Re: Getuigenis Robert French

geronimo wrote:

Dacht dat Robert een air commando was en geen paracommando.

Oei sorry, 'k zal 20 keer pompen om het goed te maken. Er is wel degelijke een verschil. Ik had het niet door.

Robert French wrote:

Dit wereldje is zeer klein, en "totaal" niet uitgespit tot op de bodem!

Daar ben ik het mee eens.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Getuigenis Robert French

Robert French wrote:

Inderdaad, een air-commando en dank zij god geen para (wens hier verder geen commentaar over te geven).

Augh da doe zier, problemen gehad met de pacos? Ben er zelf ene geweest, enne voor mij zijn da altijd de beste he. wink

the end wrote:

Oei sorry, 'k zal 20 keer pompen om het goed te maken.

Gij gaat er hier met 20 pompages nie vanaf komen zulle. lol Wou gewoon Robert wa op stang jagen.

53 (edited by the end 08-01-2013 20:20)

Re: Getuigenis Robert French

geronimo, het waren hulzen 7,65 op de parking in Aalst vermoed ik. Ook nog Robert het volgende:

In de garagebox van Darville in Ukkel werd ook eendenhagel Legia 123 gevonden, met catagolusnummer 9ZP23, een uitzonderlijk lot uit Italië omdat de fabriek te Herstal kapot was, dat ook in de zak in november 1986 bij Ronquières gevonden werd.

Is dit lot via de winkels in Belgie verkocht of hebben de daders dit via een Italiaanse conectie kunnen bemachtigen?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Getuigenis Robert French

the end wrote:

Oei sorry, 'k zal 20 keer pompen om het goed te maken. Er is wel degelijke een verschil. Ik had het niet door.

Laat maar. lol

Er word weinig gesproken over deze "elite" maar enkele werken eraan dat dit veranderd. Het hele dossier van de bende is een grote schande. Dat is wel duidelijk. Het verbaasd mij niet dat enige leden ook als "zogenaamde" informanten werk geleverd hebben, zeker als je de uitzaai van de CCC, Roze balleten en dergelijke die de boel doen oplaaien en het dossier onmogelijk maakten.

Het samenvatten van verschillende dossiers is de dood van het echte onderzoek. Zo zie ik dat. Ik ben zeker dat enkele onderzoekers duidelijk werden bij de neus genomen, en informatie kregen om er andere te verwijderen. Zoals dat gekend is in Belgie (spreek daarmee uit ervaring).

Nu bestaat er wel nog een kans, en dat is het Comité P. Maar laat ons maar afwachten wat Minister Turtelboom nog wenst te bekomen in en rond het dossier. Zoals ik schreef, het is op dit moment vrij chaotisch in het comité P, daar verschillende dossiers over corruptie terug geopend worden. Zoals ik weet ook de bende van Nijvel ligt op de stapel.

Re: Getuigenis Robert French

Robert, ben hier wa aan het zeveren he, voor mij zijn soldaten soldaten. Als ze voor ne vriend door het vuur gaan kom ik er mee overeen eenderd van welke eenheid ze zijn. Vrijdagavond is voor mij een topdag. Wapens,schieten, vrienden van allerlei eenheden zelfs flikken, en achteraf ne goede babbel. Altijd welkom. 

Allee en nu terug on topic

56 (edited by Robert French 08-01-2013 20:33)

Re: Getuigenis Robert French

the end wrote:

geronimo, het waren hulzen 7,65 op de parking in Aalst vermoed ik. Ook nog Robert het volgende:

"In de garagebox van Darville in Ukkel werd ook eendenhagel Legia 123 gevonden, met catagolusnummer 9ZP23, een uitzonderlijk lot uit Italië omdat de fabriek te Herstal kapot was, dat ook in de zak in november 1986 bij Ronquières gevonden werd"

Is dit lot via de winkels in België verkocht of hebben de daders dit via een Italiaanse connectie kunnen bemachtigen?

Dit kaliber 7.65 wat België betreft, zijn hoofdzakelijk de oude wapens van de politie, die rond deze periode massaal werden terug genomen voor een nieuw "politie" wapen. Ik herinner mij deze periode daar wij als wapenhandel een belangrijke verkoop hebben gedaan en deelname van verschillende politiekorpsen in en rondom het Antwerpse hebben bekomen.

Ik heb verschillende van deze wapens ontvangen en ingeschreven om ze later voor een prijsje terug te verkopen aan verzamelaars. Na dat deze uitgetest werden, goed functioneren, of werden gerestaureerd. Oppassen, er waren nog andere wapens op de markt van andere merken.

Wat betreft de bijzondere Legia 123, die ik niet zo direct kan herinneren kan via vele kanalen geleverd zijn, en hoeft niet direct via "maffieuze connecties" te gaan om ze in de handen te krijgen. Niet vergeten dat Cal.12 die periode in gans Europa zowat vrij aan te kopen was. Dit is niet makkelijk om in verbinding te brengen met extreme andere groepen. Ook ken ik niet voldoende inhoud van andere "bevindingen" in dossiers waar men eventueel de link kan leggen naar gelijke lotnummers, sorry.

Re: Getuigenis Robert French

Robert French wrote:

Het verbaasd mij niet dat enige leden ook als "zogenaamde" informanten werk geleverd hebben, zeker als je de uitzaai van de CCC, Roze balleten en dergelijke die de boel doen oplaaien en het dossier onmogelijk maakten. Het samenvatten van verschillende dossiers is de dood van het echte onderzoek. Zo zie ik dat.

