Re: Christian Amory

En met Farcy en entourage wordt het helemaal een homo- en travestietenbende. smile

Ik kan enkel maar zeggen dat Beijer - Otten - Amory nog steeds goed bevriend zijn. En als ik met niet vergis destijds ook (facebooklink) met entourage Michel Verdeyen. Die na zijn optreden op Franstalige forum een dodelijke smak maakt op zijn keldertrap. Die travestietenclub is tijdje gevestigd geweest in Rebecq.

Volgens mij was het hun taak om het onderzoek in het honderd te laten lopen. Ze zaten dichtbij de bron en konden neppistes maken en echte feiten verdoezelen.

Alles draait rond ARI (chantage) met criminelen en extreem rechts/linkse idioten als uitvoerder. Die dachten dat ze bezig waren aan een 'staatsoperatie'.

42

Re: Christian Amory

Kees BK wrote:

De foto is van rond 1980 als ik me niet vergis.

Van maandag 17 maart 1980 als de datum op het toestel juist stond.

Kees BK wrote:

Niet vergeten dat er in het parabellum (periode tussen WOI en WOII)

Je bedoelt wellicht "interbellum"  i.p.v. parabellum.

bertlagaisse wrote:

Beeld je in ... het is nog niet complex genoeg ... dat er ook nog een (verbroken) liefdeshistorie tussen Amory en Beijer in verweven zit in gans het spinneweb. Stond die al bij de hypothesen Ben?

Hahaha ik beeld het me eventjes in en dan is het best wel grappig. big_smile

Maar eerlijk: ik heb weinig weet van aanleidingen die dat vermoeden kunnen verstevigen of onderbouwen, eerder het tegenovergestelde. Tussen de Bende van Nijvel-verdachten staan er tamelijk veel die je wel van zo'n dingen kan verdenken, maar die 2 dus niet denk ik.

Non semper ea sunt quae videntur

43

Re: Christian Amory

FreCR wrote:

Hahaha ik beeld het me eventjes in en dan is het best wel grappig. big_smile

Maar eerlijk: ik heb weinig weet van aanleidingen die dat vermoeden kunnen verstevigen of onderbouwen, eerder het tegenovergestelde. Tussen de Bende van Nijvel-verdachten staan er tamelijk veel die je wel van zo'n dingen kan verdenken, maar die 2 dus niet denk ik.

Awel, in combinatie met de "Bobette Beijer" in Amory zijn Facebook profiel, en nu ook in de nota's van Acke op p33:

Beijer in relatie met ene Bertrand, ex PJ BXL, nu Bangkok.
= ploeg Binz, Kuppens

Conclusie: Amory misschien niet, maar Beijer had een breed interesse domein op dat vlak, en als vrijdenkend persoon wil ik daar ook niet klein geestig over doen.

Re: Christian Amory

Ben wrote:

Lemal, de politieagent waarop de overvallers hebben geschoten tijdens de aanslag op de Diable amoureux [zie Nijvel], beweert Amory te herkennen als iemand die aan de aanslag heeft deelgenomen.

Bron: Verslag Tweede Bendecommissie (bijlage 1 en 2)

Volgens Michel Leurquin zou Lemal geconfronteerd geweest zijn (Hoe de confrontatie gebeurde is niet duidelijk. In levende lijve of op foto?) met Amory en hem niet herkend hebben. En volgens een zekere deach zou Lemal zelfs nooit niemand herkend hebben.

Re: Christian Amory

bertlagaisse wrote:

Interessant in zijn Facebook-vrienden is "Bobette Beijer", wat een soort fake account is met 2 interessante foto's:

  • 3 geanonimiseerde rijkswachters voor een R4 rijkswacht voertuig.

Die foto met de R4 is een foto/montage van fotograaf Jan Rosseel dewelke opgenomen is in zijn tentoonstelling en boek » Fotografie: Belgische Herfst

Net zoals deze montage trouwens » Link

46

Re: Christian Amory

Over Amory heb ik nog iets nuttig gelezen in het recent boek van Ponsaers (Loden Jaren): in november 2009 werd Amory tot 2 maanden cel veroordeeld voor het leveren van vervalste documenten aan De Bonvoisin. Documenten die moesten dienen om Albert Raes te schaden. (Aangezien Raes al in 1990 'ten val kwam', tegelijk een mooie illustratie van de traagheid van de juridische wereld in bepaalde dossiers.)

47

Re: Christian Amory

Vandeweghe was daar ook bij betrokken. En ik denk dat ze eerder De Bonvoisin een hak wouden zetten met 300 blz obvious fake info voor heel wat geld.

Re: Christian Amory

In het boek Land van de onbestrafte misdaden zegt de schrijver dat elke piste naar de rijkswacht meteen werd afgeblokt. Recent nog Bonkoffsky. Freddy Troch en Willy Acke werkten zogezegd heel goed samen. Nochtans, terwijl Troch Philippe De Staerke als verdachte nummer 1 opvoerde kwam die in de nota's van Acke nauwelijks ter sprake. Acke had het wel vaak over de rijkswacht en de WNP

Re: Christian Amory

Tru Dat wrote:

Vandaag ergens gelezen dat Armory deel uitmaakte van het onderzoekteam in Jumet. Ik vind het niet meer terug.

Dat klopt Tru Dat.

"Amory maakte bij de oprichting van de CBW enkele dagen deel uit van deze onderzoekscel. Hij had zichzelf hiervoor aangeboden. Al vlug - na enkele dagen - werd echter bekend dat hij contacten onderhield met Bouhouche, en werd hij uit de CBW verwijderd."

Bron: verhoor Lacroix op 23 mei 1997

Re: Christian Amory

Ze hebben hun dus tijd gegeven om alle relevante bewijzen te vernietigen! En te sjoemelen met documenten en bewijsmateriaal. Hoe is het mogelijk dat bevolking en pers hier niet op reageren. De daders op het onderzoek zetten, compleet geschift!