kon hij dat contact niet verder afsluiten aangezien hij buiten gevlogen is bij de maatschappij. Reden onbekend.
"- ten tweede bestaat er mogelijk nog altijd het risico dat de invloedssfeer van het verleden nog enigszins voortleeft hetzij bij nakomelingen van betrokkenen, hetzij binnen bepaalde (politieke of ideologische) groeperingen ... Dit zou er voor kunnen zorgen dat er toch nog altijd enig risico verbonden is aan het vernoemen van bepaalde personen i.v.m. bepaalde feiten."
Aangezien dit zijn nakomelingen betreft kan en wil ik daar niet verder op ingaan maar er zijn mij bepaalde zaken opgevallen in die zin. Het zal je vader maar wezen.
Nihoul is dood, moeten we dan nog bezig blijven met zijn zaak ? Ja want volgens mij zijn er Bende van Nijvel linken. En ook ja omwille van het heden en de toename van kindermisbruik. Hij is een voorbeeld van straffeloosheid en het zou nuttig zijn heel precies te weten hoe dit zo ver kon komen .
Wat zijn vetzakkerij betreft en zijn voorliefde voor jonge kinderen, ik vrees dat die vetzakkerij veel verder ging dan louter vetzakkerij.
En dat de gevolgen katastrofaal waren. Nihoul opereerde natuurlijk niet alleen.En van hem wisten we op den duur dat hij een vetzak was. Vergeet niet dat hij in vrijheid gestorven is . Ik heb het er echt heel moeilijk mee dat je hem als een sukkelaar beschrijft. Kan je dat begrijpen ?
Ik heb mij misschien wat verkeerd/onduidelijk uitgedrukt (excuses hiervoor) :
Wat betreft het woord 'sukkelaar', bij ons (in de West-Vlaanders ) kan dit ook gebruikt worden voor iemand die aan lager wal is geraakt, en ook voor een stuk als scheldwoord. Het is dus zeker niet in ook maar enige zin als positief of meelijwekkend bedoeld !
Wat betreft de zin over de nakomeling, ik had het meer over de nakomelingen en ideologische allianties van betrokken 'schuldigen' over wie hij eventueel nog wat info had. Dat hij hier misschien nog altijd voor op zijn hoede bleef (ook wegens zijn tanende/niet langer aanwezige invloed en/of bescherming).
Ik hoop dat ik hiermee het één en ander verduidelijkt heb.