41

Re: Ingram 9x19 mm

Raf wrote:

Dit is de Ingram 9x19 mm:

http://world.guns.ru/userfiles/images/smg/smg34/mac_m11_cob.jpg

Neen, dit is een Ingram pistool dat enkel semi-automatisch kan schieten. Heeft trouwens geen plaats om een kolf op te zetten.

robert wrote:

Ik denk dat Mendez dat makkelijk thuis kon doen, hij was nogal handig. tongue En in Aalst had hij een kameraad met een heel uitgebreide werkplaats. Dus materiaal was geen probleem.

Een motohandelaar is daarom geen wapenmaker.

42

Re: Ingram 9x19 mm

Hopeloze bendespeurders kruisen pad van incompetente journalisten

Groot nieuws: de bendespeurders zijn binnengevallen in een West-Vlaams bedrijf dat wapens en special effects levert aan filmbedrijven. Ze hebben een Ingram machinepistool in beslag genomen. Is het wel een echt wapen? In die wereld wordt al eens gewerkt met namaakwapens.

Lees het hele artikel » pnws.be

Re: Ingram 9x19 mm

WaA140 wrote:

Een motohandelaar is daarom geen wapenmaker.

Tenzij dat getuigen bij deze motohandelaar reeds wapens hebben gezien, en er een shootrange aanwezig was. smile Ik durf zelf te stellen dat Mendez naast het sleutelen aan wagens ook een andere stiel heeft aangeleerd. Het lijkt me dan ook niet vreemd dat deze heren nadien in contact zijn gebleven.

fenix wrote:

Ik zat mij juist hetzelfde af te vragen. Er waren er (zogezegd) maar vijf in omloop. Hadden er één, Bouhouche, Beijer, Mendez. Haemers, dat zijn er al vier van de vijf. Het was mij bij het lezen van een aantal posts opgevallen dat er hier een aantal leden uit schietclubs zaten. Hebben jullie dat wapen vroeger ergens gezien? Of is die vraag stellen naief van mij omdat jullie niet gaan durven of willen antwoorden? Wie waren hier oa de wapenkenners? Vermeulen of Kees BK? The End? Robert?

Zouden er geen vroegere eigenaars van schietclubs meer in leven zijn? Die zouden dat toch ook moeten opgemerkt hebben.

Tel er gerust nog een extra Ingram bij, Fenix. Bij de huiszoeking van Bouhouche is een Ingram in beslag genomen welke nadien in een verzegelde zak werd geplaatst. Wanneer de onderzoekers deze Ingram opnieuw wilde raadplegen, was het zegel alsook de Ingram verdwenen. Wel vonden ze een Ingram die rondslingerde.

Deze Ingram kan best een andere zijn dan de initële.

44

Re: Ingram 9x19 mm

P-51 wrote:

Ben : Overijse en Eigenbrakel zouden na Aalst plaatsgevonden hebben.

Drie keer gelezen en niet één keer opgemerkt. smile Merci.

Ben wrote:

De speurders van de Bende-cel klopten korte tijd geleden aan bij een West-Vlaamse firma die wapens en special effects aanlevert aan filmbedrijven. In haar stock heeft de firma een aantal wapens, onder meer een Ingram-machinepistool, een uiterst zeldzaam vuurwapen dat sterk lijkt op het iets bekendere Uzi-machinegeweer.

Een West-Vlaamse firma die wapens aanlevert voor filmbedrijven? In 2010 maakte de Cel Waals Brabant een reconstructie van de feiten in Aalst. Tijdens die reconstructie werd een Ingram-machinepistool gebruikt. Stel je eens voor dat die TV-ploeg toen in 2010 bij dat West-Vlaams bedrijf dat wapen heeft gehuurd als rekwisiet en dat nu zou blijken dat het wel degelijk een gebruikt bende-wapen uit 1985 is. En dat Vos er toen gewoon stond op te kijken. smile

https://bendevannijvel.com/wp-content/uploads/2014/05/15.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

45

Re: Ingram 9x19 mm

BAX wrote:

Hopeloze bendespeurders kruisen pad van incompetente journalisten

Groot nieuws: de bendespeurders zijn binnengevallen in een West-Vlaams bedrijf dat wapens en special effects levert aan filmbedrijven. Ze hebben een Ingram machinepistool in beslag genomen. Is het wel een echt wapen? In die wereld wordt al eens gewerkt met namaakwapens.