Ben er volledig mee eens. Er zoveel moeite gedaan, en dan vooral achter de schermen (waar de grote spelers met propere handen hun werk kunnen doen) om absolut bebaalde dossier niet bij elkaar te bergen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Getuigenis Robert French

geronimo wrote:

Gij gaat er hier met 20 pompages nie vanaf komen zulle.:lol: Wou gewoon robert wa op stang jagen.

Zo is het, maar om mij op stang te jagen moeten er een paar buffels komen, en dan nog! lol

59

Re: Getuigenis Robert French

Robert French, zoals ik uit dit alles kan begrijpen is nergens bewezen dat de shot-guns die U verkocht aan Haemers gebruikt werden door de Bende van Nijvel. Daarom een vraag aan Robert French, die ik al maanden volg op het weblog van Willy Vandamme: Wie zijn volgens U de moordenaars van de Bende van Nijvel, de uitvoerders, de killers dus?

Er dient ook opgepast te worden met organisaties zoals Comité P (of -I). Deze zijn opgericht om controle uit te oefenen op de politie-of inlichtingendiensten. Een soort "Internal Affairs" bevolkt door politieke benoemingen wiens ware opdracht het is om zaken te rapporteren die hun politieke broodheren in het gedrang kunnen brengen, en daartegen maatregelen te treffen aan de basis. Zodat niet meer kan gebeuren wat in de jaren '80 kon gebeuren, nl. politiekers die in opspraak komen.

Mvg, Leo.

60 (edited by Robert French 08-01-2013 22:21)

Re: Getuigenis Robert French

Beste LEO, in eerste instantie heeft men nooit vermeld "dat er een wapenhandel was" buiten die die overvallen geweest zijn, ondervraagd, waar duidelijk in mijn bijzijn pvs van werden opgesteld en waar Haemers reeds verbonden kon worden met munitie, riotguns en cagoulles. Dus de rest van Uw vraag is moeilijk te beantwoorden. Ikzelf ben verder niet betrokken in het onderzoek en ben ook niet op de hoogte wat Haemers zou gedaan hebben. Wel dat wat ik "verklaard" heb, blijf ik ondersteunen. Men heeft mij ook niet gevraagd om iets te doen inzake verder onderzoek.

Wat Haemers gedaan heeft, waar hij aanwezig was, buiten het feit dat hij met mij een uur gepraat heeft over dat wat ik verklaard heb, heb ik geen enkel benul van zijn verdere feiten. Buiten het feit, en dat zal U reeds gelezen hebben, zoals U zegt volgt U reeds langere tijd op Willy's blog, een tweede bericht en daar wel een verder onderzoek heb geïnvesteerd in en rondom de corruptie, kent U de inhoud.

Haemers of die personen die deelnamen aan verdere overvallen, draaiden in dezelfde als onze wereld rond, dat is zeker. Zoals ik reeds melde, het aandeel van de boekhouding en foto's, ook deze worden niet vermeld in de getuigenissen via de website niet in de foto's. Schijnbaar weer een belangrijk deel dat niet de juiste richting heeft gekregen. Dat het comité P zich daarover buigt heeft een toevallige oorzaak, en duidelijk in de richting van de Antwerpse justitie en zijn corruptie. Wat later beslist word, ligt niet aan mij.

Het zijn zeker belangrijke getuigenissen die reeds lang hadden moeten onderzocht worden, en die wederom, niet werden uitgevoerd. Waarom? Daar ligt nu de vraag aan het Comité P.

Uw tweede hoofdstuk:

Er bestaan contacten over deze, en vele andere dossiers, en alle verdere onderhandelingen, wat mijzelf betreft, bij Mevr. Turtelboom, haar kantoor en alle diensten tussen haar en Comité P. Ook enkele parlementaire interesses zich beginnen te ontwikkelen rond al deze informatie. Ik heb, zoals ik geleerd heb, niet alleen daarover beslist en wenselijk van mijner teweeg uit ,zelfs "alle" informatie doorgegeven dat ze deze keer niet meer kan ontwijkt worden..wat ik ook hier "gebruik" door deel te nemen aan het forum en bij Willys Blog en niet zoals direct op de politie-page over "zogenaamd alles" over het onderzoek en rondom de bende van Nijvel. Ik ondersteun nog liever uw Forum, dan een exclusiviteit en weerom te weinig aandacht..Al moet U begrijpen dat ik alleen een ding wens, zo snel als mogelijk ook wil zien dat het "deze keer" ook zijn vruchten draagt.

Als U gelezen hebt op Willys blog, heb ik ook daar een punt voor gesteld dat indien deze zaken, verder geen positieve vooruitgang hebben, draai ik het boekje "volledig" open en heb ik gedreigd in het publiek ook de namen te vermelden alsook "alle" andere zaken die werden behandeld.

Daarom ben ik voorzichtig met het in het "openbaar" bespreken van details en namen, maar dat weten ze daar ook. U kan lezen dat wat ik destijds ook behandelde over verschillende soorten van bendes en systemen binnen justitie en informatie met heel wat sterke punten naar boven kom, en dus wel zeker ben dat deze "correct" behandeld worden.

Uw inzicht van het Comité P kan ik in Uw voordeel niet bevestigen, ik ben ook niet hier om welke sectie of ministerie aan te vallen of hierover slecht te spreken zonder enig bewijs. Wel bestaat er in de algemene vorm van het justitie apparaat wel degelijk een bestaande corruptie die sinds lang misbruikt word, dat bewijs is reeds geleverd. En dat mijn dossiers dit beschrijven met bewijzen word nu ook uitgezocht, zelfs al werd deze bestaande informatie niet op de goede plaats gebracht. Nu wel!