Re: Getuigenis Robert French

Deze belangrijke informatie heeft nooit het echte dossier ontmoet, en gezien de reactie van de huidige politie diensten, blijkt het beter dat dit ook niet geopenbaard word, blijkt uit mijn contacten. Ik ben in hoofde door het Comite P gehoord rond de onderzoekn in de zaak corruptie binnen de Antwerpse politie en magistraten in 2009, waarvan PV werd opgemaakt. Schrijven aan minister Turtelboom werd niet beantwoord, een integraal schrijven aan alle Belgische Vlaamstalige senatoren werden enkel door twee senatoren beantwoord. Hier de lijst:

beke@senators.senate.be; boogaerts@senators.senate.be; buysse@senators.senate.be; ceder@senators.senate.be; info@dirkclaes.be; daems@senators.senate.be; debethune@presidium.senate.be; piet.debruyn@n-va.be; patrick.degroote@n-va.be; info@s-p-a.be; dalila.douifi@s-p-a.be; inge.faes@n-va.be; louiside@hotmail.com; lijnen@senators.senate.be; lieve.maes@n-va.be; danny.pieters@n-va.be; freya.piryns@groen.be; elke.sleurs@n-va.be; taelman@senators.senate.be; fauzaya.talhaoui@ua.ac.be; rtorfs@cdenv.be; rik.torfs@law.kuleuven.be; vandermeersch@senators.senate.be; yoeri@vastersavendts.be; sabine.vermeulen@n-va.be; jjdegucht@gmail.com; filip.dewinter@vlaamsbelang.org; lies.jans@vlaamsparlement.be; fatma.pehlivan@vlaamsparlement.be; sannen@senators.senate.be; helga@helgastevens.be; wilfried.vandaele@vlaamsparlement.be; johan.verstreken@vlaamsparlement.be; vogels@senators.senate.be; broers@senators.senate.be; guido.de.padt@pandora.be; bart.laeremans@telenet.be; karl.vanlouwe@n-va.be

Het parket werd op de hoogte gesteld en alle verdere consulaire administraties in het land waar ik mij bevind. Wanneer word de waarheid rond de ganse corruptie "eindelijk" eens en voor goed behandeld zoals het hoort binnen de regering en de betrokkene diensten? Als mijn belangrijk werk niet word aangezien naar een "einde" van de onderzoeken zoals de bende van Nijvel en vele andere, word en is het in mijn ogen "onmogelijk" om dergelijke onderzoeken af te sluiten en de daders voor een rechtbank te laten verschijnen. Wie dekt wie in België en wie speelt hieraan mee? Dat is mijn simpele vraag.

102

Re: Getuigenis Robert French

Men gaat er steeds vanuit dat de 'obstructies' rond het Bende van Nijvel-dossier werden uitgevoerd om de daders/opdrachtgevers uit de wind te zetten. Ooit al bij stilgestaan dat men de 'target' van de Bende van Nijvel heeft willen beschermen?

Re: Getuigenis Robert French

Beset Werner, mij hoeft U niet te overtuigen. Mijn protest staat hier duidelijk te lezen en de weinige interesse is ook duidelijk de bewijslevering dat zelfs speciale opgerichte politie diensten, die onder bepaalde opgerichte parlementaire "eerlijkheidshalve" commissies overzicht hebben en bewijslevering, vernietigend of volledig laten verdwijnen binnen het gerechtelijke en politiek apparaat.

Ik heb gewerkt met maffia organisaties en heb meer als dat ook vastgesteld. Sterker, de contacten binnen de politie die samenwerkt met informanten naar bepaalde dossiers werden, bij benadering van bepaalde personen, gewijzigd en ik wist dat ook. Ik ben dan ook de "enige officiële informant" die jaren gewerkt heb aan gevoelige en vandaag belangrijke old cases die "durft" praten en dit tracht te openbaren.

Ik kom nog even terug over jullie werk in het forum. Hoeveel gezegde bewijzen, getuigenissen of materialen werden in deze zaak reeds bijgevoerd om het nog moeilijker te maken als het al is? Ik, niet U of enig andere kan deze bewijzen aanbrengen in een onderzoek zonder dat de hoofd van deze dossiers toestemming gaf of zal geven. Blikt dus dat bv. rond de bende van Nijvel de top van dit dossier bewust bepaalde zaken heeft laten links leggen, en andere, van onbenullige tot afwijkende bewijzen hebben toegevoegd om zo de "publieke" opinie te laten zien dat er aan gewerkt word?