Lees het hele artikel » pnws.be

Inderdaad met weinig kennis van zake. Een Ingram in 9mm Kort is een Mac11. De nummers zijn waarschijnlijk de nummers uit het dossier van de diverse stukken. Een Ingram M11 en een Ingram M10 kunnen nooit opvolgende nummers hebben, het zijn immers verschillende modellen. De opeenvolgende fabrikanten van Ingram, MAC, Cobray, SWD hebben dan ook nog eens verschillende manieren van nummeren.

Re: Ingram 9x19 mm

  • Op de website van de Federale Politie (Killersbrabant) is er wel degelijk sprake van 2 gestolen Ingrams bij Dekaise... Een machinepistool van het merk Ingram Kal. 9 mm kort Ingram M10 en een machinepistool van het merk Ingram Kal. 9 mm para Ingram M10 » killersbrabant.be

  • P-Magazine claimt met een citaat van een of andere Boemerang via een of ander forum dat er slechts 1 (!) Ingram exemplaar zou gestolen zijn bij Dekaise » pnws.be

https://i.postimg.cc/JygWjZ91/Hopeloze-bendespeurders-kruisen-pad-van-incompetente-journalisten-PNWS.png
Nochtans staat er elders op dat bewuste forum ook te lezen: "Het betrof volgens Dekaise geen van zijn 2 gestolen Ingrams (nrs. ...29 en ....30) "

Hier opnieuw een poging tot de lijst van Ingrams in België, ik plak er nu bijnamen op om verwarring te voorkomen vermits namen meer zeggen dan cijfers:

  1. "Ingram (ongekend nummer) FN-Mendez": Juan Mendez zou een Ingram gestolen hebben bij FN. Hoe en waarom bevond er zich een Ingram bij FN, een wapen dat daar niet gefabriceerd werd? En als er dan maar 1 exemplaar van geweest zou zijn, dan is een diefstal ervan toch hoog riskant? Dit vertoont overigens dan heel veel overeenkomsten inzake de roof van de exclusieve kogelvrije vesten te Temse. Ook daar wisten maar een 4-tal mensen die concrete informatie... Bij de inbraak bij en diefstal van de wapens van Juan Mendez op 23 mei 1985 zou ook deze Ingram gestolen zijn, uiteraard kon Mendez deze diefstal niet aangegeven vermits hij dit wapen zelf gestolen had...

  2. "Ingram (B2529) gestolen van Dekaise" - Van Dekaise gestolen door de Bende Van Nijvel op 30 september 1982. Daniel Dekaise denkt dat hij demperschroefdraad op dit wapen heeft getapt maar hij wist dit niet zeker. Deze Ingram is dus zeker gestolen en is bijzonder want deze Ingram kal. 9mm zou dus WEL een demperschroefdraad hebben, wat dit wapen standaard niet had.

  3. Ingram (B2530) verkocht aan Bouhouche" - Van Dekaise gekocht door Madani Bouhouche enige tijd NA de overval, de precieze tijd van verkoop kan Dekaise zich niet meer herinneren. Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar ook deze Ingram zou bij de overval bij Dekaise gestolen zijn, dan zou Dekaise het terug gerecupereerd kunnen hebben en om het dan uiteindelijk aan Madani Bouhouche te verkopen? Ik denk dat hier zeker een correctie moet gebeuren... Is deze nu gestolen of ver/gekocht? Overigens... Deze Ingram kal.9 was NIET uitgerust met demperschroefdraad.

  4. "Ingram (B2531) gevonden bij Beijer" - Op 1 oktober 1987 werd er bij Beijer een Ingram in beslag genomen uit dezelfde serie als er bij Dekaise gestolen werden. Het betrof volgens Dekaise geen van zijn 2 gestolen Ingrams (nrs. ...29 en ....30) omdat er bij de gestolen Ingrams aanpassingen door hemzelf werden gedaan welke deze van Beijer niet had. Deze Ingram zou dus NIET uitgerust zijn met demperschroefdraad.

  5. "Ingram (B2532) verkocht aan shooting club Jette" - Door Raïda intertraders op 15-3-84 verkocht aan André Electeur (shooting club Jette). Het wapen is eigendom van de club. Het is NIET uitgerust met demperschroefdraad.

