11

Re: Gebruikte nummerplaten

Hestur wrote:

Wat ik me afvraag: kan dit niet bijna als materiaal bewijs in de rechtbank gelden?

Ja, maar niet als enig element.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Gebruikte nummerplaten

Begrijp ik het nu goed: je kan (kon) in Belgie kentekenplaten laten bijmaken ZONDER officiële auto cq. eigendomspapieren? En ik neem (voor het gemak?) maar aan dat elk stansapparaat een eigen code meestanst? Iemand met specifieke expertise online?

Re: Gebruikte nummerplaten

Een toch wel héél bijzondere toevalligheid. Als Bouhouche en Beijer uiteindelijk niets met de Bende van Nijvel te maken hebben moeten ze op zijn minst wél weten wie deze nummerplaten met dezelfde fout gemaakt heeft. Zijn ze daarover wel eens ondervraagd geweest? Waarschijnlijk niet omdat de onderzoekers van de Bendefeiten géén inzage hebben gekregen in het dossier van de moord op Mendez en ze de link dus ook niet konden maken.

14

Re: Gebruikte nummerplaten

Ja maar was die fout wel specifiek genoeg? Waaruit bestond ze juist?

15 (edited by K& 20-11-2012 09:18)

Re: Gebruikte nummerplaten

Verder lezen jongens! Het was reeds lang bekend dat het Stans-apparaat van AUTAC was gebruikt in diverse zaken. Wat hier nu te lezen valt in het recente boek dat het slechts een viertal gelijke foute nummerplaten waren: Santana, Volvo, Toyata Hiace (submarine) en nog een.

Correctie: 6 wagens hadden de nummerplaten met een bijna onzichtbare fout: dus nog bij tellen de Mercedes 4x4 en ook de Saab!

Interessant is dat dit etablissement vroeger bij Dailly was en daar vlakbij is er ook een goed restaurant waar diverse personen (hier vaak vernoemd) graag kwamen eten. Na de verhuis van Dailly naar Evere kwamen sommigen hier nog graag langs. Toevallig ook was dit resto het vertrekpunt van een telefoontje ter constructie van een zoveelste alibi voor Aalst. Dailly was vroeger het hoofdkwartier van het leger. Allemaal toeval natuurlijk.

Re: Gebruikte nummerplaten

Kan je ons helpen waar we meer info vinden over dit Stans-apparaat? Ik heb toch al het nodige gelezen maar dit was me onbekend.

Re: Gebruikte nummerplaten

Als de info hier klopt, dan moeten daar toch harde conclusies uit getrokken kunnen worden. Ik sluit me aan bij dim. Wie heeft er meer details?

Is dit de Missing Link tussen Bouhouche en De Bende? Of is er sprake van toeval door dezelfde leverancier? Of is het niet tot op de bodem uitgezocht en zijn er geen conclusies mogelijk?

18

Re: Gebruikte nummerplaten

Vroeger kon je gewoon een kopie laten maken in de autohandel zonder veel tralala. De meeste persen waren "nogal" gelijk aan het origineel. En een lid van tueries legde vandaag uit dat je met een stif de tekening kon namaken en het geheel verbergen achter een zogenaamde plastiek dekplaat. Moeilijk te zien of de plaat nu echt was of niet.

Nu kan je de nieuwe reflecterende Europese plaat ook een reflecterende kopie nemen om vooraan te plaatsen zonder enig probleem maar zonder stempel natuurlijk! Autac is reeds twintig jaar verhuisd.

19 (edited by K& 09-11-2012 20:59)

Re: Gebruikte nummerplaten

Ik wist dat het daar ergens was maar ik was er zelf nooit geweest. Een lid heeft dit dan aangegeven waar het juist was:

"AUTAC était localisé Chaussée de Louvain, entre la place Dailly et la place Meiser, coté gauche 100m avant la place Meiser! Peu avant, coté droit VW d' Ieteren Meiser."

En raad eens wie zich voor de domme hield in de discussie? » tueriesdubrabant.winnerbb.com

20

Re: Gebruikte nummerplaten

En als toemaatje Autac dus even ver 300 van dailly via de Leuvensesteenweg NO-waarts als de Vincottestraat in ZW-richting langs de Leuvensesteenweg. En wat was er daar in die straat nu weer?