Jullie zijn met dit forum al lang op zoek naar enige waarheden, en buiten het speculeren op gekende bewijslevering en belangrijke onthouding van belangrijk materiaal die wel eens de uitkomst en afsluiting van het dossier zou kunnen versnellen, maken de politieker en die die zogenaamd oprecht zouden moeten overkomen binnen justitie alleen maar een ding, iedereen uitlachen en afwimpelen. Ik ken "geen enkel dossier" binnen justitie dat zo sterk bewijs levert dat er coruptie bestond destijds, maar ook nog bestaat vandaag de dag.

104

Re: Getuigenis Robert French

De waarheid zal nòòit voor een rechtbank het daglicht zien.

Re: Getuigenis Robert French

Werner wrote:

De waarheid zal nòòit voor een rechtbank het daglicht zien.

In deze omstandigheden ziet het er naar uit. Maar, er bestaat nog hoop dat niet iedereen binnen de justitie corrupt is en/of enkele politiekers geen angst hebben hun toekomst in de weegschaal te leggen.

Er bestaat nog een oplossing die bij een duidelijke hervorming zou kunnen worden opgelegd aan justitie, een cel die kan werken met uitzonderlijke technieken gekend binnen de Mossad of andere reeds bestaande extreme organisaties. Die die werkelijk het laatste uit ieder persoon kan halen en waar de mensenrechten organisaties niet kunnen tussenkomen. De Mossad werd reeds "aangeworven" door België in een diamantenroof te Antwerpen, die dan ook holder de bolder was opgelost!

106 (edited by Werner 17-03-2013 17:42)

Re: Getuigenis Robert French

Met uw laatste punt ben ik het niet eens. Met dergelijke praktijken weet men niet of de bekomen informatie geloofwaardig is en onze wetgeving is zodanig geëvolueerd dat het juridisch onaanvaardbaar zal zijn. Trouwens, eenmaal dat men die grens overschrijd, is men geen haar beter dan de Bende van Nijvel.

Ik geloof wel dat er een grote vooruitgang kan gemaakt worden, eens we de juridische verjaring voorbij zijn. Op het moment is dit niet mogelijk omwille van het geheim van het onderzoek, zoals dat heet. Zolang het Bende van Nijvel-dossier in een juridisch onderzoek zit, is het in dit geval, dus ook beschermd. Handig, niet?

Re: Getuigenis Robert French

Dag Werner, dus mensen die op koele wijze op kinderen schieten, moeders en vaders vermoorden mogen niet even aan te tand gevoeld worden op onorthodoxe wijze? Verbazend! Dat is nu het verschil in de beide wereldjes. Terwijl het tegendeel werd bewezen. Hoe christelijk moet dan justitie blijven? En waarom worden insiders afgeknald en dossiers horizontaal geklasseerd? Welke tijd kan je geven aan een zogenaamde "vooruitgang", wanneer dit machtsvertoon al van 1982 duurt? Dus ook beschermd? Denkt U echt dat U kan spreken over een geëvolueerde justitie? Welke evolutie word er dan aangepakt?

Dus sinds 1982 tot op heden werd "onder normale omstandigheden" onschuldige  mensen vermoord, leden binnen de bende werden vermoord en mensen die te dicht stonden werden vermoord. Dus dat kan allemaal in Uw systeem van zogenaamde evolutie binnen justitie. Het is een oude kwaal die overgedragen word van flik naar flik. Van advocaat naar onderzoeksrechter, en elke volgende bewerking van de piramide van het justitie beleid tot ministers zelfs het koninklijke huis.

Wat we wisten is vandaag de dag hetzelfde, niets is veranderd en politiek nog minder. Macht is de oorzaak en moeilijk bijna onmogelijk en allen staan dicht tegen de criminaliteit. Van de roze balletten, naar financiële directeurs en leiders in de politiek en crapuul blijft op deze manier de economische verbetering van de maatschappij, terwijl alle andere sukkelaars ja knikken. Inderdaad, men kan spreken van een volledig vertrouwen, bescherming, evolutie..in de verkeerde zin van het woord.

108 (edited by DeadLetterBox 17-03-2013 19:01)

Re: Getuigenis Robert French

Robert, het is volgens mij een utopie om te denken dat er ooit een absolute rechtvaardige staat zou bestaan. Volgens mij zullen er altijd dergelijke paradoxen ontstaan, omdat dit nu éénmaal de menselijk aard is, of liever de menselijke zwakte, die altijd zwicht voor de gemakkelijke uitweg naar geld en of macht. Elke staat zal altijd zijn vuile geheimen blijven ontwikkelen en cultiveren en beschermen, dag na dag opnieuw. En in sommige gevallen, denk ik dat dit zelfs een noodzaak is.