  6. "Ingram (B2533) eigendom van Larosse" - Eigendom van ene Larosse. Het wapen is NIET uitgerust met demperschroefdraad. (PV 358, 1-2-88)

  7. "Ingram (ongekend nummer) eigendom van Westvlaams filmbedrijf" - Dit wapens is dus in beslag genomen bij de West-Vlaamse “filmtoebehorenleverancier. Het zou een Ingram M11 zijn. Niet geweten of het wapen beschikt over demperschroefdraad.

  8. "Ingram (ongekend nummer) rondslingerend bij justitie" - Bij de huiszoeking van Bouhouche is een Ingram in beslag genomen welke nadien in een verzegelde zak werd geplaatst. Wanneer de onderzoekers deze Ingram opnieuw wilde raadplegen, was het zegel alsook de Ingram verdwenen. Wel vonden ze een Ingram die rondslingerde. Deze Ingram kan dus -zoals Insp.Witse terecht opmerkt- best een andere zijn dan de initële.

Bovenstaand lijstje is dus allicht nog niet correct en niet compleet. Bedankt dus voor jullie hulp en constructieve bijdragen...

Re: Ingram 9x19 mm

Onderstaande wou ik eigenlijk als reactie op het artikel op die website plaatsen maar dat gaat niet... Maar het is duidelijk dat je ook op deze site zit dus plaats ik het hier.

Beste Thierry Debels.

Ik moet een kleine correctie toevoegen aan hetgeen u schrijft. Er werden door de bende wel degelijk twee Ingram-machinepistolen gestolen bij Dekaise. Dit waren echter twee verschillende modellen!

Een Ingram M10-9, kaliber 9mm Luger-Parabellum (9x19mm). Serienummer B2529. Hetzelfde of een identiek wapen werd door de bende afgevuurd tijdens de door de bende gepleegde feiten in 1985.

Een Ingram M11 kaliber 380 ACP (9mm-short - 9X17mm). Serienummer A1734. Dit wapen zou niet afgevuurd hebben tijdens de feiten die de bende pleegde. Er werden in het kanaal van Ronquiéres wat onderdeeltjes gevonden van een Ingram M11. Een M11 is ook wat kleiner dan een M10.

Het is dus niet zo, zoals u schrijft, dat er twee Ingrams M10 werden gestolen, één van de wapens (de 380ACP/9mmshort/kort/court) is namelijk een M11. Ik vergeef u de verwarring want het is de officiële website van de onderzoekscel die beide modellen wapens per abuis "M10" noemt (en dit is helaas niet de enige fout in hun opsomming van de bij Dekaise gestolen wapens).

Grts. "Boemerang".

Re: Ingram 9x19 mm

Trobken, let op! De partij van 5 stuks Ingrams M10-9 die ik opnoemde werden ingevoerd in 1982. Het kan goed zijn dat er in '83, '84 of '85 nog meerdere werden ingevoerd... geen idee.

Daarnaast werden er ook nog meerdere Ingrams M11 ingevoerd, Dekaise had er zeker 1 want die lag in zijn vitrine en werd gestolen door de bende.

Pourtois heeft een serie van 5 stuks Ingram M11 via PRB ingevoerd en eveneens aan Dekaise gegeven met als doel er geluidsdempers voor te maken (de deal met Robert Gray/ISA). Deze heeft Pourtois kort na de overval weer opgehaald bij Mevr. Dekaise terwijl Dekaise zelf nog in het ziekenhuis lag. Deze 5 Ingrams heeft Pourtois later verkocht aan de Libanees Rachid Abed uit Beirut/Athene.

Ergens in de eerste helft van '82 heeft Dekaise van Montgomery Kee (Nutribel) een prototype Ingram gekregen, aangepast en vervolgens is het wapen geëxporteerd naar Engeland. Het model is mij niet bekend, dit wordt niet beschreven. Het wapen werd nooit door Dekaise geregistreerd en het serienummer is onbekend gebleven. Dit betekent dat het wapen een illegaal wapen was dat niet bij de Proefbank voor Vuurwapens werd geregistreerd.

Om het complexe beeld nog even compleet te maken bestaat er ook nog de Ingram M10-45 (niet te verwarren met de M10-9!) Een exemplaar van deze Ingram (in kaliber .45) lag ook in de vitrine bij Dekaise en dit wapen lieten de daders liggen.

