Re: Samenkomsten

Onderzoeksrechter Martine Michel tekende een brief vol fouten, indien het onderzoek even slordig gevoerd wordt ... tja. En zelfs Ben begaat een slordigheidje door te schrijven dat de samenkomst in Brussel is.

En ook "discobarbizar" die heel terecht schrijft over de fouten en slordigheden in de brief van Martine Michel gaat zelf in de fout door te stellen dat het antwoordformulier moest teruggestuurd worden naar een 4ème verdieping. Het is namelijk straatnummer 4 maar op de eerste verdieping.

Mijn punt, ik lees hier gewoon mee en stel vast dat er fout na fout gemaakt wordt. Die uitnodiging voor de slachtoffers zou op pagina 1 van de kranten moeten verschijnen. Erg, echt zeer erg. Ik zou mij diep schamen indien ik mijn handtekening onder dergelijke brief had geplaatst.

Re: Samenkomsten

Het inschrijvingsformulier en de uitnodiging van de samenkomst op 11 december 2017:

http://nsm07.casimages.com/img/2017/11/21//17112111474914738715379394.jpg

http://nsm07.casimages.com/img/2017/11/21//17112111474914738715379393.jpg

Bron » discobarbizar.com

Re: Samenkomsten

Ik mag hopen dat ze die vertalingen van het dossier in de jaren negentig, waaraan vijf jaar is gewerkt, door iets betere vertalers hebben laten doen...

Geruststelling: in de jaren negentig hadden we nog geen Google Translate. Minder geruststellend: wel nóg slechtere vertaalsoftware.

54

Re: Samenkomsten

coconut wrote:

En zelfs Ben begaat een slordigheidje door te schrijven dat de samenkomst in Brussel is.

Ik had per ongeluk geschreven dat de samenkomst in Charleroi is, terwijl ze eigenlijk in Brussel is. Waarvoor mijn excuses.

Uit Humo:

Op 11 december staat een overleg met de slachtoffers gepland. Wat gaan jullie daar vertellen?

De Valkeneer: "We zullen een stand van zaken geven, en deze keer zal dat natuurlijk gaan over het spoor Christiaan Bonkoffsky. Daarna gaan we luisteren naar de vragen en opmerkingen van de slachtoffers. En naar hun woede. Wij krijgen vaak te horen dat ze geen vertrouwen meer hebben in justitie. Dat kan ik begrijpen."

Bron: Humo | 21 november 2017

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Samenkomsten

CleverTrevor, zelfs de slechtste vertaalsoftware zal van 2017 geen 2016 maken of omgekeerd he. Je moet zelfs geen Nederlands kennen om te weten dat we in 2017 zijn.

Als je bij al die fouten dan nog het gebrek aan dossierkennis gaat tellen en ik heb het hier over het intervieuw van de procureur aan humo waarin hij het voorbeeld geeft over belangrijke details die hij laatst te horen kreeg, namelijk het feit dat er de avond van de overval in Aalst een feestje van de rijkswacht was waarvan hij blijkbaar niets afwist ... dan denk ik dat Minister Geens beter dit forum kan financieren.

Als we hier een fout maken zijn er anderen om ons te corrigeren.

Re: Samenkomsten

Geens: “Slachtoffers van Bende van Nijvel kunnen zich nog altijd melden”

Minister van Justitie Koen Geens (CD&V) roept slachtoffers van de Bende van Nijvel die zich nooit kenbaar hebben gemaakt, op om dat alsnog te doen. Na de nieuwe onthullingen kunnen oude wonden weer zijn opengereten, stelt Geens. “In de jaren tachtig werd anders omgegaan met slachtoffers dan vandaag.”

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Justitieminister Geens hoopt dat slachtoffers Bende van Nijvel zich kenbaar maken: “Helpen om hen te begeleiden naar betere toekomst”

Slachtoffers, rechtstreeks of onrechtstreeks, van de Bende van Nijvel kunnen zich nog steeds kenbaar maken en contact opnemen met de Commissie voor Financiële Hulp aan Slachtoffers van Opzettelijke Gewelddaden. Deze oproep lanceert minister van Justitie Koen Geens dinsdag. Hij zal dit verder toelichten op de vergadering met slachtoffers, nabestaanden en parket maandag.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Re: Samenkomsten

Broer van Reus niet welkom op bijeenkomst slachtoffers

De slachtoffers van de Bende Van Nijvel komen vandaag samen met het speurdersteam voor een stand van zaken van het onderzoek. De broer van Chris Bonkoffsky, de vermoedelijke Reus, mag daar niet bij zijn. “Terwijl ook hij in zekere zin slachtoffer is”, zegt zijn advocaat Geert Lenssens.

Op de bijeenkomst met de slachtoffers, vandaag op het kabinet van justitieminister Koen Geens (CD&V), zullen de speurders toelichting geven bij hun onderzoek. En dat draait volop, zegt procureur Christian De Valkeneer. Volgens hem zijn er al vijfhonderd bruikbare tips binnengekomen over de Bende. Hij denkt dat niet alleen getuigen, maar ook bendeleden zelf wellicht eindelijk klaar zijn om dingen te onthullen. “Wie dat wil, zal beschermd worden”, aldus De Valkeneer.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Re: Samenkomsten

Merovinger wrote:

Op de bijeenkomst met de slachtoffers, vandaag op het kabinet van justitieminister Koen Geens (CD&V), zullen de speurders toelichting geven bij hun onderzoek. En dat draait volop, zegt procureur Christian De Valkeneer. Volgens hem zijn er al vijfhonderd bruikbare tips binnengekomen over de Bende. Hij denkt dat niet alleen getuigen, maar ook bendeleden zelf wellicht eindelijk klaar zijn om dingen te onthullen. “Wie dat wil, zal beschermd worden”, aldus De Valkeneer.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Eerste keer dat De Valkeneer zich positief uitlaat over de laatste ontwikkelingen?

Re: Samenkomsten

Als de vos de passie preekt, boer pas op je ganzen.

Toen David Van De Steen in februari de tip over Bonkoffsky kreeg werd deze doorgestuurd naar het gerecht. Toen hij 2 maanden later belde om info hierover kreeg hij van een speurder te horen dat het hele spoor de vuilbak inging.

Op 20 april kreeg David Van De Steen hartkloppingen en zuurstoftekort, hij had net vanuit Charleroi te horen gekregen dat hij flauwekul verkocht over Bonkoffsky. Een andere speurder had hem eerder al verteld dat de speurders al jaren worden gemanipuleerd en een bepaalde richting worden uitgeduwd. "Ik stop met alles dacht ik toen", zei David. (Bron: Humo | nr. 4031)

Nu begrijp ik ook echt waarom Vermassen tussenkwam. Mijn mening, het is misschien beter met heel dit onderzoek te stoppen voor het gerecht nog doden op zijn geweten heeft. Misschien is het beter het gerecht voor de rechtbank te brengen wegens schuldig verzuim, manipulatie en( on )vrijwillige doodslag. Opgeven betekent niet altijd dat je zwak bent, soms betekent het dat je sterk en slim genoeg bent om iets los te laten en verder te gaan.

60

Re: Samenkomsten

Waarom is de broer van Christiaan Bonkoffsky niet welkom op de bijeenkomst?