Ik heb het nu natuurlijk niet over de Bende van Nijvel of andere zaken waarbij mensen zwaar getroffen worden. Maar dit soort smerige zaakjes zal volgens mij altijd blijven bestaan, zelfs wordt er af en toe eentje onthuld. Kijk maar naar de vuile geschiedenis die de CIA de afgelopen 60-70 jaar heeft geschreven in tal van landen over de hele wereld. Dit is ons bestaan en dit is onze vloek, nooit zal een oprecht man, of een oprechte groep mensen, op zoek naar waarheid en rechtvaardigheid, een dergelijk immens systeem van jarenlange grensoverschrijdende activiteiten kunnen verslaan.

Ik meen dat er enkel kleine miraculeuze overwinningen bestaan, kleine gewonnen veldslagen tegen een overvloed aan corruptie. Sinds het begin van de maatschappij, het samenleven en het voeren van politiek en handel, hoe prehistorisch ook, bestaan er wanpraktijken en duistere interventies om macht en geld te bekomen. Onze huidige wereld is erop gebouwd, en zolang onze manier van leven niet veranderd zal men nooit volkomen rechtvaardigheid hebben, hoe bekwaam een justitie ook kan zijn.

Servo per Amikeco

109

Re: Getuigenis Robert French

Robert, Ik spreek helemaal niet van een geëvolueerde justitie, maar van een geëvolueerde wetgeving. Dit zijn 2 verschillende dingen uiteraard. Trouwens, als men aangeklaagd wordt is men nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen word. Het is een vaststaand feit dat rechtspraak uit vonnis niet hetzelfde is als DE waarheid. Dus zoekt men waarheid of gerechtigheid?

110 (edited by Robert French 18-03-2013 12:26)

Re: Getuigenis Robert French

Hallo DeadLetterBox, duidelijk dat dit zo is, en zal zeker niet bewegen in de goede richting. Wat je zegt over de USA is bekend, maar men heeft gereageerd op de interne corruptie binnen de politie, gerecht, justitie met een maatregel die zeer duidelijk werkt. Iedere flik die omtrent corruptie, welke aard dan ook, word niet alleen gestraft, maar ook word zijn pensioen afgenomen. Dit heeft veel goeds gemaakt in de States, en zeer weinig agenten worden dan ook nog betrokken bij dergelijke feiten. Wel is het basis loon van een Amerikaanse agent, en zijn werksituatie tot 3 x het bedrag ten overstaan van Europese agenten.

100% is het niet mogelijk, en als informant weet ik ook dat bestaande situaties moeten worden uitgevoerd om onderzoeken te "voeden" in de goede richting. Hierover gaat het duidelijk in mijn schrijven en openbaring van bepaalde criminele dossiers. Een belangrijke stap waarvoor ik zelf deze stappen onderneem is de rechtvaardigheid van werk binnen bepaalde criminele dossiers. En mijn vraag is zeer duidelijk, en terecht, dat de bewerking tussen informanten/geïnfiltreerde en het justitie apparaat duidelijk moet worden uitgevoerd. Een duidelijke overeenkomst met waarborgen, en geen woorden maar daden. Een erkend statuut dat onder controle staat van een hooggeplaatste organisatie, en niet zoals het er nu reeds 20 jaar aan toe gaat.

Ten eerste worden "meeste" informanten/geïnfiltreerde aangeworven onder juridische druk, zoals het voordeel van een strafvermindering. De druk die kan uitgevoerd worden door simpele agenten, geeft later aan deze de indruk geven dat ze alle macht hebben en zodoende word ook corruptie een deel van hun werk. Hoe grotere en gevaarlijke situaties gecreëerd worden tussen kat en muis, weet men alvast dat de invloed steeds groter word, dus ook het gevoel dat agenten kunnen overgaan naar elke soort van ongecontroleerde corruptie.

Dit kan, en is bewezen, uitlopen tot het onmogelijk oplossen van criminele zaken en bescherming van personen die dan ook weer teveel voordeel hebben rond akkoorden.  Een controle beheer zou geen slechte investering zijn om zodoende intern ook misstappen te voorkomen, en zo zouden dossiers zoals de Bende Van Nijvel al lang opgelost kunnen zijn.

Ik ben niet onder deze omstandigheden aangesproken om als informant te werken. Ik was reeds ingeburgerd en men heeft mij "nooit" kunnen dwingen of bedreigen bepaalde bewerkingen te doen, wat ten overstaan van de meeste informanten wel zo is, en ook duidelijk werd uitgevoerd door de politie en justitie.