Zoals ik al eerder schreef hadden de 2 Ingrams M10-9 die bij Bouhouche en Beijer in beslag werd genomen een serienummer. Het zou dus eenvoudig zijn om het serienummer op het rondslingerende wapen te lezen en het terug te stoppen in de zak waar het vandaan kwam. Op basis van slechts dat artikel van Geens zou ik niet zomaar stellen dat dit een bijkomend exemplaar is.

WaA140 wrote:

Inderdaad met weinig kennis van zake. Een Ingram in 9mm Kort is een Mac11. De nummers zijn waarschijnlijk de nummers uit het dossier van de diverse stukken. Een Ingram M11 en een Ingram M10 kunnen nooit opvolgende nummers hebben,het zijn immers verschillende modellen. De opeenvolgende fabrikanten van Ingram, MAC, Cobray, SWD hebben dan ook nog eens verschillende manieren van nummeren.

Trobken wrote:

Op de website van de Federale Politie (Killersbrabant) is er wel degelijk sprake van 2 gestolen Ingrams bij Dekaise... Een machinepistool van het merk Ingram Kal. 9 mm kort Ingram M10 en een machinepistool van het merk Ingram Kal. 9 mm para Ingram M10

P-Magazine claimt met een citaat van een of andere Boemerang via een of ander forum dat er slechts 1 (!) Ingram exemplaar zou gestolen zijn bij Dekaise

Het is de officiële website van CBW die foutief beide modellen een M10 noemt. In die zin valt de journalist niets te verwijten, hij heeft dit zo overgenomen van een website waar je op zou moeten kunnen vertrouwen wat betreft dit soort details. Er staan meer foutjes in de opsomming van de wapens op die website.

De M10-9 en de M11 die de bende stal waren feitelijk geproduceerd toen de naam van RPB werd gehanteerd, de serienummers komen overeen met de wijze waarop zij ze nummerden in de periode 1977-1982. Voor het produceren van deze wapens gebruikte men onderdelen die nog in stock lagen van toen het bedrijf MAC heette en waar deze naam ook al in het staal gestansd waren. Het betreft dus zogenaamde "Double Stamped" wapens met zowel de naam Military Armament Corp als ook de naam RPB in het staal gestansd.

De serienummers begonnen met een letter.

  • A = INGRAM M11

  • B = INGRAM M10-9

  • C = INGRAM M10-45

Ben wrote:

Stel je eens voor dat die TV-ploeg toen in 2010 bij dat West-Vlaams bedrijf dat wapen heeft gehuurd als rekwisiet en dat nu zou blijken dat het wel degelijk een gebruikt bende-wapen uit 1985 is. En dat Vos er toen gewoon stond op te kijken.

Pfohh... dat zou zo'n blunder zijn dat ik 't me liever niet voorstel. Straks eens op de aftiteling kijken. big_smile

Re: Ingram 9x19 mm

Bedankt Boemerang voor de vele aanvullingen! Dus opnieuw een poging om tot een gecorrigeerd en volledig lijstje te komen, we spreken dan al over minstens 14 Ingrams als ik het goed heb, want nu duidelijk vermeld de eerste door Mendez gestolen Ingram en dan de 2 (twee!) gestolen exemplaren bij Dekaise...

  1. "Ingram M? (ongekend nummer) FN gestolen door Mendez": Juan Mendez zou een Ingram gestolen hebben bij FN. Hoe en waarom bevond er zich een Ingram bij FN, een wapen dat daar niet gefabriceerd werd? En als er dan maar 1 exemplaar van geweest zou zijn, dan is een diefstal ervan toch hoog riskant? Dit vertoont overigens dan heel veel overeenkomsten inzake de roof van de exclusieve kogelvrije vesten te Temse. Ook daar wisten maar een 4-tal mensen die concrete informatie... Bij de inbraak bij en diefstal van de wapens van Juan Mendez op 23 mei 1985 zou ook deze Ingram gestolen zijn, uiteraard kon Mendez deze diefstal niet aangegeven vermits hij dit wapen zelf gestolen had...Zou dit een Ingram M10 of een Ingram M11 geweest zijn?

