161

Re: Claude Nitelet

FreCR wrote:

https://i.ibb.co/x3N69fy/ovoh-ne.jpg

Puur afgaand op luchtfoto's en kaarten lijkt het me om dezelfde locatie gaan voor beide adressen i.v.m. de loods. Op n°92 zie ik overigens nergens een loods staan (ook niet op luchtfoto's van vroeger). Dat de loods op n°32 eigendom was van de bewoner van n°92 lijkt me zeer goed mogelijk.

Het perceel naast de loods, ten zuiden, zijn allemaal oude kapotte serres. Dat kan je duidelijk zien in de street view van 2009. In 2018 staat de haag al wat hoger. wink Zijn dat de serres waar Hilde Geens het over heeft?

162

Re: Claude Nitelet

Wat schrijft Geens over de serres qua locatie?

De loods op nr36 staat op grondgebied Overijse, de serres waar Nitelet het zelf over heeft (ivm z'n schoonvader en de waterput met bende-wagen-achterbank), zouden zich naar ik lees in Hoeilaart bevinden (een buurgemeente van Overijse). Deze regio is een regio waar er veel serres staan (druiventeelt) en vroeger nog veel meer stonden.

Indien iemand toevallig weet waar de befaamde Nitelet-serres staan of stonden of indien ik er ergens overgelezen zou hebben, kan deze dit dan eventjes hier plaatsen aub? smile

Non semper ea sunt quae videntur

163

Re: Claude Nitelet

Die serres staan op 150m van de grens met Hoeilaart. De loods op 200m. De grens van Hoeilaart is waar de Eikenlaan en Vuurtgatstraat samenkomen. Vandaar dat ik twijfelde... Geens was misschien in de veronderstelling dat ze "nog" in Hoeilaart was?
Maar dat is natuurljik allemaal speculatie ...

164

Re: Claude Nitelet

Het was Nitelet die dit zelf verklaarde (Hoeilaart). Je laat uitschijnen dat Geens zelf ter plaatse is geweest? (Niet slecht bedoeld hè.) Het kan dat Nitelet zich heeft vergist, daar dacht ik ook heel ff aan, maar ik denk dat hij hiervoor de streek te goed kende. Het punt blijft, wat is de verbinding Nitelet met de loods? Dat hij in die periode de Familie De Staerke kende, dit staat vast.

Voor de rest?

165

Re: Claude Nitelet

LIO wrote:

Het was Nitelet die dit zelf verklaarde (Hoeilaart). Je laat uitschijnen dat Geens zelf ter plaatse is geweest? (Niet slecht bedoeld hè.)

Dat was niet mijn bedoeling om dat te laten uitschijnen. Guy Bouten is bij Nitelet gaan aankloppen. Maar dat was op een ander adres.

Ik had wat zitten zoeken wanneer en vanwaar die loods in de eikenlaan plots genoemd wordt. Is dat pure speculatie op basis van het adres in de vuurgatstraat er recht over?

Die man die stervende was en daarover tegen Vermassen verteld heeft blijkt wel meer vreemde uitspraken gedaan te hebben las ik in een ander artikel. Ik zoek het es terug op.

166

Re: Claude Nitelet

In 2013 doet Claude Nitelet een “De Staerkske”. In het interview aan Sudpresse verklaart hij dat zijn vrouw en zoon, tien minuten vóór de raid te Eigenbrakel, in het warenhuis aanwezig waren. Puur toeval, zegt hij.

https://nsm08.casimages.com/img/2013/02/11/13021111065814738710857214.jpg

167

Re: Claude Nitelet

Ja, maar wel met dat verschil dat Nitelet van Eigenbrakel afkomstig was terwijl Philippe De Staerke niet van Aalst was. Dat is toch wel een groot verschil.

Non semper ea sunt quae videntur

168

Re: Claude Nitelet

Claude Nitelet zelf bevestigde in 2013 aan Sudpresse dat een ex-kompaan hem had beschuldigd van het dumpen van de wapens in Ronquieres.

Hij deed het af als één van de beruchte zeven ‘toevalligheden’.

https://i58.servimg.com/u/f58/15/00/61/71/ni410.jpg

Re: Claude Nitelet

EricF wrote:

Ah ok, Atelier en bekentenis oude man aan Vermassen is één verhaal. Dan zijn er nu 2 mogelijke locaties: de loods in Jesus-Eik, Eikenlaan en het adres aan de Duisburgsesteenweg. Thegiftdragon: kan u hier duidelijkheid over verschaffen?

Pourriez vous si vous voulez bien nous dire un peu plus sur Duisburgsesteenweg?

Dank u well.

170

Re: Claude Nitelet

Op dit forum » Forum