  2. "Ingram M10 (B2529) gestolen van Dekaise" - Een Ingram M10 kaliber 9mm Luger-Parabellum (9x19mm) Van wapenhandelaar Dekaise gestolen door de Bende Van Nijvel op 30 september 1982. Hetzelfde of een identiek wapen werd door de bende afgevuurd tijdens de door de bende gepleegde feiten in 1985.Daniel Dekaise denkt dat hij demperschroefdraad op dit wapen heeft getapt maar hij wist dit niet zeker. Deze Ingram is dus zeker gestolen en is bijzonder want deze Ingram kal. 9mm zou dus WEL een demperschroefdraad hebben, wat dit wapen standaard niet had.

  3. "Ingram M11 (A1734) gestolen van Dekaise" - Een Ingram M11 kaliber 380 ACP (9mm-short - 9X17mm). Serienummer A1734. Dit wapen zou niet afgevuurd hebben tijdens de feiten die de bende pleegde.
    Er werden in het kanaal van Ronquiéres wat onderdeeltjes gevonden van een INGRAM M11.
    Een M11 is ook wat kleiner dan een M10.

  4. "Ingram M10-9(B2530) verkocht aan Bouhouche"" - Een Ingram M10-9 van Dekaise gekocht door Madani Bouhouche enige tijd NA de overval, de precieze tijd van verkoop kan Dekaise zich niet meer herinneren. Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar ook deze Ingram zou bij de overval bij Dekaise gestolen zijn, dan zou Dekaise het terug gerecupereerd kunnen hebben en om het dan uiteindelijk aan Madani Bouhouche te verkopen? Ik denk dat hier zeker een correctie moet gebeuren... Is deze nu gestolen of ver/gekocht? Overigens... Deze Ingram kal.9 was NIET uitgerust met demperschroefdraad.

  5. "Ingram M10-9(B2531) gevonden bij Beijer" - Op 1 oktober 1987 werd er bij Beijer een Ingram in beslag genomen uit dezelfde serie als er bij Dekaise gestolen werden. Het betrof volgens Dekaise geen van zijn 2 gestolen Ingrams (nrs. ...29 en ....30) omdat er bij de gestolen Ingrams aanpassingen door hemzelf werden gedaan welke deze van Beijer niet had. Deze Ingram zou dus NIET uitgerust zijn met demperschroefdraad.

  6. "Ingram M?(B2532) verkocht aan shooting club Jette" - Door Raïda intertraders op 15-3-84 verkocht aan André Electeur (shooting club Jette). Het wapen is eigendom van de club. Het is NIET uitgerust met demperschroefdraad.

  7. "IngramM? (B2533) eigendom van Larosse" - Eigendom van een persoon genaamd Larosse. Het wapen is NIET uitgerust met demperschroefdraad. (PV 358, 1-2-88)

  8. "Ingram M?(ongekend nummer) eigendom van West-Vlaams filmbedrijf" - Dit wapens is dus in beslag genomen bij de West-Vlaamse “filmtoebehorenleverancier. Het zou een Ingram M11 zijn. Niet geweten of het wapen beschikt over demperschroefdraad.

  9. "Ingram M10-45 5(ongekend nummer) van Dekaise"Een exemplaar van deze INGRAM (in kaliber .45) lag ook in de vitrine bij Dekaise en dit wapen lieten de daders liggen bij de overval op 30 september 1982(niet te verwarren met de M10-9!)

  10. "Ingram M11 (ongekend nummer-exemplaar 1) gekocht door Pourtois" - Door Willy Pourtois aan Dekaise gegeven met als doel er geluidsdempers voor te maken (de deal met Robert Gray/ISA). Deze Ingram M11 exemplaar 1 van 5 heeft Pourtois kort na de overval weer opgehaald bij Mevr. Dekaise terwijl Dekaise zelf nog in het ziekenhuis lag. Deze 5 INGRAMS heeft Pourtois later verkocht aan de Libanees Rachid Abed uit Beirut/Athene.

  11. "Ingram M11 (ongekend nummer-exemplaar 2) gekocht door Pourtois" - Door Willy Pourtois aan Dekaise gegeven met als doel er geluidsdempers voor te maken (de deal met Robert Gray/ISA). Deze Ingram M11 exemplaar 2 van 5 heeft Pourtois kort na de overval weer opgehaald bij Mevr. Dekaise terwijl Dekaise zelf nog in het ziekenhuis lag. Deze 5 INGRAMS heeft Pourtois later verkocht aan de Libanees Rachid Abed uit Beirut/Athene.

  12. "Ingram M11 (ongekend nummer-exemplaar 3) gekocht door Pourtois" - Door Willy Pourtois aan Dekaise gegeven met als doel er geluidsdempers voor te maken (de deal met Robert Gray/ISA). Deze Ingram M11 exemplaar 3 van 5 heeft Pourtois kort na de overval weer opgehaald bij Mevr. Dekaise terwijl Dekaise zelf nog in het ziekenhuis lag. Deze 5 INGRAMS heeft Pourtois later verkocht aan de Libanees Rachid Abed uit Beirut/Athene.

  13. "Ingram M11 (ongekend nummer-exemplaar 4) gekocht door Pourtois" - Door Willy Pourtois aan Dekaise gegeven met als doel er geluidsdempers voor te maken (de deal met Robert Gray/ISA). Deze Ingram M11 exemplaar 4 van 5 heeft Pourtois kort na de overval weer opgehaald bij Mevr. Dekaise terwijl Dekaise zelf nog in het ziekenhuis lag. Deze 5 INGRAMS heeft Pourtois later verkocht aan de Libanees Rachid Abed uit Beirut/Athene.

  14. "Ingram M11 (ongekend nummer-exemplaar 5) gekocht door Pourtois" - Door Willy Pourtois aan Dekaise gegeven met als doel er geluidsdempers voor te maken (de deal met Robert Gray/ISA). Deze Ingram M11 exemplaar 5 van 5 heeft Pourtois kort na de overval weer opgehaald bij Mevr. Dekaise terwijl Dekaise zelf nog in het ziekenhuis lag. Deze 5 INGRAMS heeft Pourtois later verkocht aan de Libanees Rachid Abed uit Beirut/Athene.

Deze heb ik uit bovenstaand lijstje gehaald want blijkbaar dubbel geteld dan:

Boemerang wrote:

de 2 Ingrams M10-9 die bij Bouhouche en Beijer in beslag werden genomen hadden een serienummer. Het zou dus eenvoudig zijn om het serienummer op het rondslingerende wapen te lezen en het terug te stoppen in de zak waar het vandaan kwam. Op basis van slechts dat artikel van Geens zou ik niet zomaar stellen dat dit een bijkomend exemplaar is.

  • "Ingram M?(ongekend nummer) rondslingerend bij justitie" - Bij de huiszoeking van Bouhouche is een Ingram in beslag genomen welke nadien in een verzegelde zak werd geplaatst. Wanneer de onderzoekers deze Ingram opnieuw wilde raadplegen, was het zegel alsook de Ingram verdwenen. Wel vonden ze een Ingram die rondslingerde. Deze Ingram kan dus -zoals Insp.Witse terecht opmerkt- best een andere zijn dan de initële.Niet geweten of het wapen beschikt over demperschroefdraad. Kan er iemand van jullie uitsluiten of deze "rondslingerende" Ingram exemplaar een van vorig-in-dit-lijstje vernoemd exemplaar is?

Re: Ingram 9x19 mm

Boemerang wrote:

Daarnaast werden er ook nog meerdere Ingrams M11 ingevoerd, Dekaise had er zeker 1 want die lag in zijn vitrine en werd gestolen door de bende.

Pourtois heeft een serie van 5 stuks Ingram M11 via PRB ingevoerd en eveneens aan Dekaise gegeven met als doel er geluidsdempers voor te maken (de deal met Robert Gray/ISA). Deze heeft Pourtois kort na de overval weer opgehaald bij Mevr. Dekaise terwijl Dekaise zelf nog in het ziekenhuis lag. Deze 5 Ingrams heeft Pourtois later verkocht aan de Libanees Rachid Abed uit Beirut/Athene.

Ergens in de eerste helft van 82 heeft Dekaise van Montgomery Kee (Nutribel) een prototype Ingram gekregen, aangepast en vervolgens is het wapen ge-exporteerd naar Engeland. Het model is mij niet bekend, dit wordt niet beschreven. Het wapen werd nooit door Dekaise geregistreerd en het serienummer is onbekend gebleven. Dit betekent dat het wapen een illegaal wapen was dat niet bij de Proefbank voor Vuurwapens werd geregistreerd.

Beste Boemerang, heeft u hiervóór een bron?